Pentru turistul român, vacanța pe litoral înseamnă plajă, bălăceală în mare și, bineînțeles, inevitabila oprire la o terasă pentru un prânz „ca acasă”. Iar din meniu, ciorba de burtă, ciorba de pește sau cea de văcuță sunt nelipsite. Dar, câți știu, de fapt, ce se ascunde în farfurie?
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Cristian Popescu Piedone, a aflat cum se prepară, în realitate, ciorbele servite în unele restaurante de pe litoral.
Într-un control efectuat în cadrul campaniei de vară a ANPC, inspectorii au descoperit practici care pun sub semnul întrebării noțiunea de „preparat proaspăt”.
„Nu depozităm ciorba așa… într-o chiuvetă care nu are nimic”, se arată pe o filmare publicată pe Facebook și în care se văd condițiile deloc igienice din restaurantele de pe litoralul românesc.
Ai mâncat ciorbă la mare? Cum se face, de fapt / Sursa FOTO: facebook @ Cristian Popescu Piedone
Potrivit lui Cristian Popescu Piedone, nu toate restaurantele practică astfel de metode, însă acolo unde s-au descoperit nereguli inspectorii ANPC au aplicat sancțiuni și au cerut respectarea standardelor de igienă și calitate.
Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au subliniat că scopul unor astfel de controale nu este doar de a sancționa, ci și de a preveni și îndruma comercianții.
De altfel, în acest sezon estival, ANPC a introdus în mod oficial practica publicării exemplelor de „AȘA DA” și „AȘA NU”, pentru a evidenția atât excesele, cât și bunele practici din domeniul HoReCa.
„ANPC nu este o sperietoare. ANPC este partenerul cetățeanului, dar și al comerciantului de bună credință. Rolul nostru este să consiliem, să prevenim, dar și să intervenim ferm atunci când este nevoie. De aceea, am introdus în acest an practica exemplelor de «AȘA DA» și «AȘA NU» – pentru ca oamenii să vadă concret ce înseamnă un comportament corect față de consumator și ce greșeli nu trebuie tolerate.
Nu ne ferim să spunem AȘA NU – pentru că trebuie să arătăm clar ce nu este în regulă. Aplicăm sancțiuni, dar mai important, oferim și explicații. Fiecare control trebuie să însemne un pas spre mai bine, nu doar o amendă”, a precizat președintele ANPC, Cristian Popescu Piedone.
Pentru turiști, mesajul este clar: fiți atenți la ce comandați, cereți bon fiscal și nu ezitați să raportați neregulile.
CITEȘTE ȘI:
Ce a primit un turist la o AUTOSERVIRE din Eforie Nord. Meniul zilei costă „doar” 50 de lei