O categorie de șoferi poate să plătească o taxă de peste 740 de lei, pentru inspecția RAR, în procesul de înmatriculare a unei mașini din străinătate în România. Taxele pot ajunge chiar și la 1.650 de lei, arată Capital.ro. Inspecția RAR, polița RCA și ITP sunt obligatorii. Informațiile se găsesc mai jos, în articol.
Există mai multe taxe care trebuie să fie plătite de proprietarii care vor să își înmatriculeze autoturismele aduse din străinătate în România. Așa cum prevede legea, se vor parcurge o serie de pași, începând cu obținerea numerelor roșii, până la intrarea deplină în legalitate cu vehiculul respectiv.
Un pas esențial reprezintă obținerea numerelor roșii de la DGPCI – Direcția de Permise Auto și Înmatriculări. Pentru obținerea numerelor temporare vei avea nevoie de următoarele documente:
De altfel, autoturismul trebuie să treacă prin inspecția RAR – Registrul Auto Român. Programarea poate fi efectuată telefon sau online, iar taxa variază în funcție de tipul autoturismului. De exemplu, se poate percepe o taxă de 740 de lei pentru autoturismele din Uniunea Europeană sub 3,5 tone.
Pentru vehicule din Uniunea Europeană, de peste 3,5 tone, taxa este de 1.100 de lei. Pentru Vehicule din afara UE, de peste 3,5 tone, taxa este de 1.650 de lei.
Totodată, documentele RCA și ITP trebuie să fie valabile. Imediat ce autoturismul va fi aprobat de RAR, se va elibera CIV – Cartea de Identitate a Vehiculului. Apoi, proprietarul mașinii poate scăpa de numerele roșii, obținându-le pe cele definitive de la DGPCI. De reținut faptul că pe teritoriul României li se permite șoferilor să circule cu autoturisme cu numere străine timp de 90 de zile.
Dosarul pentru înmatriculare auto la DGPCI va conține:
Alte taxe:
Codul Rutier 2025. Greșeala care poate aduce o AMENDĂ dublă șoferilor! Ce li se interzice, în 2025
Românii preferă în continuare MAȘINILE second-hand. „Am devenit o groapă de gunoi a Europei”
Sursă foto: Envato – caracter ilustrativ