Prima pagină » Actualitate » Taxă de la 740 de lei pentru această categorie de șoferi! Inspecția RAR, polița RCA și ITP sunt obligatorii

Taxă de la 740 de lei pentru această categorie de șoferi! Inspecția RAR, polița RCA și ITP sunt obligatorii

Taxă de la 740 de lei pentru această categorie de șoferi! Inspecția RAR, polița RCA și ITP sunt obligatorii
Ce trebuie să știe șoferii care vor să își înmatriculeze mașinile aduse din străinătate/ sursă foto: Envato

O categorie de șoferi poate să plătească o taxă de peste 740 de lei, pentru inspecția RAR, în procesul de înmatriculare a unei mașini din străinătate în România.  Taxele pot ajunge chiar și la 1.650 de lei, arată Capital.ro. Inspecția RAR, polița RCA și ITP sunt obligatorii. Informațiile se găsesc mai jos, în articol.

Există mai multe taxe care trebuie să fie plătite de proprietarii care vor să își înmatriculeze autoturismele aduse din străinătate în România. Așa cum prevede legea, se vor parcurge o serie de pași, începând cu obținerea numerelor roșii, până la intrarea deplină în legalitate cu vehiculul respectiv.

Un pas esențial reprezintă obținerea numerelor roșii de la DGPCI – Direcția de Permise Auto și Înmatriculări. Pentru obținerea numerelor temporare vei avea nevoie de următoarele documente:

  • Cererea completată de proprietar;
  • Contractul de asigurare RCA;
  • Dovada că tu ești proprietarul autoturismului;
  • Cartea de identitate;
  • Autorizația de circulație provizorie costă 13 lei;
  • Plăcuțele provizorii costă 40 de lei.

Această categorie de șoferi trebuie să achite o taxă de peste 740 de lei

De altfel, autoturismul trebuie să treacă prin inspecția RAR – Registrul Auto Român. Programarea poate fi efectuată telefon sau online, iar taxa variază în funcție de tipul autoturismului. De exemplu, se poate percepe o taxă de 740 de lei pentru autoturismele din Uniunea Europeană sub 3,5 tone.

Pentru vehicule din Uniunea Europeană, de peste 3,5 tone, taxa este de 1.100 de lei. Pentru Vehicule din afara UE, de peste 3,5 tone, taxa este de 1.650 de lei.

Înmatricularea autoturismelor din străinătate în România: polița RCA și ITP sunt obligatorii

Totodată, documentele RCA și ITP trebuie să fie valabile. Imediat ce autoturismul va fi aprobat de RAR, se va elibera CIV – Cartea de Identitate a Vehiculului. Apoi, proprietarul mașinii poate scăpa de numerele roșii, obținându-le pe cele definitive de la DGPCI. De reținut faptul că pe teritoriul României li se permite șoferilor să circule cu autoturisme cu numere străine timp de 90 de zile.

Dosarul pentru înmatriculare auto la DGPCI va conține:

  • Cererea de înmatriculare;
  • CIV – Cartea de Identitate a Vehiculului;
  • Dovada înregistrării la FISC;
  • Dovada proprietății;
  • Dovada ITP;
  • Dovada RCA;
  • Actul de identitate;
  • Documente specifice.

Alte taxe:

  • Certificat de înmatriculare: 49 de lei;
  • Plăcuțe de înmatriculare: 40-43 de lei;
  • Număr preferențial (opțional): 85 de lei.

V-ar putea interesa și:

Cod Rutier 2025. Mai este ROATA de rezervă obligatorie? Se mai dau amezi dacă nu o ai în portbagaj? Ce spune legea

Codul Rutier 2025. Greșeala care poate aduce o AMENDĂ dublă șoferilor! Ce li se interzice, în 2025

Românii preferă în continuare MAȘINILE second-hand. „Am devenit o groapă de gunoi a Europei”

Ce a pățit un bucureștean care a apelat la o firmă de tractări. Șoferul are de plătit pagube serioase

Prima ȚARĂ care a eliminat aproape complet mașinile pe combustibil. Peste 96% dintre vehiculele înmatriculate sunt electrice

Sursă foto: Envato – caracter ilustrativ

A căpătat experiență în trustul Intact Media Group și a activat, ulterior, în echipa Kanal D. În 2019 s-a alăturat trustului Gândul Media Network, semnând articole în CIAO, VERDICT, CANCAN ... vezi toate articolele