Vladimir Ciorbă, despre proiectul Nordis Mamaia: ”Am adus superlativul absolut al luxului în piața imobiliară și hotelieră”

Vladimir Ciorbă, despre proiectul Nordis Mamaia: ”Am adus superlativul absolut al luxului în piața imobiliară și hotelieră”
Publicat: 10/06/2021, 14:03
Actualizat: 10/06/2021, 14:40

Proiectul NORDIS MAMAIA transmite lumii că și România este o destinație de 5 stele, iar Vladimir Ciorbă a povestit ce înseamnă această poveste românească de succes. 

Inițial, NORDIS a fost o agenție imobiliară cu doar 14 angajați, însă, încetul cu încetul, a devenit unul dintre principalii jucători pe piața imobiliară.

”Proiectul NORDIS MAMAIA este unic în țara noastră, nu doar pentru că va fi cel mai mare hotel de leisure din România și din Europa, ci și pentru că am adus superlativul absolut al luxului în piața imobiliară și hotelieră”, spune Vladimir Ciorbă, potrivit Q Magazine.

”Anii 2008 – 2016 i-am dedicat exclusiv procesului de dezvoltare a agenției imobiliare. Aceasta a reprezentat „stagiatura” noastră ca o echipă, iar experiența acumulată a devenit baza a ceea ce înseamnă NORDIS astăzi. În acel moment am înțeles cum funcționează piața, am învățat să ne coordonăm cu ea, să ne „suim pe val” atunci când acesta se creează și așa am progresat. A fost și o perioadă plină de evenimente, care a început exact în anul de vârf al domeniului imobiliare „pe stil vechi” și care a prins revenirea lentă, precum și diversificarea pieței”, mai transmite Vladimir Ciorbă în interviul acordat Florianei Jucan.

”Am înțeles tendințele și le-am valorificat”

Toți se întreabă cum de a fost posibilă o asemenea creștere uimitoare în doar trei ani? De la cât ați plecat și unde ați ajuns? Și, mai ales, CUM?

Am simțit în 2018 că ceea ce lipsește pieței imobiliare de lux din România este un produs nou, „hotel and residence”: fiecare apartament NORDIS beneficiază de toate serviciile unui hotel de 5 stele.

Dacă în 2018 aveam aproximativ 10.000 mp în dezvoltare, în prezent depășim 400.000 mp. În primul rând, am venit în întâmpinarea cererii cu ceva ce îi lipsea pieței. Am înțeles tendințele și le-am valorificat. Am făcut ceea ce alții nu au avut suficientă imaginație și voință să facă. Am plecat de la un raționament: „Ce îi lipsește stațiunii Mamaia, de exemplu, centrul luxului din turismul românesc? Simplu: și mai mult lux”. Am pariat pe acest raționament și nu am greșit. Piața a decis, nu noi. Noi am știut să o înțelegem și să o ascultăm.

Cât a crescut cifra de afaceri în ultimii trei ani?

În 2017-2018 vânzările NORDIS atingeau câteva milioane de euro, iar astăzi au depășit o sută de milioane. În concluzie, am crescut de câteva zeci de ori.

NORDIS MAMAIA este primul proiect important al Grupului, fiind cel mai mare hotel din România. Ce formulă de vânzări ați aplicat în condițiile în care nu aveați neapărat un istoric pe piață?

Proiectul NORDIS MAMAIA este unic în țara noastră, nu doar pentru că va fi cel mai mare hotel de leisure din România și din Europa, ci și pentru că am adus superlativul absolut al luxului în piața imobiliară și hotelieră.

Nu există o formulă specială de vânzări. Produsul NORDIS s-a vândut singur. Clienții noștri au ales 5 stele NORDIS pentru apartamentele lor de vacanță. Poate că un detaliu important a fost acela că a cumpăra un apartament în acest complex înseamnă nu doar o cheltuială, ci și o sursă de venit.  Proprietarul poate cumpăra o cameră de hotel pe care apoi să o închirieze dezvoltatorului, care o va folosi în regim hotelier pentru turiști.

Practic, proprietarul investitor primește, lunar, o chirie fixă, chiar şi în perioadele în care nu există flux de clienți. Astfel, acesta nu mai este nevoit să se ocupe de sarcinile conexe, cum ar fi întreținerea spațiului achiziționat sau închirierea către turiști. Investitorii care optează pentru acest concept pot vedea valoarea proprietății lor crescând. Noi am calculat un randament garantat de 7% pe an, având în vedere suma investită, distribuită în 12 tranșe lunare. Beneficiarul câștigă proprietatea unui imobil de primă calitate, iar noi preluăm misiunea de a-i finanța achiziția, vânzând folosința bunului pentru perioadele „moarte” în care proprietarul nu are nevoie de el.

”Este o prejudecată nefastă aceea că litoralul românesc al Mării Negre nu poate oferi asemenea posibilități”

Știu dintr-un interviu anterior acordat de asociatul dumneavoastră, Emanuel Poștoacă, revistei Q Magazine, că ați imaginat acest proiect mai mult ca unul de entertainment în tot restul anului, nu doar în cele trei luni de vârf. Cât ați avansat în ceea ce privește francizele pe care voiați să le dezvoltați aici și cum a evoluat proiectul?

Complexul NORDIS MAMAIA cuprinde hotelul de 5 stele, restaurante și un spa de lux, precum și o galerie comercială cu branduri exclusiviste, toate deschise pe întreaga durată a anului. Pregătim și alte surprize pentru pasionații de lux, dar vă lăsăm să le descoperiți singuri.

Desigur că utilizarea complexului hotelier în afara sezonului estival reprezintă o mare provocare pentru turismul românesc. Soluția găsită de noi are niște costuri asociate pe care nu oricine este dispus să le plătească. Conceptul unui complex precum NORDIS, deschis doar în lunile  iulie și august, este o „lipsă de imaginație” nepermisă în asemenea investiții. Oamenii vor să se simtă bine tot anul.

Este o prejudecată nefastă aceea că litoralul românesc al Mării Negre nu poate oferi asemenea posibilități decât ca accesorii al plajei și al apei de mare calde. Credeți, oare, că pe Coasta de Azur turiștii vin doar vara? Noi vrem să transformăm plaja și marea primite de la natură, care au farmecul lor în orice sezon, în accesorii ale unei infrastructuri atractive și utilizabile timp de 12 luni din 12 luni.

NORDIS MAMAIA

  • plajă proprie;
  • clinică de servicii medicale și de kinetoterapie;
  • muzeu de artă contemporană; sală de evenimente;
  • SPA, 9 restaurante; 3 săli de conferință;
  • ballroom panoramic;
  • galerie comercială premium; cazinou;
  • cinematograf VIP.

Mamaia, stațiune de referință pentru turismul din România

Ați mizat pe o continuare a creșterii atractivității zonei de nord a stațiunii Mamaia, polul cel mai dezvoltat al litoralului nostru. Sunteți mulțumit de această opțiune?

Zona de nord a stațiunii Mamaia este și va rămâne o referință pentru calitatea turismului în această țară. Excelența cere și mai multă excelență. Dacă vom asista cum Mamaia devine o stațiune obișnuită, vom pierde specificul său. Turismul de lux vinde specificul, exotismul, excepționalul.

Între timp, dezvoltați un ansamblu și pe Valea Prahovei. Va fi aceeași formulă de business în care proprietarii pot lăsa apartamentele spre management administrației rezidențiale, astfel încât să le aducă venituri?

Dezvoltăm proiecte similare atât pe Valea Prahovei, cât și în Brașov, dar și în alte zone de interes. România e o țară minunată cu resurse turistice nelimitate. Noi am început să le exploatăm și dorim ca în anii următori să dăruim servicii hoteliere de 5 stele în cât mai multe regiuni ale țării.

Susținem turismul românesc și îl promovăm permanent prin diferite campanii de marketing. De exemplu, campania pe care am făcut-o de Ziua Națională a României în mai multe orașe între care New York, Londra sau Tel Aviv, a avut un real succes. Am încercat să transmitem turiștilor străini că și România este o destinație de 5 stele.

În acest context combatem și prejudecata că turismul de lux îl omoară pe cel popular. Este exact invers. Între turismul de lux și cel popular există aceeași relație de simbioză ca și între marile concentrări industriale și întreprinderile mici și mijlocii. Într-o economie sănătoasă nu pot exista unele fără altele; din contră, se sprijină unele pe celelalte.

Cu cine concurați pentru segmentul de piață pe care-l vizați? De ce aș cumpăra un apartament NORDIS și nu unul aparținând unui alt dezvoltator?

Probabil există și alții care au dorit sau poate plănuiesc să realizeze ceea ce am reușit noi, însă nimeni nu a concretizat așa ceva deocamdată. Ești special atunci când integrezi cât mai multe facilități într-o singură proprietate. Nu vreau să comentez ce fac alții, vreau doar să spun că noi ne concentrăm să fim cei mai buni și cu o lungime „de barcă” înaintea celorlalți.

Guvernul mizează pe o creştere a valorii adăugate brute din construcții cu peste 6% în 2021. E una favorabilă, chiar dacă este o decelerare de la un plus de peste 9% în 2020, după cum arată estimările Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză (CNSP). Aceste cifre reflectă realitatea?

Cu siguranță va fi o creștere însemnată. Lumea a înțeles că există viață și după pandemie, iar cea mai sigură investiție este cea în mp construit.

Viteza de revenire a economiei este mare și se va amplifica în trimestrele următoare, iar unul dintre motoarele economiei sunt construcțiile. Deja se poate observa foarte ușor că investitorii își direcționează fondurile către piața imobiliară.

Am vrea să valorificăm și din forța de muncă românească aflată în străinătate. Aceasta s-ar putea întoarce acasă, în condițiile în care piaţa muncii din Europa occidentală nu mai e la fel de prietenoasă.

Ați lansat de curând NORDIS TRAVEL în holdingul care deține în prezent 6 firme. Cui se adresează firma de turism?

Înființarea acesteia reprezintă cursul firesc pe care îl parcurgem. Construim hoteluri de 5 stele, iar odată cu deschiderea agenției de turism ținem cont de nevoia oamenilor de siguranță, confort și cât mai mult timp pentru ei. Aceste cerințe le observăm mereu la clienții NORDIS GROUP.

Investiția inițială, de peste 500.000 de euro, a fost făcută în echipă şi în tehnologie, precum și în sisteme de rezervări, avansuri şi depozite pentru companii aeriene și hoteluri.

Pentru primul an de activitate sunt preconizate vânzări de pachete turistice în valoare de peste 7 milioane de euro.

În primele trei luni, peste 400 de turiști români au plecat deja în vacanțe prin NORDIS TRAVEL în destinații precum Maldive, Republica Dominicană, Egipt, Monaco, Dubai, Elveţia sau Turcia. Alte destinații căutate sunt Seychelles, Mexic, Punta Cana, Kenya, Zanzibar, Grecia, Croația, Spania şi Cipru.

Vladimir Ciorbă

Poate că ceea ce ne diferențiază pe piață este un anumit nivel al serviciilor premium pe care-l oferim clienților. Aceștia nu trebuie să se preocupe decât să sosească la aeroport, în rest, totul revenind în sarcina agentului de travel.

Cristian Lisandru
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Temu şi Shein sunt verificate în România de ANPC. Ce trebuie să facă clienții înainte...
Detalii explozive! Ce s-a întâmplat în apartamentul lui Mititelu jr, după miezul nopții. Beinur a...
FOTO. Ioana Țiriac a făcut ravagii într-un costum de baie spectaculos!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Ultimele ore de viață ale Corinnei, femeia găsită moartă în dulapul din dormitor. Poliția l-a...
Primele & singurele imagini cu Mititelu Jr., după ce s-a intoxicat cu medicamente! E bine,...
Dieta lui Lili Sandu la 44 de ani | Alimentul la care a renunțat definitiv....
EXPERIMENT. Cum deosebim vopseaua naturală pentru ouă de cea clasică, plină de E-uri
Veste extraordinară despre pensiile românilor! Marcel Ciolacu a făcut anunțul
Ce au descoperit anchetatorii în mașina presupusului criminal din Orhei. Polițiștii au luat în calcul...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La ce viteză sar airbag-urile mașinii în caz de impact?
Vicepreşedintele Comisiei de Apărare: Rusia a urlat din toţi şoşocii în Parlamentul României
ANUL în care Pământul NU a avut VARĂ! Cum a fost posibil?
Decizie pentru cei care nu locuiesc la adresa din buletin. E OBLIGATORIU în 15 zile
Luna plină din 24 aprilie influențează anumite zodii. Cine va cunoaște succesul după acest fenomen
Amenzi de 2900 de lei pentru ȘOFERII care fac această greșeală în trafic
Cum era Corneliu Vadim Tudor în rolul de părinte? Cum se impunea fostul politician în...
”Petrecere Hawaii de 38 de ani” Ce surprinză i-a pregătit Dinu Maxer Magdalenei Chihaia de...
BANCUL ZILEI. Bula îsi întreabă dirigintele: - Dom’ profesor, care e diferența dintre bărbați și...
Lupta unei femei din Peru pentru o „moarte demnă” s-a sfârșit cu o decizie istorică