HARTA PARCĂRILOR din București. Unde găsești locuri ca să îți lași mașina și cât trebuie să plătești pe oră

HARTA PARCĂRILOR din București. Unde găsești locuri ca să îți lași mașina și cât trebuie să plătești pe oră
Publicat: 21/11/2012, 17:16
Actualizat: 20/03/2019, 15:53

Municipalitatea bucureșteană administrează 140 de parcări cu peste 8.000 de locuri, cele mai multe în zona centrală a Capitalei, șoferii plătind pentru un loc de parcare 1,5 lei sau 2,5 lei pe oră în timpul zilei, informează Mediafax.

Potrivit reprezentanților Administrației Străzilor, instituția administrează, în prezent, 140 de parcări cu 8.094 de locuri, cele mai multe fiind în zona centrală a Capitalei.

Pentru un loc de parcare, șoferii plătesc 1,5 lei pe oră, tariful fiind stabilit prin hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB).

Din cele peste 8.000 de locuri de parcare, 276 sunt date cu permise pentru instituții publice, 559 pentru persoane cu dizabilități, 785 sunt locuri de parcare pentru riverani, iar restul sunt locuri de parcare publică.

La capitolul locuri de parcare de utilitate generală pe care Primăria Municipiului București le-a creat prin investiții de infrastructură, sunt aproximativ 800 de locuri, dintre care 146 pe Bulevardul Aerogării, aproximativ 450 odată cu realizarea Pasajului Basarab, alte 70 de locuri sub Pasajul Pipera și 136 la obiectivul de investiții Doamna Ghica-Chișinău.

Parcarea de la Universitate, realizată în parteneriat public-privat, a fost deschisă la jumătatea lunii noiembrie și are 425 de locuri pentru autoturisme și 21 de locuri pentru motociclete. Tarifele au fost stabilite la 2,5 lei pe oră în timpul zilei, până la ora 20.00, și la un leu pe oră de la 20.00 până la 6.00, precum și în weekend.

În primele două săptămâni de la deschidere, respectiv până la începutul lunii decembrie, municipalitatea acordă o promoție, parcarea fiind gratuită în acest interval.

Abonamentele lunare cu timp nelimitat sunt de 499 de lei pentru autoturisme și 199 de lei pentru motociclete.

De asemenea, municipalitatea a introdus și două abonamente flexibile, cu timp de parcare de zece ore. Astfel, cei care vor să parcheze zece ore pe zi vor plăti pe abonamentul lunar 349 de lei, iar cei care vor să își lase mașinile noaptea vor da 149 de lei pe lună.

Următoarea parcare la care municipalitatea va începe lucrările este cea de la Edgar Quinet, care va avea 320 de locuri și va fi construită la câteva sute de metri de cea de la Universitate. Totodată, aceasta va face legătura cu parcarea de la Intercontinental, care are aproximativ 1.300 de locuri de parcare.

Directorul de investiții al municipalității, Bogdan Hreapcă, declara, la deschiderea parcării de la Universitate, că lucrările de la parcarea subterană din strada Edgard Quinet vor fi făcute tot de repezentanții grupului belgian Interparking.

Viitoarea parcare urmează să aibă legătură directă cu parcarea de la Intercontinental. Aceasta din urmă, care aparține grupului Interparking, are aproximativ 900 de locuri de parcare, din care aproximativ 150 sunt destinate parcării cu plata pe oră, iar restul parcării cu abonament.

Harta parcărilor publice cu plată din București

Click pentru a mări

Infografic: gândul.info (Corina Vârlan)

Pentru unul din cele 150 de locuri, cei care doresc să parcheze plătesc 2,5 lei pe oră, de luni până vineri, și 12,5 lei pe oră în weekend.

„După finalizarea parcării de la Edgard Quinet, vom avea în centrul Capitalei peste 1.600 de locuri de parcare. Ulterior, vom elimina parcările ilegale, pe trotuare sau pe prima bandă de circulație, și vom fluidiza traficul în zona centrală”, spunea Bogdan Hreapcă.

Parcarea supraterană din imediata vecinătate a Arenei Naționale, care este destinată atât participanților la manifestările culturale sau sportive de pe stadion, cât și locuitorilor din zonă sau celor care se află în tranzit, are o capacitate de 1.250 de locuri și a devenit funcțională la sfârșitul lunii august.

Costul unui loc de parcare în afara evenimentelor organizate pe Arena Națională urmează să fie aprobat de CGMB. În cazul celor care doresc să închirieze lunar, printr-un abonament, locuri de parcare, va fi elaborat un proiect, tariful urmând să fie stabilit ulterior.

„Ai străzi, ai bulevarde și pasaje, obligatoriu trebui să asiguri locuri de parcare”, spunea Sorin Oprescu în luna mai, când a prezentat bilanțul celor patru ani de mandat.

Edilul explica, tot atunci, că numai în zona centrală, potrivit estimărilor, există o cerere de peste 30.000 de locuri de parcare, iar în următorii ani aceasta va crește până la aproximativ 90.000 de locuri, ceea ce înseamnă că, timp de zece ani, ar trebui să existe un ritm de 9.000 de locuri de parcare noi în fiecare an pentru a satisface această cerință.

Tot atunci, Oprescu amintea că în strategia de parcări au fost identificate deja 69 de locuri pentru parcări subterane, din care prioritare ar fi 22, existând și alte 88 de propuneri de amplasamente pentru parcaje sub și supraterane în Capitală.

Potrivit Regulamentului de Organizare și Funcționare al Primăriei Municipiului București, administrarea parcărilor publice se face de către Administrația Străzilor București.

Parcările de reședință sunt avizate de către Comisia Tehnică, la propunerea Administrației Străzilor sau la propunerea primăriilor de sector.

Totodată, Comisia Tehnică avizează și locurile de parcare realizate în cadrul proiectelor de infrastructură sau parcajele făcute de investitori privați, ca urmare a dezvoltărilor imobiliare.

Astfel, Comisia Tehnică de Circulație din Primăria Capitalei a avizat 100.639 de locuri de parcare de reședință pe domeniul public. Acestea sunt înregistrate din anul 2001 și pentru ele taxele care se plătesc la administrațiile publice de sector.

Comisia a avizat 25.500 de locuri în parcări de utilitate generală, în care sunt incluse cele amenajate pe stradă – în spic și la bordură, dar și cele amenajate în alte zone (înregistrate de reprezentanții municipalității din anul 2010) și aproximativ 160.200 de locuri de parcare pe terenuri private (înregistrate din 2010).

Viitoarele zone unde municipalitatea va amenaja parcări sunt Walter Mărăcineanu – 240 de locuri, Piața Dorobanților – 254 de locuri și Piața Charles de Gaulle – 600 de locuri.

Impresiile unui polonez ajuns în Mioveni: ”Nu am întâlnit niciodata aşa ceva în Polonia”. Ce...
Acum e clar! Răzvan Munteanu, prima reacție după ce Delia a anunțat că e gravidă
FOTO. Otniela, de la `Bravo, ai stil`, în costum de baie! Apariție răvășitoare
Dieta care luptă cu COVID. Ce alimente să mănânci pentru a-ți ușura boala
Ce i-a mărturisit Sofia mamei sale! Bianca Drăgușanu a amuțit: „Mi-a zis că s-a îndrăgostit,...
Cum a ratat Simona Halep 160.000.000 de euro! Dezvăluirea uluitoare făcută de Ion Țiriac
Horoscopul pe care e invidios și Voropchievici! Cine e cea mai norocoasă zodie a zilei
Cel mai vechi recrutor român face sondaj pe LinkedIn: „Femeile care vor să facă sex...
Efectul Brexit: Benzinăriile din Marea Britanie au rămas fără carburanți. Urmează scene de Mad Max?
BANCUL ZILEI – Sexul te face KO în box!
Primul județ cu rată de infectare de peste 6 la mie: Va fi aplicată carantina...
Acum e clar! Răzvan Munteanu, prima reacție după ce Delia a anunțat că e gravidă
COMOARA uitată de americani în AFGANISTAN. Este UNICĂ în lume și are o valoare incredibilă
Cât mai costă azi un pachet de țigări Carpați. Doar norocoșii mai au acasă așa...
Dacia i-a dat lovitura lui Volkswagen. Ce a reușit acum, pentru a doua oară consecutiv
ATENȚIE! CREȘTEREA incidenței vine cu NOI REGULI STRICTE, în municipiul CONSTANȚA
O femeie a văzut o „pasăre fericită” într-un copac. S-a apropiat și a încremenit FOTO
Vestea extrem de tristă a momentului în România: A MURIT într-un cumplit accident rutier
Toți cei VACCINAȚI cu PFIZER trebuie să știe asta! Dovezile aruncă totul în aer
Ce se întâmplă în aceste clipe cu Ion Iliescu? Se știe doar că medicii îl...
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Antreprenorul român care era pe punctul de a-şi vinde businessul cu preţul unei maşini. A...