Prima pagină » Diverse » Ce sfaturi are Titi Aur pentru șoferii care folosesc Google Maps: „E un minus din punct de vedere al pericolului”

Ce sfaturi are Titi Aur pentru șoferii care folosesc Google Maps: „E un minus din punct de vedere al pericolului”

Ce sfaturi are Titi Aur pentru șoferii care folosesc Google Maps:

Aplicațiile de navigație, precum Google Maps, au evoluat semnificativ în ultimele două decenii, oferind actualizări în timp real despre trafic, sugestii de rute alternative și informații despre puncte de interes. Aceste funcționalități pot îmbunătăți experiența de condus și eficiența călătoriilor.

Cu toate acestea, utilizarea acestor aplicații la volan necesită precauție pentru a evita distragerea atenției și pentru a menține siguranța rutieră. Este esențial ca șoferii să seteze destinația și să verifice rutele înainte de a porni la drum, reducând astfel interacțiunile cu dispozitivul în timpul condusului. De asemenea, activarea ghidării vocale poate oferi indicații fără a fi nevoie ca șoferul să privească ecranul.

Titi Aur, multiplu campion național de raliuri și unul dintre cei mai cunoscuți experți în conducere defensivă din România, consideră că Google Maps și alte aplicații similare sunt utile, dar trebuie folosite cu atenție.

„Trebuie să ai acea capacitate distributivă de a te orienta și de a te uita către indicațiile oricărei formule (că e Google Maps, că e Waze, că e o altă formulă), să-ți iei informațiile acolo unde nu ești în pericol. Dacă îl lași pe ultimul moment, înainte de intersecție sau în timp ce faci nu știu ce depășire ori într-o zonă aglomerată, cu pietoni, atunci într-adevăr este o distragere”, arată acesta pentru DCnews.ro.

Titi Aur precizează că șoferii trebuie să anticipeze indicațiile și, dacă este posibil, să aibă un copilot care să îi ajute.

„Este totuși o distragere utilă pe care, dacă știi să o gestionezi, (n.r., nu ar trebui să fie probleme) – în sensul că practic aceste programe îți arată dinainte, nu doar aștept să spună acum trebuie să faci la dreapta, la stânga, și atunci, dacă arunci o privire foarte scurtă, de preferat dacă ai pe cineva în mașină să fie copilot, atunci e perfect ca să te dirijeze. Dar dacă tu, cel de la volan, faci asta, trebuie să găsești varianta să-ți dozezi atenția pentru înainte și pentru siguranță în primul rând și doar în momente de alea de foarte puțină linie dreaptă și că nu e niciun pericol să te orientezi să știi ce urmează”, mai spune Titi Aur.

Chiar dacă aplicațiile de navigație sunt un mare avantaj față de hărțile tradiționale, utilizarea lor poate contribuii la scăderea capacității de orientare a șoferilor.

„E și cu plus și cu minus – e un mare plus că nu mai stăm cu harta și cu toate și să urmărim. E un minus pentru că, cel puțin tineretul, nu mai știe nici să se ducă la pâine, nu mai sunt învățați până nu-și pun programul, nu știu să se meargă în locuri unde se duc în fiecare zi, dar trebuie să-și pună traseul pe telefon sau pe ce și-l pun.

Dar e un minus și din acest punct de vedere, într-adevăr, al pericolului pe care îl aduc aceste programe prin distragerea atenției. Trebuie să găsim compromisul încât să luăm doar partea folositoare și nu și partea de distragere”, conchide Titi Aur.

În concluzie, deși aplicațiile de navigație pot fi instrumente utile pentru șoferi, este esențial ca acestea să fie utilizate responsabil, fără a compromite atenția necesară conducerii. Combinarea tehnologiei cu tehnici de conducere defensivă poate contribui semnificativ la creșterea siguranței rutiere.

Cod Rutier 2025. Amenzi mai mari pentru șoferii care le permit copiilor să stea pe scaunul din față

Companie de ridesharing din București, sub lupa ANAF. Prejudiciu de peste 3 milioane de lei la BUGETUL de stat: „Vor fi sesizate organele penale”

Ce a pățit un șofer român care aducea 25 de scutere din Olanda, pe o singură platformă

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, și-a început cariera în funcția de redactor la MEDIAFAX și Antena 3. A evoluat în poziția de editor și reporter în cadrul ... vezi toate articolele