25 milioane euro au scos radiourile, din publicitate, anul trecut

Redactor:
Gândul
25 milioane euro au scos radiourile, din publicitate, anul trecut
Potrivit studiului Media Fact Book, investițiile nete în publicitatea radio au scăzut, anul trecut, la 25 de milioane de euro, față de cele 35 de milioane ale lui 2008. Cercetarea estimează, pentru 2010, o scădere a veniturilor totale până la 23 milioane. La fel ca în 2008, în 2009, Kiss FM a fost radioul care a atras cele mai mari bugete de publicitate (32%), fiind urmat de Europa FM (19%), Radio 21 (14%) și Radio ZU (14%)

Potrivit studiului Media Fact Book, investițiile nete înpublicitatea radio au scăzut, anul trecut, la 25 de milioane deeuro, față de cele 35 de milioane ale lui 2008. Cercetareaestimează, pentru 2010, o scădere a veniturilor totale până la 23milioane. La fel ca în 2008, în 2009, Kiss FM a fost radioul care aatras cele mai mari bugete de publicitate (32%), fiind urmat deEuropa FM (19%), Radio 21 (14%) și Radio ZU (14%).

Studiul precizează că piața de radio s-a caracterizat în 2009prin lupta pentru supraviețuire, cauzată de situația economică: în2009 și în primul trimestru al lui 2010 funcționează peste 600 deradiouri, față de cele 700 de stații existente în 2008.

Cei care au investit cel mai mult în publicitatea radio anultrecut au fost companiile din categoria „Magazine, centrecomerciale și supermarketuri” (o creștere de 41% față de 2008). Îngeneral, investițiile de pe piața radio au scăzut cu 18,8% în 2009,cele mai semnificative scăderi fiind în rândul dealerilor șiproducătorilor auto (-58%).

Anul trecut, posturile de radio au continuat să piardă șiaudiență. Tendința descrescătoare este mai evidentă în București,unde s-a înregistrat o scădere totală cu 7,6%. Totuși, timpul mediupetrecut pentru a asculta radio a crescut, mai ales în zonelerurale și urbane, cu 4 procente.

Studiul estimează și o scădere a veniturilor din publicitatearadio în 2010. Deși investițiile rate card în primul trimestru alanului 2010 sunt mai mari cu 13,7% comparativ cu 2009, venituriledin publicitate sunt mai mici cu 13,6%, în comparație cu aceeașiperioadă din 2008.

Studiul Media Fact Book 2010, lansat miercuri într-o conferințăde presă organizată de agenția Inițiative România, estimează căvaloarea pieței de media din România va ajunge la circa 308milioane de euro până la sfârșitul anului.(D.P.)

Inchide