AUTOSTRADA SOARELUI a intrat în faza „taurului luat de coarne”. Emil Boc transmite Ministerului Transporturilor „felicitări”

Redactor:
Ionuț Morariu

Dacă la finele anului trecut ministrul Transporturilor, AncaBoagiu, promitea românilor că vor putea merge către mare peAutostrada Soarelui, realitatea din prezent o contrazice. Posibilareziliere a contractului dintre minister și constructorultronsonului Cernavodă-Medgidia lasă în aer data de finalizare aA2.

Astăzi, Emil Boc a declarat, în cadrul emisiunii „După 20 deani” de la ProTV, că ministerul Transporturilor a decis să ia”taurul de coarne”. „Se pare că Ministerul Transporturilor a luattaurul de coarne – și pentru asta eu îi felicit, că nu mai stau înaceastă lâncezeală, să negocieze la nesfârșit cu un constructorcare nu își face treaba și nu intră în termene – să reziliezecontractul. Și atunci, probabil, că va fi o întârziere pe un anumittronson din această autostradă”, a spus premierul.

Citeșteși:

Lelia Munteanu: Emil Talent

Claudiu Pândaru: 839 de zile cu EmilBoc

Toate tunurile pe francezii de la Colas

Cel mai probabil, constructorul la care face referire Emil Boceste compania Colas SA. Recent, și ministrul Transporturilor, AncaBoagiu, evoca posibilitatea ca firmei franceze care se ocupă detronsonul Cernvodă-Medgidia al Autostrăzii Soarelui să-i fiereziliat contractul de circa 224 de milioane de euro pentru refuzulde a lucra. Tronsonul are circa 20 de kilometri, iar contractul afost câștigat de Colas în noiembrie 2008.

De altfel, Colas SA se numără printre companiile căroraautoritățile române le impută cele mai mari sume de bani. Pentruoprirea lucrărilor de către Inspectoratul de Stat în Construcții petronsonul Cernavodă-Medgidia al Autostrăzii Soarelui, CNADNRsolicită penalități de 13.200.000 de lei (circa 3,1 milioane deeuro), potrivit datelor furnizate recent de CNADNR la solicitareagândul. Ministerulpretinde aceluiași constructor încă 6.403.290 de lei (aproximativ1,5 milioane de euro) pentru neîndeplinirea obligațiilor deexpropriere în cazul aceluiași proiect. Penalități și mai mari, de15.950.000 de lei (3,8 milioane de euro) și de 31.700.000 de lei(7,5 milioane de euro), cere statul român francezilor de la Colaspentru întârzierea proiectării variantei alternative, respectivpentru întârziere în obținerea autorizației de construire în cazultronsonului de autostradă dintre Cernavodă și Medgidia.

Anca Boagiu declara luna trecută că A2 va fi dată în exploatareîn acest an, cu excepția porțiunii dintre Cernavodă și Medgidia. Earelua astfel ideea lansată la preluarea mandatului de ministrupotrivit căreia românii vor putea ajunge la mare anul acestacirculând pe autostradă. „Spun public încă o dată. Eu nu am spus căle finalizăm, ci că le dăm în exploatare. Este o mare diferențăîntre a finaliza și a da în exploatare o lucrare. Acestea pot fidate în explotare fără a fi și finalizate”, spunea Boagiu, carepreciza că, până în 2013, România va avea o „zestre” de 800 dekilometri de autostradă.

Premier, șofer de excavator

Emil Boc a abordat și în cursul zilei de ieri temainfrastructurii românești. Prezent la inaugurarea tronsonuluiDeva-Orăștie, premierul a urcat în cabina unui excavator și aridicat primele două cupe de pământ. „Se demonstrează faptul căMinisterul Transporturilor este, așa cum a promis, un minister alfaptelor și că lucrările de autostradă pe care le-a promis se punîn practică”, a declarat Boc.

Varianta de ocolire Deva-Orăștie la standard de autostradă faceparte din coridorul IV transeuropeanNădlac-Timișoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Pitești-București-Constanța.

Tronsonul de autostradă Deva-Orăștie are o lungime de 32,5kilometri și va fi împărțit pe două secțiuni: Simeria-Orăștie,pentru care finalizarea contractului este august 2012, și Deva -Simeria, pentru care termenul este februarie 2013. Valoareacontractului este de aproape 178 de milioane de euro, fără TVA, dincare contribuția Comisiei Europene este de aproape 109 milioane deeuro, iar restul revine Guvernului României. Lucrările vor fiexecutate de asocierea de firme Strabag-Straco.

Scandalul a erupt în ţară! Vedetele gimnasticii, abuzate sexual: "S-a întâmplat cu mama în cameră"....
BOMBĂ în showbiz! Pepe a sucit mințile unei colege de trust, deși e măritată! Avem...
FOTO. Daniela Crudu, într-un costum de baie minuscul! Și-a arătat trupul complet
Si-a vândut casa pentru a-l scoate pe Liviu Vârciu din datorii: „Mi-era rusine”. Doamne, ce...
Dani Oțil, declarație bombă despre Simona Halep într-o discuție cu Mihai Bobonete: `Ai văzut ce...
Restricţii ridicate doar pentru cei imunizați împotriva Covid. Ţara care a luat decizia controversată
Şirul erorilor de raportare a deceselor cauzate de COVID-19. Ministrul Sănătăţii iese la raport
BANCUL ZILEI – Camera ascunsă: ipostaze năucitoare cu nevasta și amantul
Elon Musk a recunoscut tulburarea psihică de care suferă: „Credeați că aș fi făcut toate...
BOMBĂ în showbiz! Pepe a sucit mințile unei colege de trust, deși e măritată! Avem...
Ce nu TREBUIE să facă niciodată o femeie în dormitor. UCIDE întreaga plăcere din cauza...
Ioana Mihăilă, dezvăluiri despre relaţia cu Florin Cîţu. S-a întâmplat în primele două săptămâni de...
A lăsat un pahar cu bicarbonat de sodiu 2 nopți în cuptorul cu microunde. Ce...
Top 10 gafe, care ţi-au scăpat, din filme celebre. Eroarea din „Braveheart” care nu mai...
A fost găsită moartă în dormitorul ei! Anunţul ŞOC al momentului. Cum au găsit-o poliţiştii
Tratamentul pentru gene mai mari care poate schimba culoarea ochilor. Avertismentul medicului
Marele exod din România. Eurostat avertizează: România va înregistra una din cele mai abrupte reduceri...
Cum au reuşit doi români să transforme o casă ridicată în timpul Primului Război Mondial...
Inchide