Cât au făcut românii în drum spre litoral în cel mai aglomerat weekend

Redactor:
Adrian Bărbulescu
Chiar dacă, la finele anului trecut, întârzierile "uzuale", constatate statistic, au fost incluse în Mersul Trenurilor, drumul spre litoral din diverse colțuri ale țării se dovedește a fi în continuare plin de surprize.

Cei care s-au aflat în tren la finele săptămânii trecute în drumspre sau dinspre Constanța au putut constata că atât sâmbătă, câtși duminică pe distanța respectivă nu se afla nici măcar unmuncitor de la Astaldi, ci doar utilajele, pe marginea căiiferate.

În acest weekend, trenurile au fost supraaglomerate, în fiecaregarnitură aflându-se peste 1.000 de persoane, după cum au declaratpentru Gândul oficiali ai companiei feroviare de stat. Aceasta cutoate că CFR Călători a suplimentat la maximum numărul de vagoaneal fiecărui tren și a introdus și garnituri suplimentare.

Blocaje pe șosea

Cei care au ales să se ducă cu mașina la mare au avut și eiparte de nervi, după ce au părăsit Autostrada Soarelui, care setermină brusc la Cernavodă. Sâmbătă dimineața, în dreptul orașuluiMedgidia coloana de mașini măsura aproape zece kilometri. Duminicăseara, coloana s-a mutat pe celălalt sens de mers.

Asociația Litoral – Delta Dunării a anunțat că numărul total alturiștilor aflați în vacanță pe litoralul românesc s-a ridicat lafinele săptămânii la 145.769, conform datelor primite de laInspectoratul Județean de Poliție Constanța. Cei mai mulți turiștiau fost înregistrați în stațiunile Mamaia (43.300) și Costinești(32.400).

Chiar dacă, la finele anului trecut, întârzierile „uzuale”,constatate statistic, au fost incluse în Mersul Trenurilor, drumulspre litoral din diverse colțuri ale țării se dovedește a fi încontinuare plin de surprize. Din cauza lucrărilor de modernizarecare au început în 2006 și nu au fost finalizate nici până înprezent, garniturile ajung la destinație cu întârziere, cu toatecă, oricum, durata „oficială” a călătoriei este destul de mare. Așas-a întâmplat și la sfârșitul săptămânii trecute, când litoralul astabilit un nou record, de aproape 150.000 de turiști.

De la București la Mangalia (268 km), trenul face șase ore. Totpână la Mangalia se ajunge în peste 17 ore de la Arad (887 km) șiîn aproape o zi (21 de ore și 21 de minute, conform MersuluiTrenurilor) de la Satu Mare (948 km). Dacă duratele mari alecălătoriilor ar putea părea justificate în aceste cazuri, fiindvorba despre distanțe relativ mari, nu același lucru se poate spunedespre legătura Brașovului cu litoralul – doar 430 km. Și totuși,distanța este străbătută în aproape zece ore, rezultând o vitezămedie de 45 km/oră.

Ceea ce nu se întâmplă, pentru că se mai acumulează șiîntârzieri. Pe magistrala București – Constanța, acestea sunt multmai reduse ca în anii trecuți, însă pe Valea Prahovei circulația sedesfășoară cu mare dificultate. Din cauza lucrărilor de modernizarea tronsonului de cale ferată Câmpina – Predeal (48 km), care auîntârziat cu mai bine de un an față de termenul programat (2010),garniturile pot avea întârzieri și de peste două ore.

Lucrările, finanțate prin fonduri europene nerambursabile(programul ISPA) au început în 2007, fiind efectuate de companiaaustriacă Porr. Încă de anul trecut, ministrul Trans­porturilor,Radu Berceanu, i-a amenințat pe austrieci cu reziliereacontractului.

Italienii nu lucrează sâmbăta și duminica

O problemă similară se înregistrează și pe tronsonul Fundulea -Fetești (104 km) al magistralei București – Constanța, undelucrările de modernizare au fost începute în 2006 de companiaitaliană Astaldi. În 2007, locomotivele CFR SA au fost executatesilit de ANAF, pentru datorii la bugetul statului, iar compania nua mai avut cu ce să transporte piatra spartă. Un nou sechestruasigurator a fost instituit în 2008. Însă nici după ce a fostrezolvată această problemă lucrările nu avansează într-un ritmsusținut, cu toate că Radu Berceanu a promis recent că ele vor fifinalizate înainte de începerea sezonului estival 2011.

Citește mai departe în pagina următoare

Cristi Borcea, anunţul momentului. Nu e glumă: ”Valentina vrea asta!” Lovitură de teatru în familia...
Caz nemaiîntâlnit în Botoșani! Ce au găsit chirurgii în abdomenul acestei femei obeze
FOTO. Cum arată acum fosta amantă a lui Ciprian Marica! Ana Muntean s-a schimbat total
Secret MURDAR! De ce se plimbă, de fapt, stewardesele pe culoar, în avion? Nici prin...
Gigi Becali nu se uită la bani pentru fetele lui! Ce cadou fabulos de 300.000...
Trecutul STRANIU al poliţistului care l-a trântit la pământ pe inginerul argeşean! Ce făcea bărbatul...
NEWS ALERT Euro urcă la un nou maxim istoric
BANCUL ZILEI – Un primar află de la nevastă că a fost înșelat
Dragostea pentru muncă, dusă la extrem. Un tată și-a botezat copilul „Departamentul de Comunicare Statistică”
Caz nemaiîntâlnit în Botoșani! Ce au găsit chirurgii în abdomenul acestei femei obeze
Detalii NEȘTIUTE din viața Zoiei Ceaușescu ies ACUM la iveală. Totul despre întâlnirile amoroase SUPRAVEGHEATE...
Încă doi concurenți vor fi ELIMINAȚI de la Survivor. Prezentatorul Dan Pavel nu vrea să-i...
Cât trebuie să plătești pentru fiecare kilogram de bagaj de cală la Ryanair, Blue Air...
Dacă vizitezi acest trib, bărbatul pleacă din casă, iar soţia lui vine la tine. Ce...
Este din nou DOLIU în muzica populară din România: A murit RĂPUS DE CORONAVIRUS
Cele mai nocive sortimente de cafea pentru inimă. De evitat!
Concedieri MASIVE. Tarom se pregăteşte să dea afară jumătate dintre angajaţi. 700 de oameni sunt...
Cine este românca ce conduce una dintre afacerile lui Bill Gates în România şi alte...
Inchide