GALERIE FOTO. Bulgarii încep reabilitarea Gării din Sofia. Cum s-a încercat de-a lungul timpului modernizarea Gării de Nord, cea mai mare România

Publicat: 24/08/2013, 20:54
Actualizat: 07/05/2019, 00:27

Gara Centrală din Sofia se va transforma în următorii doi ani într-o „clădire europeană modernă cu un design contemporan”, după ce ministrul Transporturilor, Danail Papazov, a semnat contractele cuprinse în proiectul de reabilitare a celei mai mari gări din Bulgaria, se explică într-un comunicat de presă emis de autoritățile vecine.

Reparațiile vor fi realizate de către un consorțiu alcătuit din trei companii care vor primi pentru realizarea acestor lucrări suma de 28,6 milioane de euro, fără TVA. Proiectul va fi co-finanțat din fonduri europene, prin intermediul Programului Operațional „Transport” 2007 – 2013.

FOTO: Wikimedia Commons

„Potrivit contractului semnat, 11.000 de metri pătrați de spații comerciale – magazine, restaurante, cafenele, dar și un Centru de Coordonare a întregului sistem de trafic feroviar din țară urmează să fie construite”, a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, informează Novinite.

Din punctul său de vedere, importanța acestui proiect este dată, în principal, de locul unde este amplasată gara în sistemul european de cale ferată, trei coridoare Pan-Europene trecând prin Gara Centrală a Sofiei.

FOTO: Wikimedia Commons

Papazov a dat, totodată, asigurări că lucrările de construcție nu vor îngreuna fluxul zilnic de călători și că traficul feroviar nu va fi oprit pentru că programul de muncă va fi sincronizat cu orarele de mers ale trenurilor.

Clădirea celei mai mari gări bulgare a fost inaugurată în anul 1888 și reabilitată în anul 1974. De atunci, ea nu a mai trecut prin lucrări majore de modernizare.

Cum s-a dorit realibitatea Gării de Nord

Despre reabilitarea și modernizarea Gării de Nord din București, cea mai mare din România, se vorbește de mai mulți ani. Cele mai recente declarații referitoare la acest aspect au fost date la începutul lunii aprilie de căte directorul CFR SA din acea perioadă, Dimitrios Sophocleous.

„Sunt niște chioșcuri, fiecare arată așa cum arată astăzi. Intenția noastră este să facem o uniformizare a chioșcurilor respective, să arate precum cele de epocă”, declara la acea dată Sophocleous, adăugând că în cel mult trei luni „niște puncte negre din Gara de Nord vor fi schimbate”, potrivit Mediafax.

FOTO: Wikimedia Commons

Schimbările la care făcea referire directorul CFR SA, care a demisionat la mijlocul aceleiași luni după ce Adunarea Generală a Acționarilor, Ministerul Transporturilor și Ministerul Finanțelor i-au respins planul de administare revizuit, vizau schimbarea coșurilor, zugrăvirea pereților și reabilitarea băncilor și a scaunelor.

Pentru repararea acoperișului de pe peron al celei mai mari gări din România se explica, tot la aceeași dată, că nu există fonduri.

În aprilie 2012, se vorbea despre conectarea Gării de Nord prin intermediul unui tunel de Gara Obor și de Gara de Sud. Lucrarea urma să fie realizată pe baza unui memorandum de colaborare încheiat între ministerul Transporturilor din România și cel din Belgia.

FOTO: Silviu Matei/Publimedia

„Zona București va include toate echipamentele, facilitățile și elementele de infrastructură care corespund unei stații de cale ferată moderne, cu scopul de a simplifica și fluidiza traficul ferovial de la Chitila la Gara București Progresul, legătura prin tunel spre Gara Obor și legătura prin tunel spre Gara de Sud, cu scopul de a transporma Gara de Nord dintr-o stație capăt de linie într-o conexiune directă”, se explica într-un anunț publicat pe site-ul Guvernului.

În luna noiebrie a aceluiași an, partea română negocia în continuare proiectul de reabilitare a Gării de Nord cu reprezentanții companiei Euro Station, care derula deja în Belgia unele activități de construcții, inginerie și management de proiect.

FOTO: Wikimedia Commons

În luna aprilie, la aproximativ trei luni de la demiterea sa din funcția de director general al CFR Călători, Ștefan Roșeanu care ocupă în prezent funcția de președinte al Clubului Feroviar Român susținea că Euro Station a proiectat deja modelul noii Gări de Nord după cel al Gării Midi din capitala Belgiei și că, cel mai probabil, lucrările se vor finaliza în anul 2020, urmând să coste 1,3 miliarde de euro.

Roșeanu vorbea, de asemenea, despre conectarea celui mai important nod feroviar din țara noastră cu Gara Progresul și cu Gara Obor printr-un tunel cu o lungime de 20 de kilometri care ar urma să dispună de un nivel suprateran și de două nivele subterane, dar și despre îngroparea liniilor de cale ferată și despre amenajarea unui centru comercial.

Fii la curent cu știrile economice ale momentului. Abonează-te la pagina de Facebook Gândul Financiar.

Tentativă de suicid. Marea campioană a ţării a înghiţit un pumn de pastile. A fost...
Ce gafă! Carla’s Dreams a plâns şi s-a demascat din greşeală! BOMBĂ! Tot momentul a...
FOTO. Antonia, selfie-uri interzise cardiacilor, într-un costum de baie prea mic pentru formele ei generoase!...
Semnele care apar pe piele când ai o boală de inimă. Cum se modifică unghiile
De ce nu a fost prezent tatal lui Toni Iuruc la nunta fiului sau cu...
Ce gest a făcut Gică Hagi la nunta Simonei Halep cu Toni Iuruc! `Merită toată...
Horoscopul pe care e invidios și Voropchievici! Cine e cea mai norocoasă zodie a zilei
Cei doi jurnalişti şi activistul de mediu, care au fost agresaţi într-o pădure din Suceava,...
Ultima oră: ASF a retras autorizația City Insurance. Compania intră în faliment
BANCUL ZILEI – O blondă bine, acostată de câțiva șmecherași
Companie: Cifra reală a infectărilor în România, peste 25.000 cazuri noi pe zi. Unde se...
Ce gafă! Carla’s Dreams a plâns şi s-a demascat din greşeală! BOMBĂ! Tot momentul a...
Virilitatea lui a INTRAT în istorie. Ce a făcut cu cele 70 de soţii a...
Despărțirea anului în media din România? Un prezentator și-a anunțat plecarea după 12 ani și...
Produsul indispensabil care se scumpește mult în România. Toți oamenii îl consumă în fiecare zi
O femeie a văzut o „pasăre fericită” într-un copac. S-a apropiat și a încremenit FOTO
Anunţ ŞOC despre decesul lui Petrică Cercel: Este informaţia momentului! Ce s-a întâmplat, de fapt,...
S-a anunțat carantina în România! Florin Cîțu va da ordin clar
ACEST MEDICAMENT ESTE CANCERIGEN. Mulți români îl folosesc. Pfizer l-a retras de urgență
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Povestea unei tinere din România care a construit o afacere de milioane şi îşi vinde...