• Publicat:
  • Actualizat:
Financiar

În 2010, românii au cumpărat 2,5 milioane de vacanțe

În 2010, românii au cumpărat 2,5 milioane de vacanțe
Chiar dacă cererea de vacanțe a rămas neschimbată față de anul trecut, agențiile au încasat mai puțini bani, pentru că românii au ales prețurile mai mici

Chiar dacă cererea de vacanțe a rămas neschimbată față de anultrecut, agențiile au încasat mai puțini bani, pentru că românii auales prețurile mai mici. În primele nouă luni, agențiile au vândut2,5 milioane de pachete de vacanță, la fel ca în aceeași perioadă aanului trecut, în timp ce încasările au scăzut cu până la 25%, adeclarat Corina Martin, președintele Asociației Naționale aAgențiilor de Turism (ANAT), citată de Mediafax. „Turismul intern aînregistrat o ușoară creștere a numărului de turiști, față deaceeași perioadă a anului trecut, iar pentru vacanțele înstrăinătate a fost raportată o stagnare. Referitor la încasări,acestea au scăzut însă cu 10-25% pentru toate destinațiile, încondițiile în care majoritatea turiștilor au ales pachete maiieftine și sejururi scurte în destinații mai apropiate”, a explicatea. Martin speră ca 2011 să fie un an al revenirii pentru piața deturism, după doi ani dificili, în care afacerile agențiilor auscăzut constant. În privința turismului intern, ea se bazează pesusținerea campaniilor de oferte speciale și de promovare de cătreMinisterul Dezvoltării Regionale și Turismului. Cât despreincoming, Martin anticipează efectul pozitiv al promovării nouluibrand turistic al României.

Inchide