Înmatriculările sub marca Dacia în Spania au crescut cu 145%anul trecut, de la 8.725 de autoturisme în 2009 la 21.392, pe opiață în urcare cu numai 3,1%, la 985.208 unități, a anunțat, luni,asociația spaniolă a importatorilor auto, ANIACAM.
O creștere mai mare ca Dacia a avut anul trecut doar Buick, cuun avans de 150%, de la două unități înmatriculate în 2009 la cincianul trecut.
Dacia a consemnat o creștere de peste două ori a cotei de piață,de la 0,91% la 2,17%, și s-a plasat pe locul al 16-lea în topulcelor mai bine vândute mărci. Lider a fost anul trecut Seat, cu89.423 de mașini înmatriculate.
Pe segmentul sedan, înmatriculările Dacia au avansat cu 78,4%,de la 8.725 unități la 15.565 de unități, în timp ce cota de piațăa urcat de la 1% la 1,77%. Piața totală a sedan-urilor a stagnatanul trecut, la 877.566 de mașini.
Dacia a vândut anul trecut și 5.827 de SUV-uri Duster, modellansat în martie, și s-a situat pe locul al patrulea în topulmașinilor de teren, cu o cotă de piață de 5,4%. Pe ansamblu,înmatriculările de SUV-uri au crescut cu 33,3%, la 107.642unități.
În decembrie, înmatriculările Dacia au urcat cu 58%, de la 1.044de unități la 1.650 de unități, în contextul unui declin de 23,5%al pieței din Spania, la 69.462 de autoturisme.
Cota de piață a mărcii românești a urcat de la 1,15% îndecembrie 2009 la 2,38%, aceasta situându-se pe poziția a 15-a întopul mărcilor. Citroen a avut cele mai multe înmatriculări îndecembrie, respectiv 8.626.
Înmatriculările de sedanuri Dacia au scăzut cu 32,2% îndecembrie, de la 1.044 de unități la 708 unități, iar cota de piațăa coborât de la 1,27% la 1,2%, în urma unei contracții de 28,3%vânzărilor pe acest segment, la 58.758 unități.
Duster s-a menținut și în luna decembrie pe prima poziție întopul vânzărilor la categoria SUV, cu 942 de unități, reprezentândo cotă de piață de 8,8%. Segmentul a crescut cu 20,8%, la 10.704unități. (Marius Oncu,[email protected])