• Publicat:
  • Actualizat:
Financiar

Metro anunță că ar putea avea vânzări și profit sub așteptări; acțiunile se prăbușesc cu peste 10%

Metro anunță că ar putea avea vânzări și profit sub așteptări; acțiunile se prăbușesc cu peste 10%
Metro a anunțat, marți, că profitul și vânzările ar putea să scadă în acest an, din cauza impactului crizei din zona euro asupra încrederii consumatorilor, iar acțiunile grupului german de retail, prezent și în România, s-au prăbușit cu peste 10%, transmite Reuters.

Metro a anunțat, marți, că profitul și vânzările ar putea să scadă în acest an, din cauza impactului crizei din zona euro asupra încrederii consumatorilor, iar acțiunile grupului german de retail, prezent și în România, s-au prăbușit cu peste 10%, transmite Reuters.

Vânzările de Crăciun au avut un start lent, din cauza temerilor consumatorilor, potrivit unui comunicat al grupului.

Metro, al patrulea retailer la nivel mondial, operează magazine tip cash & carry, hypermarketuri și magazine de electronice.

„Resimțim precauția investitorilor în vânzările tuturor diviziilor și în toate țările (unde este prezent grupul, n.r.)”, a afirmat în comunicat directorul general, Eckhard Cordes.

Dacă actualul trend slab va continua în decembrie, Metro anticipează vânzări sub nivelul de 67,3 miliarde de euro de anul trecut și un profit înainte de dobânzi, taxe, venituri și cheltuieli speciale ușor mai mic comparativ cu 2,4 miliarde de euro anul trecut.

Anterior, retailerul anticipa o majorare a profitului de 5%, chiar și în lipsa unor rezultate bune în sezonul de Crăciun.

„Inițial ne așteptam ca, din cauza rezultatelor slabe de anul trecut, afacerile de Crăciun din acest an să crească. Totuși, startul vânzărilor de Crăciun a fost considerabil sub cel de anul trecut. În multe țări europene consumatorii sunt foarte temători în legătură cu amplificarea crizei datoriilor, șomajul mai ridicat și programele de austeritate”, a spus Cordes.

Semnalul Metro nu este de bun augur pentru rivalii precum Tesco și mai ales Carrefour, ambii retaileri fiind puternic expuși față de țările din zona euro, a declarat Chris Hogbin, analist la compania Bernstein.

Pentru Metro, care vinde în proporție mai ridicată produse nealimentare, la care cumpărătorii pot renunța mai ușor, impactul ar putea fi mai puternic decât în cazul rivalilor, a adăugat Hogbin.

„Pentru Metro, ultimele trei luni ale anului sunt disproporționat de importante. Generează 70% din profitul operațional, în timp ce 50% afacerile lor sunt pe segmentul nealimentar”, a spus el.

Acțiunile Carrefour se aflau în scădere cu 4,5%.

Grupul este prezent în România prin lanțurile de magazine Metro Cash & Carry și Real.

Inchide