Simona Simionescu
23.04.2012
Financiar

Motivarea angajaților: Patronii nu mai dau prime și încearcă să fie drăguți

Motivarea angajaților: Patronii nu mai dau prime și încearcă să fie drăguți
Muncesc mai mult decât înainte de criză, pe salarii mai mici, și au ajuns să fie mulțumiți pur și simplu pentru că au un loc de muncă. În această situație sunt mulți români care înainte nici nu concepeau să facă ore suplimentare fără să primească o bonificație.

Muncesc mai mult decât înainte de criză, pe salarii mai mici, șiau ajuns să fie mulțumiți pur și simplu pentru că au un loc demuncă. În această situație sunt mulți români care înainte nici nuconcepeau să facă ore suplimentare fără să primească o bonificație.”Majoritatea companiilor caută diverse metode de motivare și depăstrare a oamenilor, fără a fi nevoie să apeleze la resursefinanciare suplimentare”, a declarat pentru Gândul CorinaDiaconu, directorul general al companiei ABC Human Capital.

Dacă bani nu sunt, există soluții care nu costă nimic: premierisimbolice, mese cu colegii sau cuvinte de apreciere, recomandăspecialiștii în resurse umane contactați de Gândul. Înpractică, însă, lucrurile stau diferit, spun patronii, care faceforturi să-și păstreze angajații.

„Mi-aș dori să fie un mediu economic de așa natură încât să-ipot motiva cum trebuie pe angajați. Ca patron știu că motivația ceamai importantă este cea pecuniară”, a declarat pentru Gândul IulianGropoșilă, vicepreședinte al Consiliului Național alÎntreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR),care are o afacere în construcții.

Oferta specialiștilor: petreceri și cuvinte deapreciere

Problema de fond însă rămâne, pentru că un loc de muncă trebuiesă ofere și alte motivații decât cea pecuniară, susține Sorin Faur,director de resurse umane în cadrul companiei de audit șiconsultanță BDO România și membru al HR Club.

Printre mijloacele „low-cost” practicate se numără aniversareazilelor colegilor, micile petreceri, premierile simbolice,întâlnirile informale dar și păstrarea jobului.

„Paradoxal, poate tocmai în condiții de criză, oamenii suntmotivați să reușească, deoarece este vorba de propriasupraviețuire”, ne-a declarat Faur. De asemenea, un impactsemnificativ îl reprezintă cuvintele de apreciere și recunoștințăexprimate de superiori în mod direct, poate chiar în fața altorcolegi, ne spune Aurora Pătrășcoiu, senior consultant Trainart șimembru al HR Club. Ea spune că unele companii apelează și la altebeneficii, cum ar fi identificarea hobby-urilor angajaților șisatisfacerea acestor preocupări.

Pe cine motivează patronii

Iulian Gropoșilă avertizează că o asemenea „abordare virtuală”nu dă rezultate în orice condiții. „Toate aceste metode suntadjuvante care creează unitate în echipă, dar funcționează numai petermen scurt, pentru că nu țin de foame. Oamenii au credite iarlucrurile pot să degenereze”, explică el.

Până una-alta, indiferent de soluțiile pe care le au în vedere,patronii ar trebui să-i motiveze pe toți angajații care aurezultate și își realizează atribuțiile în mod eficient, considerăCorina Diaconu, directorul general al companiei ABC HumanCapital.

Inchide