REACȚIE ANCHETĂ GÂNDUL. CNADNR a eliminat din caietul de sarcini „ȘPAGA” introdusă „din greșeală”. Licitația pentru autostrada Comarnic-Brașov a fost deblocată

CNADNR a anunțat și că procedura de achiziție publică pentru studiul de fezabilitate corespunzător autostrăzii Comarnic- Brașov a fost deblocată, ca urmare a unei decizii a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) unde mai multe case de avocatură au formulat contestații împotriva unor criterii prevăzute în documentația de atribuire a contractului pentru studiul de fezabilitate amintit.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a eliminat din caietul de sarcini pentru licitația referitoare la reactualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov (58 km) cerințele referitoare la obligația consultantului câștigător de a pune la dispoziția CNADNR un autoturism nou cu o valoare de 25.000-30.000 euro și un buget de 30.000-40.000 de euro pentru instruirea personalului în țară/străinătate.

„Din cadrul Modificării nr. 2 și implicit din Caietul de sarcini, cap. 5.2. > se vor elimina paragrafele : „Fără a aduce atingere celor prevăzute in contractul de servicii, Consultantul va pune la dispoziția Unității de Implementare a Proiectului (UIP), din cadrul CNADNR, dedicată exclusiv implementării acestui Proiect pe întreaga durată a contractului de servicii, un autoturism nou cu o valoare între 25 000 Euro și 30 000 Euro. Autoturismul va fi pus la dispoziția UIP în termen de 60 de zile de la semnarea contractului de servicii. Costurile legate de întreținere, asigurări, combustibil, service, etc. pentru autoturismul respectiv vor fi suportate de Consultant>>
ȘI
>”, se arată într-un document al CNADNR.

Sursa: CNADNR

Gândul a dezvăluit, la sfârșitul lunii septembrie, că CNADNR a introdus cele cerințele privind autoturismul nou și bugetul pentru instruire, modificând astfel documentația de licitație lansată în luna mai pentru licitația aferentă reactualizării studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov.

Contactat de gândul, șeful CNADNR, Mircea Pop, a declarat la acea vreme că introducerea acestor „detalii” în caietul de sarcini reprezintă „o greșeală” și că acestea vor fi eliminate, dând asigurări că va aplica sancțiuni administrative în cazul angajaților Companiei Naționale de Autostrăzi care au lucrat la caietul de sarcini.

La câteva zile după ancheta publicată de gândul, directorul Direcției concesiuni din CNADNR, Narcis Neaga, a fost suspendat din funcție, fiind cercetat disciplinar, potrivit unui comunicat remis de Biroul de Presă al CNADNR.

„În urma modificării documentației de licitație pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov și a introducerii unor cerințe în Caietul de Sarcini, pe care va trebui să le îndeplinească firma de consultanță căreia i se va atribui contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Comarnic-Brașov (58 km), respectiv >, conducerea CNADNR-SA a dispus cercetarea disciplinară a domnului Narcis Neaga, director Direcția Concesiuni”, se arăta în comunicatul CNADNR.

„Cheltuieli neprevăzute” de 8,5% din valoarea contractului pentru reactualizarea studiului de fezabilitate

Pe de altă parte, gândul a descoperit și că, în caietul de sarcini aferent licitației lansate de CNADNR pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al proiectului autostrăzii Comarnic-Brașov (58 km) sunt prevăzute și „provizioane pentru cheltuieli neprevăzute în legătură cu contractul de servicii” de 2 milioane de lei (circa 442.000 euro).

Suma reprezintă echivalentul a 8,5% din valoarea totală a contractului de 23,66 milioane de lei fără TVA (5,3 milioane de euro).

„Provizioanele pentru cheltuielile neprevăzute acoperă costurile care se regăsesc în legătură cu contractul de servicii. Va exista o sumă fixă de bani pentru a acoperi activități neprevăzute, studii etc. Această sumă va fi la dispoziția Autorității contractante (CNADNR n.n.) și poate fi folosită doar în baza unei aprobări speciale venită din partea Autorității contractante. Aprobarea va fi dată unei solicitări bine justificate venită de la Consultant”, se menționează la articolul privind „cheltuieli neprevăzute”.

Paragraful privind cheltuielile neprevăzute de 2 milioane de lei a fost menținut în caietul de sarcini.

Procedura de licitație a fost deblocată. Noul termen pentru deschiderea ofertelor: 7 noiembrie 2012

Pe de altă parte, CNADNR a mai anunțat joi că noul termenul limită pentru primirea ofertelor pentru licitația deschisă aferentă reactualizării studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic- Brașov este 7 noiembrie 2012, deschiderea ofertelor urmând să aibă loc în aceeași zi, la ora 12:00.

CNADNR a anunțat și că procedura de achiziție publică pentru studiul de fezabilitate corespunzător autostrăzii Comarnic- Brașov a fost deblocată, ca urmare a unei decizii a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) unde mai multe case de avocatură au formulat contestații  împotriva unor criterii prevăzute în documentația de atribuire a contractului pentru studiul de fezabilitate amintit.

Casele de avocatură au contestat, pe lângă cerințele legate de autoturismul nou și bugetul pentru instruirea personalului CNADNR, și solicitarea ca firma de consultanță ce va fi desemnată câștigător al licitației să aibă experți-cheie certificați în domeniul parteneriatului public-privat (PPP).

Avocații au motivat că în România nu a fost realizat până acum nici un proiect de PPP pentru autostrăzi, așadar criteriile de experiență în PPP cerute de CNADNR au fost considerate nerealizabile de către casele de avocatură.

„Sintagma > se referă la participarea la cursuri, seminarii sau alte forme de pregătire profesională care au abordat temele solicitate de către autoritatea contractantă în cadrul cerințelor cu privire la > aferente fiecărui expert cheie, nu la experiența de muncă” , se arată într-un document al CNADNR.

Inchide