Ungurii, cehii și slovacii inaugurează autostrăzi în 2010. La noi e creștere zero

Ungurii, cehii și slovacii inaugurează autostrăzi în 2010. La noi e creștere zero
Publicat: 23/04/2012, 19:19
Actualizat: 28/04/2012, 19:39

Spre deosebire de România, unde în acest an nu se va inauguraniciun kilometru de autostradă, în țări ca Cehia, Slovacia sauUngaria se vor tăia panglici și în 2010, relevă un studiu realizatde compania poloneză PMR Publications.

În Slovacia, țară care are deja o rețea de 351 km de autostradă,în acest an vor mai fi finalizați alți 40 km din D1. În momentul defață, se poate circula pe 271 km din autostrada D1, care va trebuisă traverseze țara de la vest la est, până la granița cu Ucraina.În final, D1 va trebui să aibă o lungime totală cuprinsă între 507și 526 km, în funcție de varianta constructivă care va fi aleasă.Cea de-a doua autostradă slovacă, D2, are o lungime de 80 km, întreBrodske, la granița cu Cehia, Bratislava și Rusovce, la frontieracu Ungaria. Aceasta este singura autostradă completă din Slovacia,la care lucrările de construcție au început în 1969, în aceeașiperioadă în care în România se lucra la A1 București – Pitești.

Cehia, cele mai ridicate costuri din UE

În Cehia, lungimea totală a rețelei de autostrăzi, șase lanumăr, ajunge la 1.113 km. Autorii studiului relevă faptul că înmomentul de față există 17 proiecte de construcție de autostrăzi,din care jumătate vor deveni operaționale în acest an și cealaltăjumătate în 2011.

În 2010 sunt pregătite panglicile inaugurale pentru mai multesectoare de legătură, care însumează 31,8 km, se mai arată înstudiul PMR Publications, care notează faptul că în Cehia costulunui kilometru de autostradă este cel mai ridicat din UniuneaEuropeană. „De exemplu, un kilometru din D8 costă 808 milioanecoroane, adică 32,16 milioane de euro, ceea ce înseamnă că unkilometru de autostradă cehă este de trei până la patru ori maimare decât media din UE”, se menționează în document.

În Ungaria, construcția primei autostrăzi a început în 1965,însă primul proiect complet, M1 Budapesta – Hegyeshalom (la granițacu Austria), în lungime de 160,2 km, a devenit operațional în 1995.În prezent, compania maghiară de autostrăzi administrează 700 km,dintre care 590 km sunt cu taxă. Planurile pentru acest an vizeazădarea în folosință a 58,6 km de autostradă, pe două subproiecte,porțiuni din M6 și M8.

România, 0 km

În România, situația stă cu totul altfel decât în țărilemenționate. Rețeaua existentă numără doar 321 km, chiar dacă țaraare o suprafață și un număr de locuitori mult mai mari decâtUngaria, Cehia sau Slovacia. Singura asemănare cu aceasta din urmăconstă în faptul că România are tot o singură autostradă completă,A1 București – Pitești, pentru că A2 se oprește brusc la Cernavodă,iar cei 42 km inaugurați anul trecut din Autostrada Transilvania nuasigură nicio legătură vitală.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunțat recent laInterviurile Gândul că în acest an se vor inaugura zero kilometride autostradă. Mai mult, și rețeaua existentă de drumuri naționalese degradează. Cu toate că a solicitat de la bugetul statului,pentru întreținerea șoselelor, 1,26 miliarde de lei, CompaniaNațională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) aprimit doar 435 milioane de lei, din care 280 milioane reprezintădatorii către constructori, de anul trecut.

Tentativă de suicid. Marea campioană a ţării a înghiţit un pumn de pastile. A fost...
Ce a strigat Ionuţ Cercel în cimitir. Au izbucnit în plâns cu toţii...
FOTO. Antonia, selfie-uri interzise cardiacilor, într-un costum de baie prea mic pentru formele ei generoase!...
Semnele care apar pe piele când ai o boală de inimă. Cum se modifică unghiile
Ce avere a avut Petrică Cercel, de fapt, și cui rămâne moștenire
Ce gest a făcut Gică Hagi la nunta Simonei Halep cu Toni Iuruc! `Merită toată...
Floarea CADAVRU, una dintre cele mai rare din lume. De unde îi vine numele și...
A căzut mitul celor 10.000 de paşi pe care trebuie să-i facem pe zi, pentru...
O nouă metodă de înșelăciune face ravagii printre șoferi. Pagube de zeci de mii de...
BANCUL ZILEI – O blondă bine, acostată de câțiva șmecherași
Primul județ în care certificatul de vaccinare devine obligatoriu. Încă un județ a intrat în...
Ce a strigat Ionuţ Cercel în cimitir. Au izbucnit în plâns cu toţii...
Virilitatea lui a INTRAT în istorie. Ce a făcut cu cele 70 de soţii a...
Adio, centrale de apartament! Cu ce vor fi înlocuite, facturile vin mult reduse
Vedeta de la Pro TV care trăiește o DRAMĂ! Ce se întâmplă de 5 luni...
O femeie a văzut o „pasăre fericită” într-un copac. S-a apropiat și a încremenit FOTO
Vestea ȘOC a momentului despre Florin Salam, la câteva zile după moartea lui Petrică Cercel
Doliu uriaș. A murit un fost președinte. Televiziunea națională a făcut anunțul
E DEZVĂLUIREA MOMENTULUI. Un politician important din PNL s-a înrudit cu un interlop feroce. Petrecere...
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Povestea unei tinere din România care a construit o afacere de milioane şi îşi vinde...