• Publicat:
  • Actualizat:
Hot Pe Facebook

Fosila unei FURNICI URIAȘE, care a trăit acum 50 de milioane de ani, a fost descoperită într-un sertar de muzeu

În cadrul Muzeului Naturii și Științei din Denver, SUA, s-a găsit o fosilă aparținând unei furnici uriașe, datând de acum 50 de milioane de ani.

Descoperire de senzație la Muzeului Naturii și Științei din Denver, SUA. Într-un sertar, cercetătorii au găsit o fosilă aparținând unei furnici uriașe, datând de acum 50 de milioane de ani. Fosila are aproximativ cinci centimetri și este prima a unei furnici uriașe găsită în întregime, scrie Live Science.

Aceste insecte au populat în urmă cu 50 de milioane de ani teritoriul Germaniei de astăzi, dar oamenii de știință cred că au ajuns în America într-o perioadă mai caldă, traversând zona arctică. Paleontologul Bruce Archibald a recunoscut fosila de îndată ce un angajat al Muzeului din Denver i-a arătat-o. Archibald a declarat că aceste „specimene sunt furnici uriașe care ajung de mărimea unei păsări colibri”.

În prezent, regina unei singure specii de furnică, Dorylus Wilverthi, mai ajunge la o astfel de mărime. Deosebirea dintre cele două furnici constă în conformația corpului. Astfel, în timp ce fosila din Wyoming arată că furnica antică avea întregul corp lat, D. Wilverthi prezintă doar o parte abdominală crescută anormal de mult. Archibald a denumit noua specie de furnică Titanomyrma lubei – „titan” din cauza mărimii sale, „myrma” de la grecescul „myrmex” (furnică) și „lubei” de la numele colectorului de fosile care a descoperit acest specimen, Louis Lube.

Inchide