Cercetătorii olandezi au creat o TULPINĂ FOARTE CONTAGIOASĂ A GRIPEI AVIARE. Modul în care a fost obținut virusul ce POATE UCIDE MILIOANE ar putea fi făcut public

Publicat: 23/04/2012, 19:34
Actualizat: 24/04/2012, 13:10

Un laborator olandez care a creat o tulpină foarte contagioasă a gripei aviare, ce poate infecta și ucide milioane de oameni, vrea să dea publicității modul în care a reușit acest lucru, generând temeri că virusul ar putea ajunge în mâinile teroriștilor, relatează The Independent în ediția online.

Administrația Statelor Unite se teme că tulpina mortală a virusului gripei aviare ar putea ajunge în mâinile teroriștilor care vor să o folosească drept armă biologică de distrugere în masă. Unii oameni de știință consideră că această cercetare nu ar fi trebuit să fie realizată într-un laborator universitar, ci într-unul militar.

„Există teama că, dacă se creează ceva atât de mortal și se transformă într-o pandemie globală, mortalitatea și costul pentru întreaga lume ar fi masivă”, a declarat pentru The Independent un consilier științific al administrației SUA, sub protecția anonimatului.

Pentru prima dată, cercetătorii au reușit să realizeze o mutație a tulpinii H5N1 a virusului gripei aviare astfel încât să se poată transmite foarte ușor prin intermediul aerului, prin tuse și strănut. Până în prezent, se considera că gripa aviară H5N1 se poate transmite între oameni numai prin contact fizic foarte apropiat.

Oamenii de știință olandezi au efectuat această cercetare controversată pentru a demonstra cât este de ușor să se realizeze o mutație genetică a H5N1 pentru a deveni o tulpină de gripă umană foarte contagioasă. Ei consideră că noile cunoștințe dobândite vor ajuta la dezvoltarea unor noi vaccinuri și medicamente.

Studiul a fost efectuat de o echipă olandeză de oameni de știință, condusă de Ron Fouchier, de la Centrul Medical Erasmus din Rotterdam, unde virusul mutant este ținut încuiat, dar fără paznici înarmați, la subsolul unei clădiri.

Marian Iancu a ajuns într-o stare deplorabilă: ”E terminat, de-abia mai merge”. Ultimele informaţii despre...