Chinezii au inaugurat calea ferată pe care trenurile ating 300 km/h. Cum s-au pregătit însoțitoarele de vagon

Chinezii au inaugurat calea ferată pe care trenurile ating 300 km/h. Cum s-au pregătit însoțitoarele de vagon
Publicat: 23/04/2012, 19:30
Actualizat: 24/04/2012, 06:54

„Dacă și-ar fi arătat patru dinți, ar fi fost prea puțin. Zecear fi fost prea mult. Iar cinci sau nouă ar fi produs un ‘efectinestetic’. Așa că însoțitoarele de vagoane au zâmbit arătându-șicâte șase sau opt dinți, lucru pe care l-au exersat de zeci de oriînainte, îndesându-și scobitori în fălci”, scrie The Guardian.

Acesta este doar un episod al pregătirii extrem de minuțioasepentru lansarea noului tren de mare viteză al Chinei, care poateatinge 300 km/h. Garniturile vor fi disponibile publicului începândde vineri, 1 iulie, când țara sărbătorește 90 de ani sub conducereapartidului comunist.

Însă zilele trecute, reprezentanții presei au fost plimbați pecei 1.318 km dintre Beijing și Shanghai, traseu încheiat în doar 4ore și 44 de minute. „Este mândria Chinei”, spune He Huawu,inginerul-șef al Ministerului Căilor Ferate, despre linia de mareviteză care a fost construită, în doar trei ani și trei luni, cu23,6 miliarde de euro.

Trenul de mare viteză, oalternativă pentru transportul aerian

Chinezii nu se opresc însă aici și vor să construiască cea maimare rețea de cale ferată de mare viteză din lume, care sătotalizeze 16.900 de km. Guvernul plănuiește să cheltuiască, înacest scop, 21 de miliarde de euro doar în acest an. „Nu ne vomopri și nu vom reduce din investiții”, asigură Hu Yadong,viceministrul Căilor Ferate. Totuși, chinezii au redus deja vitezamaximă, care inițial era de 350 km/h. Tăierea are legătură cumăsurile de siguranță a călătorilor, protecția mediului și cureducerea prețului biletelor.

Chiar și așa, trenul de mare viteză înjumătățește timpul necesarparcurgerii distanței dintre Beijing și Shanghai, care până acumera de zece ore. Astfel, noul tren pune în pericol companiileaeriene, care au început deja să scadă prețul biletelor de avion.Transportul feroviar are, față de cel aerian, avantajul că lepermite pasagerilor să comunice pe internet sau pe telefonul mobilși astfel că ar putea fi preferat de oamenii de afaceri, scriesursa citată. În plus, spre deosebire de avioane, în cazultrenurilor formalitățile de îmbarcare dispar.

Oficialii spun că vor să asigure 90 de trenuri pe zi, între celedouă mari orașe chineze, pentru care biletele costă 60 de euro.Cine dorește să călătorească la clasa business, unde există fotoliiechipate cu sisteme audio-video, va trebui să scoată din buzunar191 de euro.

Chinezii vor săconstruiască o cale ferată în Marea Britanie

În ciuda investiției masive, linia de mare viteză dintre Beijingși Shanghai ar putea să nu fie profitabilă. „Rețeaua nu reprezintăun bun al Chinei, ci va îndatora țara”, crede Zhao Jian, profesorla Universitatea Beijing Jiaotong. El dă exemplu o altă cale feratăchinezească, care a fost construită pentru 37 de milioane depasageri și a deservit doar două milioane, în primele șase luni decând a fost dată în folosință.

În plus, alții consideră că noua cale ferată a fost construitădoar pentru prestigiul țării, în condițiile în care o mare parte aChinei este încă în curs de dezvoltare. Locuitorii mai săraci, cumar fi zecile de milioane care fac naveta, vor prefera să meargă încontinuare cu trenurile mai încete și mai ieftine, noteazăsursa.

Ambasadorul Chinei în Marea Britanie a sugerat, săptămânatrecută, că poporul său ar putea ajuta la construirea unei căiferate de mare viteză, între Londra și nordul țării. „Avemcunoștințele, experiența și mijloacele să facem acest lucru, nuexistă îndoială. China ar trebui să fie prima opțiune a MariiBritanii”, spune ambasadorul.

Calvar pentru o tânără. Ce a putut să păţească după 10 partide de sex într-un...
Și ei îi e rușine! Câte clase are Gina Pistol, de fapt. De ce s-a...
FOTO. Alina Pușcaș, în costum de baie! Cum arată trupul vedetei
Demența la bătrânețe poate fi prevenită, dacă urmezi 5 sfaturi simple
Anunț cutremurător! Medicul Valeriu Gheorghiță, adevărul despre efectele adverse ale dozei a treia de vaccin:
Cine sunt viitorii socri ai lui Laurențiu Reghecampf! Toate detaliile despre familie și cum au...
Averea halucinantă a noului premier al României! 40.000 de euro pensie și venituri grotesc de...
Criza guvernamentală ucide oameni zilnic. Apelul medicilor: Depolitizaţi deciziile medicale şi haideţi să colaborăm
5 mașini de care să FUGI
BANCUL ZILEI – Două blonde fac nudism. La un moment dat apare un taur…
Originea bideului, un accesoriu de baie care a stârnit polemici cu secole în urmă
Și ei îi e rușine! Câte clase are Gina Pistol, de fapt. De ce s-a...
Un medic AVERTIZEAZĂ: acestea sunt cele mai PERICULOASE poziții AMOROASE. „Oamenii nu sunt făcuți să...
Când se întoarce frigul în România. Trebuie să ne pregătim deja hainele groase
Metoda banală care te ajută să economiseşti bani. Atenţie la rafturile de jos din supermarket
Covid-19 la Constanța: 593 de NOI CAZURI de INFECTARE; Incidența pe municipiu este de 12,71
Filmul din cariera lui pe care Brad Pitt ar vrea ca lumea să îl uite!
Restricția ȘOC despre care nu vorbește NIMENI. Intră în vigoare de luni. Ce va fi...
Minunea înfricoșătoare care a avut loc de curând! Toată lumea a început să plângă. Totul...
După Coronavirus ne mai lovește ceva neașteptat. Ajunge și în România. Scenariul periculos venit direct...
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Pâinea noastră (scumpă) cea de toate zilele? România, producţie record de grâu în 2021