Chinezii au inaugurat calea ferată pe care trenurile ating 300 km/h. Cum s-au pregătit însoțitoarele de vagon

Chinezii au inaugurat calea ferată pe care trenurile ating 300 km/h. Cum s-au pregătit însoțitoarele de vagon
Publicat: 23/04/2012, 19:30
Actualizat: 24/04/2012, 06:54

„Dacă și-ar fi arătat patru dinți, ar fi fost prea puțin. Zecear fi fost prea mult. Iar cinci sau nouă ar fi produs un ‘efectinestetic’. Așa că însoțitoarele de vagoane au zâmbit arătându-șicâte șase sau opt dinți, lucru pe care l-au exersat de zeci de oriînainte, îndesându-și scobitori în fălci”, scrie The Guardian.

Acesta este doar un episod al pregătirii extrem de minuțioasepentru lansarea noului tren de mare viteză al Chinei, care poateatinge 300 km/h. Garniturile vor fi disponibile publicului începândde vineri, 1 iulie, când țara sărbătorește 90 de ani sub conducereapartidului comunist.

Însă zilele trecute, reprezentanții presei au fost plimbați pecei 1.318 km dintre Beijing și Shanghai, traseu încheiat în doar 4ore și 44 de minute. „Este mândria Chinei”, spune He Huawu,inginerul-șef al Ministerului Căilor Ferate, despre linia de mareviteză care a fost construită, în doar trei ani și trei luni, cu23,6 miliarde de euro.

Trenul de mare viteză, oalternativă pentru transportul aerian

Chinezii nu se opresc însă aici și vor să construiască cea maimare rețea de cale ferată de mare viteză din lume, care sătotalizeze 16.900 de km. Guvernul plănuiește să cheltuiască, înacest scop, 21 de miliarde de euro doar în acest an. „Nu ne vomopri și nu vom reduce din investiții”, asigură Hu Yadong,viceministrul Căilor Ferate. Totuși, chinezii au redus deja vitezamaximă, care inițial era de 350 km/h. Tăierea are legătură cumăsurile de siguranță a călătorilor, protecția mediului și cureducerea prețului biletelor.

Chiar și așa, trenul de mare viteză înjumătățește timpul necesarparcurgerii distanței dintre Beijing și Shanghai, care până acumera de zece ore. Astfel, noul tren pune în pericol companiileaeriene, care au început deja să scadă prețul biletelor de avion.Transportul feroviar are, față de cel aerian, avantajul că lepermite pasagerilor să comunice pe internet sau pe telefonul mobilși astfel că ar putea fi preferat de oamenii de afaceri, scriesursa citată. În plus, spre deosebire de avioane, în cazultrenurilor formalitățile de îmbarcare dispar.

Oficialii spun că vor să asigure 90 de trenuri pe zi, între celedouă mari orașe chineze, pentru care biletele costă 60 de euro.Cine dorește să călătorească la clasa business, unde există fotoliiechipate cu sisteme audio-video, va trebui să scoată din buzunar191 de euro.

Chinezii vor săconstruiască o cale ferată în Marea Britanie

În ciuda investiției masive, linia de mare viteză dintre Beijingși Shanghai ar putea să nu fie profitabilă. „Rețeaua nu reprezintăun bun al Chinei, ci va îndatora țara”, crede Zhao Jian, profesorla Universitatea Beijing Jiaotong. El dă exemplu o altă cale feratăchinezească, care a fost construită pentru 37 de milioane depasageri și a deservit doar două milioane, în primele șase luni decând a fost dată în folosință.

În plus, alții consideră că noua cale ferată a fost construitădoar pentru prestigiul țării, în condițiile în care o mare parte aChinei este încă în curs de dezvoltare. Locuitorii mai săraci, cumar fi zecile de milioane care fac naveta, vor prefera să meargă încontinuare cu trenurile mai încete și mai ieftine, noteazăsursa.

Ambasadorul Chinei în Marea Britanie a sugerat, săptămânatrecută, că poporul său ar putea ajuta la construirea unei căiferate de mare viteză, între Londra și nordul țării. „Avemcunoștințele, experiența și mijloacele să facem acest lucru, nuexistă îndoială. China ar trebui să fie prima opțiune a MariiBritanii”, spune ambasadorul.

Impresiile unui polonez ajuns în Mioveni: ”Nu am întâlnit niciodata aşa ceva în Polonia”. Ce...
Acum e clar! Răzvan Munteanu, prima reacție după ce Delia a anunțat că e gravidă
FOTO. Otniela, de la `Bravo, ai stil`, în costum de baie! Apariție răvășitoare
Dieta care luptă cu COVID. Ce alimente să mănânci pentru a-ți ușura boala
Ce i-a mărturisit Sofia mamei sale! Bianca Drăgușanu a amuțit: „Mi-a zis că s-a îndrăgostit,...
Cum a ratat Simona Halep 160.000.000 de euro! Dezvăluirea uluitoare făcută de Ion Țiriac
Horoscopul pe care e invidios și Voropchievici! Cine e cea mai norocoasă zodie a zilei
Cel mai vechi recrutor român face sondaj pe LinkedIn: „Femeile care vor să facă sex...
Efectul Brexit: Benzinăriile din Marea Britanie au rămas fără carburanți. Urmează scene de Mad Max?
BANCUL ZILEI – Sexul te face KO în box!
Adrian Marinescu: „Trebuie să rămânem calmi. Se apropie sfârșitul pandemiei”
Acum e clar! Răzvan Munteanu, prima reacție după ce Delia a anunțat că e gravidă
COMOARA uitată de americani în AFGANISTAN. Este UNICĂ în lume și are o valoare incredibilă
Cât mai costă azi un pachet de țigări Carpați. Doar norocoșii mai au acasă așa...
Din ce este făcută brânza tofu și cum se consumă. Cât de sănătoasă e
JUDECĂTORII au ANULAT o hotărâre de Guvern, ce vizează STAREA de ALERTĂ
O femeie a văzut o „pasăre fericită” într-un copac. S-a apropiat și a încremenit FOTO
Vestea extrem de tristă a momentului în România: A MURIT într-un cumplit accident rutier
România se zguduie din temelii! E alertă la nivel global. Va fi un dezastru
Ce se întâmplă în aceste clipe cu Ion Iliescu? Se știe doar că medicii îl...
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Antreprenorul român care era pe punctul de a-şi vinde businessul cu preţul unei maşini. A...