Un asteroid se va apropia vineri la o distanță de aproape 6 milioane de kilometri de Terra

Redactor:
Florin Badescu
Un asteroid cu diametrul de 2,7 kilometri se va apropia de Terra vineri, fără a genera riscul unei coliziuni, întrucât va trece la 5,8 milioane de kilometri de planeta noastră, o distanță de 15 ori mai mare decât cea dintre Terra și Lună, a anunțat NASA, citată de AFP.

Deși acest asteroid, denumit 1998 QE2, nu prezintă niciun interes pentru oamenii de știință care se concentrează asupra corpurilor cerești potențial amenințătoare pentru Terra, el va fi monitorizat de astronomii care încearcă să descopere secretele acestor vizitatori din spațiu.

„Asteroidul 1998 QE2 reprezintă o țintă de mare interes pentru radiotelescopul Goldstone din California și pentru telescopul Arecibo din Puerto Rico, pentru că sperăm să obținem imagini de înaltă rezoluție, care ar putea să dezvăluie multe caracteristici ale suprafeței sale”, a explicat astronomul Lance Benner, coordonator științific al radarului Goldstone, aflat la Jet Propulsion Laboratory pe care NASA îl deține în orașul californian Pasadena.

Fotografiile care vor fi făcute cu acest telescop vor permite vizualizarea, succesivă, a unor zone cu diametre de 3,75 metri, de la o distanță de aproape 6 milioane de kilometri.

„De fiecare dată când un asteroid se apropie atât de mult de Terra, el oferă o importantă ocazie științifică de a-l studia în detaliu, pentru a-i cunoaște mărimea, forma, mișcarea de rotație și caracteristicile suprafeței sale, iar toate aceste lucruri pot să ne lămurească în legătură cu originile sale”, a adăugat el.

„Vom folosi totodată noile măsurători pentru a reevalua distanța față de Terra și viteza lui de deplasare, fapt care ne va permite să ameliorăm calculelele noastre despre oribita și traiectoria lui, departe, în viitor”, a precizat astronomul american.

Asteroidul se va apropia cel mai mult de Terra pe 31 mai, la ora 20.59 GMT, a indicat NASA. Aceasta va fi cea mai apropiată trecere a lui pe lângă Terra, pentru cel puțin două secole.

1998 QE2 a fost descoperit pe 19 august 1998, de astronomii din programul de cercetare a asteroizior apropiați de Terra inițiat de Massachusetts Institute of Technology (MIT) din apropiere de Socorro, în New Mexico.

Pe 15 februarie, un asteroid cu diametrul de 45 de metri a trecut pe lângă Terra fără a provoca distrugeri, trecând la o distanță de 27.000 de kilometri, o distanță mai mică decât orbita anumitor sateliți umani.

În aceeași zi, un meteorit s-a dezintegrat în atmosfera terestră deasupra Rusiei, rănind aproximativ o mie de persoane.

Monitorizarea asteroizilor reprezintă o prioritate pentru NASA.

Agenția spațială americană a găsit și repertorizat deja peste 98% dintre asteroizii cei mai mari – diametre de peste 1 kilometru – din proximitatea Terrei.

Astronomii au detectat și catalogat 9.500 corpuri cerești de toate mărimile care trec aproape de Terra, acest număr reprezentând probabil o zecime din numărul lor total.

Gimnasta a şocat ţara. Şi-a omorât nou-născutul după ce l-a aruncat la gunoi. Explicaţia e...
Viralul momentului în România. Cum au reacționat 3 prostituate, după ce s-au trezit azi cu...
FOTO. Adelina Pestrițu, apariție interzisă pe plajele din Egipt, în costum de baie!
Bianca Drăgușanu este GRAV BOLNAVĂ! Boala nu poate fi tratată! In ce STARE e ACUM:
Maria Sharapova, răspuns sarcastic pentru un bărbat care i-a cerut cadou o mașină Porsche!
El este pacientul care a provocat incendiul de la Psihiatrie Slatina! 'Are probleme psihice. Era...