ADN-ul îți poate indica vârsta până la care vei trăi

Redactor:
Laura Holban
ADN-ul îți poate indica vârsta până la care vei trăi
Oamenii de știință susțin că speranța de viață a unei persoane este scrisă în ADN-ul acesteia și se poate măsura imediat după nașterea acesteia.

Oamenii de știință susțin că speranța de viață a unei persoane este scrisă în ADN-ul acesteia și se poate măsura imediat după naștere. Vârsta până la care poate trăi o persoană se poate calcula în funcție de mărimea telomerului, o regiune de ADN-ul repetitiv situat la capătul fiecărui cromozon liniar, potrivit Daily Mail.

Potrivit teoriei acestora, speranța de viață a unei persoane este direct proporțională cu lungimea telomerului. Până acum, oamenii de știință stiau doar că telomerul poate fi scurtat de vicii și stres.

„Rezultatul cercetărilor noastre ne arată că ceea ce se întâmplă în corpul nostru, când suntem mici, este vital. Nu se înțelege de ce există aceste variații ale lungimii telomerului, dar ideea este că dacă ai avea ocazia să alegi, cu siguranță ai vrea unul mai lung”, a explicat profesorul Pat Monaghan de la Universitatea din Glasgow. Potrivit acestuia, nu mulți ar vrea să afle exact cât vor trăi, însă aceștia ar putea conștientiza că modul în care trăiesc zi de zi influențează direct durata lor de viață.

Studiul, aplicat pe cinteze, cea mai comună specie de păsări din Australia, este primul care analizează lungimea telomerului la intervale regulate pe parcursul unei vieți.

Cercetătorii au prelevat mostre de sânge de la 99 de astfel de păsări, începând de la vârsta de 25 de zile a acestora. Astfel, păsările cu telometrul cel mai scurt aveau tendința de a muri primele. Însă un exemplar, cu un telometru foarte lung, a reușit să supraviețuiască chiar nouă ani de zile. „Aceste păsări au murit din cauze naturale. Nu au fost nici prădători, nu au fost bolnave și nu au existat nici morți accidentale. Pur și simplu, asta le era speranța de viață”, a explicat Monaghan.

Rezultatele studiului au un impact enorm pentru oameni, având exact aceeași implicație și în viața acestora. În viitor, oameni și-ar putea măsura lungimea telometrului și ar putea afla pâna la ce vârstă ar trebui să trăiască, în mod normal.

Inchide