Care sunt riscurile dietelor ținute pe termen lung

Redactor:
Mădălina Chițu
Care sunt riscurile dietelor ținute pe termen lung
Rolul unei diete de slăbit este acela de a ne ajuta să pierdem kilogramele în plus.

Rolul unei diete de slăbit este acela de a ne ajuta să pierdemkilogramele în plus. Medicii nutriționiști atrag atenția căreluarea la nesfârșit a regimurilor restrictive ne pun sănătatea înpericol. „În primul rând apare malnutriția. De asemenea, sistemulimunitar al unei persoane care continuă regimul, deși a scăpat dekilogramele în exces, este unul slăbit”, a declarat pentrugândulprof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului deCercetări Alimentare. Anemia, deficiențele de vitamine și mineralesunt alte probleme care apar în cazul în care ținem diete á lalong.

„În cazul regimurilor hiperproteice riscul de apariție a bolilorcardiovasculare este destul de mare. Anorexia nervoasă și bulemiasunt alte boli care duc la deces”, precizează nutriționistulMencinicopschi.
Dr. Ligya Alexandrescu spune că imediat ce am slăbit, trebuie săținem un regim de întreținere. „Odată ajunși la greutatea dorită,anumite alimente, interzise în dietă, trebuie reintroduse treptat,pentru ca organismul să nu se simtă slăbit”, menționeazănutriționistul Alexandrescu.

Jumătate din conțintul farfuriei trebuie să fie fructeși legume

După o cură de slăbire, specialiștii spun că nu trebuie sărevenim la vechile obiceiuri alimentare. „Pentru a evita efectulyo-yo este indicat să schimbăm stilul de viață și de alimentație.Fără abuzuri în ceea ce privește alimentele bogate în kilocalorii.Trebuie să mâncăm din toate câte un pic, pentru a ne menține lagreutatea dorită”, argumentează prof. dr. Mencinicopschi.

Medicii recomandă să nu sărim niciodată peste cele trei mese alezilei, iar jumătate din conținutul farfuriei trebuie să fie fructeși legume. „Apa este și ea esențială în procesul de menținere.Pentru că fiecare organism este diferit, cantitatea de apărecomandată zilnic trebuie calculată în funcție de greutateanoastră: 30 de mililitri la fiecare kilogram”, explicănutriționistul Gheorghe Mencinicopschi.

Grăsimile sunt substanțe care nu trebuie să lipsească din dietazilnică, deoarece acestea joacă un rol esențial în biologiacelulelor, țesuturilor și organelor. „Important este să ne alegemsursele sănătoase de grăsimi, care să ne aducă și beneficii,păstrându-ne în același timp greutatea. Peștele, bogat în acizigrași Omega 3 și 6, reprezintă cea mai importantă sursă de grăsimi«bune» pentru organism”, precizează prof. dr. Mencinicopschi.

Micul dejun – cea mai importantă masă

Specialiștii în nutriție vorbesc despre importanța miculuidejun, deoarece această masă oferă organismului energie pe totparcursul zilei. „Un exemplu foarte simplu și sănătos pentru masade dimineață constă într-un iaurt mic, de 150 de grame, servitîmpreună cu o banană tăiată felii”, spune dr. Mihaela Bilic, medicnutriționist. Specialistul recomandă un iaurt simplu, și nu uniaurt din comerț, deoarece conține zahăr.

„Iaurtul cu fructe sau musli este o capcană, pentru că are adaosmare de zahăr și, din punct de vedere caloric, se apropie deînghețată, deși el este perceput ca un iaurt. Nu vă lăsațipăcăliți, chiar și variantele cu 0% grăsime sunt mai mult un desertdecât un banal produs lactat”, atenționează medicul Bilic. Potrivitnutriționistului, laptele este singurul aliment complet. „Un paharde iaurt de 150 de grame furnizează 50% din necesarul zilnic defosfor al unui adult și 40% din nevoia de calciu”, completeazămedicul.

Inchide