Criza la români: mai multe concerte ca niciodată, grei ai muzicii în premieră

Redactor:
Diana Popescu
Criza la români: mai multe concerte ca niciodată, grei ai muzicii în premieră
Nume mari ale industriei pun, pentru prima oară, piciorul pe pământ românesc, iar fanii se înghesuie să-i vadă

ume mari ale industriei pun, pentru prima oară, piciorul pepământ românesc, iar fanii se înghesuie să-i vadă. Cum de se petrecasemenea lucruri la București, într-un 2010 dominat de veștiproaste? Poate că situația economică globală, mai dificilă decât înurmă cu 3-4 ani, își are și părțile bune: să fi scăzut onorariilepercepute de staruri? Câtuși de puțin. „Onorariile artiștilor suntîntr-o creștere exponențială în ultimii 10 ani, și datorităfaptului că vânzările de CD-uri și DVD-uri sunt în cădere liberă,explică Laura Coroianu, CEO al companiei Emagic, unul dintre ceimai mari organizatori de spectacole de la noi. Nu, criza nu aafectat nici onorariile și, implicit, nici prețul biletelor. Eranormal ca numărul de concerte să crească în ultimii ani – Româniaera, practic, o piață virgină (1-2 concerte cu artiștiinternaționali pe an) înainte de 2006, când concertul Depeche Modea deschis drumul marilor evenimente în România. Anul acesta este,însă, o inflație de concerte, în condițiile în care puterea decumpărare a scăzut, iar bugetele de marketing ale companiilor careinvestesc în muzică s-au micșorat considerabil”.

Cele mai ieftine bilete, la mare căutare

Intrată, în sfârșit, în circuitul mondial, România trebuie săachite, la fel ca restul lumii, tarifele percepute de vedetele pecare și le dorește. Care e, astăzi, strategia organizatorului despectacole de la noi? „La toate concertele, onorariile pe care leoferim noi sunt bazate pe proiecții bine chibzuite (număr despectatori estimați, bugete confirmate de la branduri partenere).De multe ori nu facem o ofertă pur și simplu pentru că un concertiese perdant din start. Evident, relația bună cu un manager sauagent ajută în negocieri, dar, până la urmă, business is business.Trebuie să știi să mizezi pe evenimente profitabile”, explicămecanismul Laura Coroianu.

Cum arată, pentru Emagic, perioada imediat următoare? Sunt semnecă românii au probleme cu banii, ce categorii de bilete au cea maimare căutare, după anii în care primele se epuizau cele mai scumpetichete? „Pentru noi, perioada următoare înseamnă Ciuc Summer Fest,cu Faithless, Pink Martini și Gary Moore, alături de mulți alții,între 16 și 18 iulie. Un semn de criză ar fi faptul că acum un an,doi primele se vindeau biletele VIP (cele mai scumpe), iar acumprimele se vând cele mai ieftine. Da, este criză”.

Și, pentru că e criză, au apărut și soluțiile: compania Eventsvinde, de ceva vreme, bilete în rate. Sorina Burlacu, directorulgeneral al firmei, detaliază: „Suntem conștienți de afluența deconcerte de pe piață și căutăm modalități creative, astfel încâtbiletele la concertele noastre să rămână accesibile publicului.Amatorii de muzică bună își pot cumpăra în 3 rate lunare biletelela concertele organizate de către Events din întreaga țară, prinrețeaua Eventim prezentă în librăriile Humanitas.

Am lansat această modalitate de plată la jumătatea anului trecutși până acum am vândut bilete în rate în valoare de 50.000 de euro.Anul trecut, românii au cumpărat în rate bilete la concertelesusținute de Leonard Cohen, Cesaria Evora și Vaya con Dios. Suntemunicul promoter din România care dispune de acest sistem”.

Cum stau lucrurile cu concertul Aerosmith din 18 iunie? „S-auvândut în primul rând cele mai ieftine bilete. Practic, peconfigurația inițială a concertului, la Romexpo, noi vânduserămtoate biletele la Gazon B. Datorită mutării la Zone Arena, am pututsuplimenta biletele la Gazon B cu încă 1.000 de locuri. În momentulde față, foarte aproape de epuizare sunt locurile la Golden Ring(330 lei) și Gazon A (190 lei). Așteptăm în jur de 30.000 de oamenila concert și s-au vândut aproape 25 000 bilete”, declară SorinaBurlacu.

Ca de obicei, organizatorii de spectacole păstrează secretulonorariilor plătite celebrităților de afară. Uneori, și pe cel alvânzărilor unui concert. Chiar și așa, o estimare a sumelorîncasate din bilete se poate face, măcar în cazul celui mai maresucces din prima jumătate a lui 2010, showul AC/DC din PiațaConstituției. La spectacolul memorabil de pe 16 mai au venit peste50.000 de oameni, după estimările celor care i-au adus pe rockerila București, D&D East Entertainment. Biletele la concert auavut prețuri variind între 127,2 lei (cele mai ieftine – în limitaa 20.000 de bucăți -, vândute apoi cu 148,4 lei) și 477 lei. Săpresupunem că s-au vândut fix 50.000 de bilete și numai dintre celemai accesibile. Rezultă 20.000 de bilete a 127,2 lei și restul de30.000 la prețul de 148,4. Valoarea lor totală ajunge la 6.996.000lei, adică aproximativ 1,7 milioane de euro. Un minimum cheltuit deromâni la concertul AC/DC.

INFO PLUS

Eric Clapton, protagonistul zilei de 11iunie

În această seară, pe stadionul „Iolanda Balaș Soter” dinCapitală se va auzi rock. Se va auzi blues. Și orice altceva vorbinevoi să cânte Eric „The God” Clapton și partenerul său de scenă,Steve Winwood. Colegi încă din 1969, când au înființat trupa „BlindFaith”, cei doi s-au regăsit după ani. În 2010 colindă lumea șifac, pe 11 iunie 2010, escală la București. De la ora 20.30, ceidoi englezi se vor întâlni cu fanii români, al căror „efectiv” vanumăra, după toate estimările, 15.000 de suflete. Se mai găsescbilete, la prețurile de 179,2 și 636 lei, în librăriile Humanitasși Cărturești și în rețelele Germanos, Orange și Vodafone. Accesulpe stadion este permis începând cu ora 18, iar porțile se închid la20.30.

×

Urmăriți Gândul LIVE Suntem revoltați când oamenii NU poartă măști in metrou sau în spațiile închise, dar ne victimizam cand jandarmii intervin în forță. Un tânăr NU purta corect masca, iar călătorii au fost impresionați de victimizarea tânărului și i-au sărit în ajutor. https://www.gandul.ro/19468728 Președintele USR, Dan Barna, și europarlamentarul PNL Rareș Bogdan, printre invitații Emmei Zeicescu la Gândul LIVE

Publicată de Gandul pe Marţi, 14 iulie 2020
Gândul LIVE!
Inchide