Cum au încasat bloggerii români 300.000 de euro într-un an

Redactor:
Diana Marcu
Cum au încasat bloggerii români 300.000 de euro într-un an
Trafic și bani pentru bloggerii români în 2009.

Trafic și bani pentru bloggerii români în 2009. Potrivit unuistudiu recent, realizat de refresh.ro și agenția de publicitateonline Standout, bloggerii români au încasat 300.000 de euro, anultrecut, 10% dintre ei având venituri de peste 1.000 de euro.Studiul BR 2009, citat de Mediafax, face radiografia blogginguluiîn România, dar și portretul bloggerului român: de la cum îșipregătește, derulează și evaluează activitatea pe blog, la cumfolosește rețelele sociale, precum și modul în care bloggingul legenerează venituri. La cercetare au participat 720 de bloggeri,primii testați fiind cei care domină topul trafic.ro, zelist.ro saut5.ro. Locuiește în București, este bărbat, are între 18 și 44 deani, studii superioare și scrie pe blog din 2007 – sunt câteva dindatele care-l definesc pe bloggerul român.

Politica domină blogosfera. Religia și turismul, lacoadă

Potrivit studiului, 10% dintre bloggerii respondenți au începutsă scrie pe blog înainte de 2006, cel mai bun an pentru blogosferădin acest punct de vedere fiind 2008 cu 30%. În 2009, ritmul decreștere a fost încetinit cu 3%, doar 27% dintre respondențilansându-și blogul în plină criză financiară. Studiul mai arată că29% dintre respondenții studiului scriu (și) pe un blog de nișă, 8%preferă blogul companiei, în timp ce 19% petrec peste trei orezilnic pe blog. Politica, bârfele, new media și divertismentul suntteme de impact în blogosferă, arată studiul citat. 76% dintrerespondenți sunt de părere că subiectele politice au avut cel maimare impact în blogosferă (2009 a fost un an electoral), urmate demondenități (39%), new-media și divertisment, fiecare cu 31% dintrerăspunsuri. La polul opus s-au situat subiectele din turism șireligie, amândouă obținând câte 4% dintre răspunsuri. Totodată, 23%dintre respondenți scriu pe blog în fiecare zi, 8% dintre bloggerifolosesc telefonul mobil pentru diverse activități legate deblogging, iar 62% dintre ei scriu despre branduri și produsele sauserviciile oferite de acestea.

3% dintre români scot bani din blogging

Potrivit BR 2009, 10% dintre bloggerii respondenți au câștigatanul trecut peste 1.000 de euro. Un calcul simplu, care ia înconsiderare doar sumele minime obținute, dar și o medie de 100 deeuro pentru bloggerii care au declarat venituri sub 1.000 de euro,arată că, în România, în 2009, blogging-ul a generat, cel puțin lanivel declarativ, circa 300.000 de euro. Pe de altă parte, doar 3%dintre respondenți au declarat că blogging-ul reprezintă principalalor sursă de venit.

Inchide