Cum poți preveni virozele respiratorii. Fluctuațiile de temperatură ne atacă sistemul imunitar

Redactor:
Mădălina Chițu
Cum poți preveni virozele respiratorii. Fluctuațiile de temperatură ne atacă sistemul imunitar
Medicii epidemiologi atrag atenția că încălzirea bruscă duce la creșterea numărului de viroze respiratorii

Medicii epidemiologi atrag atenția că încălzirea bruscă duce lacreșterea numărului de viroze respiratorii. Potrivit datelorMinisterului Sănătății, în săptămâna 03- 09 ianuarie 2011, numărultotal al infecțiilor respiratorii acute raportate este de 67.098,în creștere cu 26,8 % față de cel înregistrat în săptămânaprecedentă. De asemenea, numărul cazurilor de viroze respiratoriicare au necesitat internare este în creștere.

În plus, specialiștii precizează că fluctuațiile de temperaturăafectează metabolismul, iar riscul apariției bolilor precum astmul,afecțiunile pulmonare, cele respiratorii, alergiile, depresia șiproblemele de nutriție este destul de ridicat. Potrivit medicilor,organismul uman a început să își piardă capacitatea de adaptare laschimbările bruște de temperatură, iar atunci când corpul esteslăbit repercusiu¬nile asupra sănătății pot fi destul de grave.Experții spun că lipsa unei diete adecvate și cea a mișcăriislăbesc rezistența organismului, astfel că suntem mai expușivirozelor respiratorii.

Varza, ceapa și lactatele țin răceala ladistanță

Medicul nutriționist Mihaela Bilic oferă o listă a alimentelor carețin răceala la distanță. Astfel, usturoiul are proprietățiantifungice, antibacteriene și antivirale, susține specialistul.”Acest condiment este des folosit în tratamentul infecțiilor, algripei și al can¬didozei. Substanțele sulfu¬roase și allicinaacționea¬ză eficient împotriva helicobacter pylori, o bacterieresponsabilă de apariția ulcerului gastric”, menționează dr.Bilic.
Ceapa este bogată în quercetină, fitonutrient care creșterezistența organis¬mului. „În cazul unei alimentații sărace învitaminele C și E, ceapa asigură organismului antioxidanțiinecesari prevenirii bolilor. De asemenea, are efect sedativ,ameliorează tusea și bronșitele”, spune medicul nutriționist.

Dacă organismul are un deficit de calciu, atunci acesta nu sepoate proteja de virusurile din această perioadă, sunt de păreremedicii. Ei ne recomandă să includem în dieta zilnică lactatele șibrânzeturile. Mai mult, pe lângă faptul că aceste alimenteprotejează organismul de viroze respiratorii, ele ajută la ovindecare mai rapidă.

Citricele, cu un conținut ridicat de vitamina C, sunt inamiculnumărul 1 al răcelii. Ele pot fi consumate atât în stare naturală,cât și sub formă de su¬curi. În același timp, fructele exoticeajută organismul să se apere de virusuri. Ardeiul gras este foartebogat în vita¬mina C, nutriționiștii precizând că o singură bucatăare aceeași cantitate de vitamina C pe care o găsim în patrulămâi.

Varza sau orice derivat al ei, precum varza de Bruxelles,conopida, broccoli sau salata verde, accelerează eliminareatoxinelor din organism și protejează țesuturile de agresiuneafrigului.

Sauna întărește sistemul imunitar

Terapeutul Mihai Popa susține că sauna este o altă metodă eficientăde întărire a sistemului imunitar, atât de afectat în aceastăperioadă, deoarece multe virusuri nu rezistă mediului fierbinte.Persoanele care frecventează cel puțin o dată pe săptămânăsaloanele de spa pentru saună răcesc mult mai greu. „În timpulsedințelor de saună, o persoană arde aproape aceleși număr decalorii ca și în cazul exercițiilor fizice, datorită temperaturiifoarte crescute”, mai spune Mihai Popa.

Inchide