• Publicat:
  • Actualizat:
Magazin

De ce au fost premiile Grammy mai dezbătute pe Twitter decât Oscarurile

De ce au fost premiile Grammy mai dezbătute pe Twitter decât Oscarurile
Utilizatorii rețelelor sociale au fost mai interesați de premiile Grammy decât de decernarea Oscarurilor

Cea de-a 84-a ediției a premiilor Oscar s-a situat doar pe locul trei în clasamentul celor mai dezbătute evenimente pe rețelele sociale din anul 2012, după Super Bowl și premiile Grammy, potrivit unei cercetări citate de The Atlantic.

Deși gala Super Bowl a făcut cele mai mari audiențe pe TV, s-a situat pe locul al doilea în topul celor mai discutate evenimente pe Twitter, după premiile Grammy.

Cercetarea a fost realizată de institutul Bluefin, care a recenzat postările de pe rețeaua socială în timpul difuzării televizate a unor evenimente de importanță majoră precum meciuri de fotbal, dezbateri politice sau gale de premiere.

Anul acesta, Bluefin a numărat 3,8 milioane de comentarii legate de decernarea premiilor Academiei Americane de Film, cu 293% mai multe decât anul trecut, când institutul a colectat pentru prima oare astfel de date de pe rețelele de socializare.

Totuși, creșterea majoră nu a depășit popularitatea celorlalte două evenimente. Super Bowl a adunat 12 milioane de comentarii, de 6,8 ori mai mult decât în 2011, iar premiile Grammy au strâns 13 milioane de interacțiuni, în creștere spectaculoasă cu 2.280% față de anul precedent.

În ceea ce privește audiențele pentru transmisiunile TV ale evenimentelor, premiile Oscar au strâns în fața ecranelor 39,3 milioane de telespectatori. Premiile Grammy, decernate pe 12 februarie, imediat după moartea artistei Whitney Houston au fost lider de audiență, cu 39,9 milioane de telespectatori, cea mai mare valoare înregistrată în 28 de ani.

Diferența valorilor dintre activitatea înregistrată pe rețelele sociale este datorată conțintului evenimentelor, deoarece în timpul galelor muzicale, oamenii manifestă tendința de a comenta mai mult, în timp real, prestația artiștilor. Discursurile de la evenimentele de premiere nu suscită un interes la fel de mare.

„Premiile Grammy reprezintă practic un concert de trei ore”, constată cei de la institutul de colectare a datelor. Oamenii s-au obișnuit să comenteze concertele în timp real pe internet. La Super Bowl, în timpul prestației Madonnei a fost înregistrat cel mai mare trafic pe rețelele de socializare.

Premiile Oscar nu includ prea multe manifestări artistice, ci mai degrabă decernări de premii și discursuri de mulțumire, iar aceste lucruru nu suscită interesul celor care vor să-și exprime părerea pe Twitter, deci nu fac trafic.

În plus, din punct de vedere demografic, publicul premiilor muzicale cuprinde mai mult tineri și adolescenți, atrași de prestațiile lui Adele, Bruno Mars, Katy Perry, dar și de interacțiunea pe rețelele sociale. Ori, în cazul decernărilor Oscarurilor, în afară de „Hugo”, „The Muppets” și „Rango” nu au fost alți favoriți ai galei care să stârnească interesul publicului din această categorie de vârstă.

Inchide