• Publicat:
  • Actualizat:
Magazin

Dietă, cură de slăbire și E-urile din mâncare. Videochatul Gândul: Mencinicopschi, despre alimentele „RELE” de pe raft

Joi, 3 februarie, ora 14. 30, nutriționistul Gheorghe Mencinicopschi, autorul best-seller „Și noi ce mai mâncăm", este invitat la Videochatul Gândul, unde va vorbi despre cele mai periculoase E-uri din alimente și cum le putem evita, despre ce presupune o dietă sănătoasă și echilibrată și despre cum putem slăbi sănătos.

LIVETEXT:

•Este sănătos uleiul de palmier sau de cocos?

Cel nehidrogenat este o opțiune bună, atunci când vrem să prăjim.Deși nu este sănătos acest procedeu cu niciun fel de ulei.

• Este benefică pentrusănătate zaharină?

Zaharina, dacă vreți este destinată diabeticilor, deci n-avemnevoie să mâncăm zaharină.

• Câte ouă pe săptămânăavem voie să mâncăm?

Dacă suntenți sănătoși, unul chiar două pe zi.

• Întotdeauna carneatrebuie asociată cu legume. Carnea și grăsimea din carne se digerăfoarte bine când este asociată cu legumele.

•Mâncarea nu te îmbolnăvește imediat, decât dacă estecontaminată. Altfel, îmbolnăvește în ani și ani. Dar estechiar o iresponsabilitate să-i dai copilului fast-food

•Până la 10, 11 ani ființa umană nu poate avea comportament culinarcorespunzător pentru că nu poate distinge. Sunt părinți și bunicicare zic, dacă eu n-am avut să aibă ei. Și-i dau, și-i umflă.

•Când să consumăm apă la masa?

Apa trebuie băută cu o jumătate de oră înaintea mesei, sau la ooră, două după masă. Un pahar înainte de culcare și unuldimineața.

•Există legume pe care nu ar trebui să lemâncăm?

Nu

•Margarină este recomandată cardiacilor?

Prima generație nu este sănătoasă, fiind chiar interzisă, ceahidrogenată.

•Berea e aliment?

Orice băgăm în gură este aliment. Nu înseamnă că este un alimentbun. Este un aliment fluid. Ne aduce alcool cu mult zahăr șiproteine.

• Pâine neagră și pâinealbă?

Nici pâinea nu mai este cea fost. Pâinea neagră este bună dacă estefăcută din măciniș integral sau total. Generic este mai bună pâineaneagră, dar trebuie citită eticheta.

• Pâine saumămăliga?

Și una și alta.

• Mierea încălzită estenesănătoasă?

Da, este nesănătoasă. Mierea aer foarte multă fructoză, care nurezistă la încălzire și se transformă într-o substanță toxică.

•Trebuie să evităm sedentarismul. Nu învățați copii să fiesedentari. Faceți mișcare. Hidratați-vă. Beți 1,5 de apă, nulichide, pe zi. Apă.

•Din dieta monotonă nu ne putem extrage cei 40 de nutriențiesențiali, pe care corpul nostru nu poate să-i fabrice.

•Omul nu s-a schimbat genetic față de acum 40.000 de ani. Trebuie sămâncăm ce mâncau și ei.

•Calitatea ar trebui să fie corelată cuprețul.

• Cepărere aveți despre produsele tip soia, tofu?

Si aici sunt nuanțe și nuanțe, recomand soia nemodificată genetic.Variantele tradiționale.

•Recomandați o dietă vegetariană pentru uncopil?

Dacă un copil de un an ar trebui să fie vegan, poate că veganismulpoate fi bun peste 40 de ani. Dar la copil trebuie să i se deaproteine, carne, ouă, și derivate din lapte. Copilul este o starefiziologică cu totul deosebită. Nu este un adult în miniatură. Arenevoie să crească.

Astăzi avem o dietă foarte monotonă.

•Suntem și noi de vină pentru că cerem alimente ieftine,ghidându-ne după preț. Suntem prea săraci ca să cumpărăm alimenteieftine.

•De la masă trebuie să te ridici când încă îți mai este puținseama.

•Ce avea parizerul de acum 20 de ani și nu mai areastăzi?

În primul rând, avea numai carne. Înainte operau standardenaționale, valabile pentru orice producător. După 90 s-audesființat aceaste standarde și au fost introduce standarde defirme, care se fac de firme.

•Știți o condiție pe care o pun magazinele și supermaketurileproducătorilor? Aceea a perioadei de valabilitate. Dacă te duci cuun parizer care ține trei zile nici nu te ascultă. Nu poți facealimente care să țină fără conservați.

•Pe etichetele produselor din magazinele românești suntfoarte multe E-uri. De ce sunt sunt scoase în afara legii dacă suntnesănătoase?

Legislația îi obligă să adauge aditivii pe etichete.

Dacă o țară dorește să-și protejeze mai mult cetățenii poate săscoată anumite e-uri din lista pozitivă. Sunt țări care au scosfoarte multe E-uri. Japonia, de exemplu. Depinde de legislațiațării.

•Spunem că un aliment este bun după gust, nu după valoareanutrițională. Mâncăm fără se ne hrănim.

•Alimentele sănătoase au și etichetă nutrițională: proteine,grăsimi, vitamine, minerale

•Alimentele industriale sunt create în așa mod încât au un index desațietate mic. Mănânci și mănânci și nu te saturi.

•Sunt medici și mulți nitriționiști care fac diete după denumirilegenerice ale alimentelor. Nu trebuie să recomandăm alimentele dupădenumirile generice.

•Oamenii trebuie să citească eticheta. Alimentele pot conține 3etichete

•Există hormoni și în carne? Care carne e mai sănătoasă, curcan saupui?

În Europa este interzisă utilizarea hormonilor, spre deosebire deSUA. Nu conțin hormoni, cel puțin oficial. Orice ființă vie arehormoni. În funcție de cum a trăit sau a fost sacrificată pasăre,pot exista hormoni de stret.

Compoziția cărnii depinde în cea mai mare măsură de ceea ce mănâncăși cum trăiește animalul.

•Magazinele și piețele sunt pline de fructe uriașe șifrumoase…

Ele sunt fără gust și create prin selecție artificială să acumulezemai multă substanță uscată. Natura are legile ei. Dacă vrei să ținămai mult, natura îți ia din valoarea nutritivă. Din gust, dinaromă. Toate plantele crescute în sere nu mai au aceleași valoarebiologică. Hrana plantelor este soarele.

• Ce mai estesănătos într-un supermarket?

Nu mai putem alege între ceva excelent de bun și ceva foarterău.

Vom avea o înșiruire de nuanțe de la rău mai bun. Putem alege cevamai puțin rău. Cei familiarizați cu supermaketul vor ști căprodusele mai slabe și mai periculoase se găsesc la anumiteraioane, care sunt primele. Raionul de legume și fructe este înspate. Chiar dacă nu sunt cele mai bine, tot este mai bine săconsumăm legume și fructe.

Merele românești din livezile acelea clasice sunt de foarte bunăcalitate.

• Tabletele deOmega 3 sunt eficiente? Ce recomandați medicamente,suplimente?

Este o mare problemă cu regulamentul Codex Alimentarius.

Acest regulament a făcut o gravă eroare științifică câ

Suplimentele alimentare sunt alimente, nu suplimente.

Cel mai inteligent este să prevenim o boală. Nicio boală nu permiteîntoarcere la starea de sănătate anterioară ei. Rămânem cusechele.

• Ce înseamnă grăsimi bune șirele? În cele găsim?

NU există o grăsime bună.

Orice grăsime este formată din acizi grași saturați și acizi grașinesaturați. Urmează grăsimile poline, nesaturate.


Joi, 3 februarie, ora 14. 30, nutriționistul GheorgheMencinicopschi, autorul best-seller „Și noi ce mai mâncăm”, esteinvitat la VideochatulGândul, unde va vorbi despre celemai periculoase E-uri din alimente și cum le putem evita, despre cepresupune o dietă sănătoasă și echilibrată și despre cum putemslăbi sănătos.
Îi puteți adresa întrebări legate de nutriție directoruluiInstitutului de Cercetări Alimentare în rubrica de comentarii.

Inchide