Considerat cel mai mare biplan monomotor în serviciu, AN-2 azburat pentru prima dată pe 31 august 1947 și este unul dintreprimele avioane proiectate de Oleg Konstantinovich Antonov. Ușor șilongeviv, este folosit în special ca avion utilitar/agricoldatorită vitezei reduse și înălțimii mici la care poate zbura.Poate transporta 12 pasageri pentru lucrări agricole sauparașutism. Este un avion cu decolare/aterizare scurtă (ShortTake-off & Landing STOL) și, datorită faptului că poate zburacu viteze foarte mici, poate opera pe terenuri neamenajate. Uneleversiuni au fost adaptate pentru condiții climatice extreme.
A fost produs între 1947 și 1991 în peste 18.000 de exemplare,în fabricile din Uniunea Sovietică și din Polonia. În prezent,China fabrică avionul Shijiazhuang Y-5, copie a AN-2.
Pentru pasionați, există un club al fanilor șiproprietarilor de AN-2 www.an2flyers.org
tip |
Avion biplan |
||||
Propulsie |
Elice |
||||
Echipaj |
1/2 |
||||
Număr pasageri |
12 |
||||
MOTORIZARE |
|||||
Motor |
Șpețov Aș-62R, în stea cu 9 cilindri, supraalimentat |
||||
Putere motor |
1000 CP (750kw) |
||||
Putere specifică |
140 W/kg |
||||
Capacitate rezervor |
1200 litri |
||||
Nr. elice |
1 |
||||
PERFORMANȚE |
|||||
Viteză maximă |
258 km/h |
||||
Viteză de croazieră |
190 km/h |
||||
Viteză de angajare (minimă) |
cca. 50 km/h |
||||
Rază operațională |
845 km |
||||
Plafon |
4500 m |
||||
Viteză ascensională |
305 m/s |
||||
Consum combustibil |
cca. 185 – 200 l/h |
||||
DIMENSIUNI |
|||||
Anvergura aripii superioare |
18,2 metri |
||||
Anvergura aripii inferioare |
14,2 metri |
||||
Lungime |
12,4 metri |
||||
Înălțime |
4,1 metri |
||||
Suprafață portantă |
71,52 m2 |
||||
GREUTĂȚI (MASE) |
|||||
Greutate gol |
3300 kg |
||||
Greutate totală |
5500 kg |
||||
Sarcină utilă |
2140 kg |