• Publicat:
  • Actualizat:
Magazin

E mai sănătos să fii gras decât să ții mereu cură de slăbire. Concluzia unor cercetători canadieni

Oamenii de știință canadieni au descoperit că este mai sănătos să rămâi gras, decât să ții veșnic cură de slăbire

Oamenii de știință canadieni au descoperit că este mai sănătos să rămâi gras, decât să ții mereu cură. Cercetarea realizată pe mii de bărbați și femei obeze a arătat că unul din trei voluntari era perfect sănătos, în ciuda excesului de kilograme, informează Daily Mail.

Autorii studiului susțin că persoanele grase nu au probleme cu inima, în ciuda faptului că obezitatea a fost întotdeauna asociate cu bolile cardiace.

Oamenii de știință de la Universitatea York din Toronto, Canada, au monitorizat un grup de 6.000 de femei și bărbați obezi, pe o perioadă de 16 ani. În acest timp, voluntarii au fost supuși la diferite analize. Rezultatele testelor au fost comparate cu analizele unor persoane care aveau o greutate normală.

Astfel, experții au tras concluzia că persoanele obeze nu ar trebui să țină regim după regim în speranța că vor scăpa de kilogramele în exces, ci ar trebui să aibe grijă să nu se mai îngrașe. O dietă continuă poate face mai mult rău decât bine, susțin cercetătorii.

Cercetătorii sunt de părere că anumite gene sunt responsabile de faptul că unele persoane sunt sănătoase chiar dacă sunt obeze.

Rezultatele studiului, publicate în jurnalul Applied Physiology, Nutrition and Metabolism, arată că să fii slab nu presupune neapărat să fii și mai sănătos.

Studiile anterioare au arătat că persoanele slabe se pot îmbolnăvi de boli cardiovasculare, deoarece prezintă un risc crescut de a avea un nivel al colesterolului mărit.

Oamenii de știință spun că persoanele slabe pot avea o variantă genetică din cauza căreia nu numai că pierd 16% din grăsimea corporală, dar înregistrează și un nivel crescut de colesterolului. În plus, organismul acestor persoane dezvoltă o creștere importantă a rezistenței la insulina.

Inchide