Epava Titanicului va fi „mâncată” de bacterii în 20-30 de ani. STUDIU

Redactor:
Gândul
Epava Titanicului va fi „mâncată” de bacterii în 20-30 de ani. STUDIU
Peste 20 sau 30 de ani, epava Titanicului va fi complet distrusă, deoarece vaporul va fi "mâncat" de bacterii, anunță cercetătoarea canadiană Henrietta Mann, informează AFP. Ea a studiat timp de patru ani impactul bacteriilor asupra epavei Titanicului și a ajuns la concluzia că, în maximum 30 de ani, din aceasta va rămâne doar rugina.

Peste 20 sau 30 de ani, epava Titanicului va fi complet distrusă, deoarece vaporul va fi „mâncat” de bacterii, anunță cercetătoarea canadiană Henrietta Mann, informează AFP. Ea a studiat timp de patru ani impactul bacteriilor asupra epavei Titanicului și a ajuns la concluzia că, în maximum 30 de ani, din aceasta va rămâne doar rugina.

Marea expediție științifică submarină din 1991 a permis aducerea la suprafață a unor excrescențe stranii, unele dintre ele de dimensiunea unui om, care au apărut pe coca imensului pachebot. Henrietta Mann, biolog și geolog la Universitatea Dalhousie din Halifax (Canada), a reușit să obțină de mostre de la Institutul Bedford de oceanografie și le-a studiat cu ajutorul unui microscop electronic.

Mann a constatat că excrescențele respective nu erau rezultatul unui proces chimic, cel care face fierul să ruginească, ci al unuia biologic. Miliarde de bacterii provenind de la circa 20 de specii – una dintre aceste specii, Halomanas Titanicae, fiind descoperită chiar de Mann – „mestecă” oțelul și-l transformă în cristale de fier. Invizibile cu ochiul liber – măsoară 1,6 micrometri – bacteriile se multiplică fără încetare. În 20-30 de ani, nu va mai rămâne decât rugina, susține ea.

Dispariția Titanicului va reprezenta, desigur, o pierdere pentru patrimoniul material al umanității, crede Henrietta Mann. Însă, în același timp, cercetătoarea canadiană întrevede o speranță: toate resturile metalice pe care omul le aruncă în mare, de la vechi platforme de explorare petroliere la cargouri, nu se vor transforma într-un imens depozit de fier vechi. Bacteriile mâncătoare de fier se vor ocupa de ele.

Inchide