GALERIE FOTO. Cele mai controversate reclame ale secolului trecut. Ar fi interzise astăzi

Redactor:
Mihai Schiau
Sexism inacceptabil în zilele noastre

Daily Mail prezintă o serie de reclame din secolul trecut, care astăzi cu siguranță ar fi interzise, din cauza mesajelor lor sexiste, violente sau care încurajează consumul de stupefiante.

Prima reclamă, care a fost promovată între 1946 și 1954, încurajează fumatul, sub sloganul: „Majoritatea doctorilor fumează Camel”. „Dacă fumezi Camel, acest rezultat nu te va surprinde. Dacă nu fumezi, trebuie să încerci și tu!”, încearcă să ademenească creatorii reclamei publicul.

O altă reclamă la țigări, din anul 1970, susține că bărbații care fumează Tipalet își vor găsi imediat o iubită, deoarece femeile sunt atrase de mirosul fumului acestui brand.

Tot sexist este și sloganul magazinului de haine Drummond, care susține că „Bărbații sunt mai buni decât femeile”. Textul reclamei din 1959 spune că femeile sunt bune în casă, dar că afară trebuie să tragi de ele. De altfel, și imaginea este sugestivă în acest sens, arătând doi bărbați pe marginea unei prăpăstii și o femeie atârnând de o frânghie.

Daily Mail publică și o reclamă la bomboane pe bază de cocaină, contra durerilor de dinți.

Această reclamă la un operator de croazieră are un mesaj optimist: „Fiecare voiaj este o croazieră veselă” (Every voyage, a gay cruise). Astăzi, însă, cuvântul „gay” e folosit mai mult pentru a desemna homosexualii.

Această reclamă, la pistoalele Colt, incită la violență prin mesajul: „Nu e timpul să-ți faci și ție un cadou de Crăciun?”.

Această reclamă la aspiratoarele Hoover, din anul 1960, are următorul slogan sexist: „De Crăciun, femeia va fi mai fericită dacă va avea un Hoover”.

Firma Lane Bryant a oferit, la mijlocul secolului trecut, haine gratuite pentru copiii „dolofani”.

Această reclamă din anii ’50 le sugerează femeilor să le dea bebelușilor să bea Coca-Cola, sloganul fiind „Pentru un început mai bun în viață, beți cola mai devreme!”. Avantajele băuturii, conform reclamei, sunt că „promovează un stil de viață activ, sprijină dezvoltarea personalității și dă corpului zaharurile necesare”.

În anii ’30, producătorii vitaminelor Kellogg se promovau cu sloganul „Cu cât muncește mai mult soția ta, cu atât arată mai bine”.

În anii ’60, cei de la Kenwood au ales să-și promoveze robotul de bucătărie prin mesajul: „Face totul în afară de a găti, pentru există soțiile!”.

Inchide