GALERIE FOTO. Google știe cum a evoluat popularitatea cuvintelor

Redactor:
Laura Holban
O aplicație marca Google poate măsura popularitatea cuvintelor în funcție de cât de des apar în cărți și în diferite publicații, acum că mai toate au fost transpuse și în mediul digital.

O aplicație marca Google poate măsura popularitatea cuvintelor în funcție de cât de des apar în cărți și în diferite publicații, după ce majoritatea lor au fost transpuse și în mediul digital. Business Insider a realizat o galerie foto cu câteva astfel de căutări. Spre exemplu, la căutarea pentru cuvântul „iphone”, Google nGram Viewer arată o popularitate neobișnuită a cuvântului în anii 1940. O explicație pentru acest lucru ar fi lansarea aparatului Ediphone al companiei lui Thomas Edison. 

Google nGram Viewer execută o căutare amplă într-o arhivă de circa 5 milioane de volume digitalizate și calculează o proporție a folosirii cuvintelor într-un anumit an. Aplicația nu reușește să găsească rezultate pentru ultimii ani, însă este un instrument folositor pentru diverse cercetărilor și studiilor. 

După o creștere în anii 1930, cuvântul „fotbal” și-a pierdut din popularitate în anii ’60, dar și-a revenit în 1990.

Cuvântul “dumnezeu” a scăzut în popularitate în anii 1880 când Nietzsche anunța moartea lui și nu a mai revenit niciodată la “faima” din acea perioadă. 

Cuvântul “pictor” și-a trăit epoca de glorie în secolul 19, în era școlilor de artă din Europa. 

“Heroina” a fost foarte populară în anii 1970. 

“Cocaina” a cunoscut “gloria” un deceniu mai târziu. 

Cuvântul "grațios" nu a mai fost folosit atât de mult după anii 1930. 

Cuvântul "femei" au cunoscut o popularitate în creștere începând cu anii 1970. 

În aceeași perioadă, "bărbații" au pierdut din popularitate.

"Fructoza" a cunoscut o popularitate crescândă în secolul XX.

Un lucru asemănător s-a întâmplat și cu "divorț". 

Dar și cu "sex". 

Inchide