Lista alimentelor aparent sănătoase, dar în realitate nocive

Redactor:
Mădălina Chițu
Lista alimentelor aparent sănătoase, dar în realitate nocive
Din dorința de a avea un regim zilnic cât mai sărac în grăsimi și kilocalorii suntem tentați să alegem alimentele pe eticheta cărora scrie: 0% grăsimi, 0% zahăr, 100% natural, 0% adaos de conservanți.

Din dorința de a avea un regim zilnic cât mai sărac în grăsimiși kilocalorii suntem tentați să alegem alimentele pe etichetacărora scrie: 0% grăsimi, 0% zahăr, 100% natural, 0% adaos deconservanți.

Medicii nutriționiști recomandă să nu ne lăsăm înșelați deaceste precizări, deoarece astfel de produse au un conținut ridicatde kilocalorii, potrivit site-ului The Huffington Post. Experțiiprecizează că zilnic mâncăm diferite produse care au un conținutcaloric ridicat, ori conțin aditivi alimentari, coloranți sauzaharuri periculoase pentru sănătate.

gândul oferă olistă a alimentelor aparent sănătoase, dar care în realitate suntnocive.

•Iaurturile dietetice care au 0% grăsimi, dar înrealitate au un aport caloric de 80 de kilocalorii la suta degrame. Specialiștii în nutriție precizează că un iaurt gras conține100 de kilocalorii la suta de grame. Astfel, se recomandă evitareaiaurturilor dietetice care conțin fructe, datorită conținutuluiridicat de zahăr și fructoză. „Un iaurt ajunge să aibă acelașiconținut caloric ca o înghețată, iar acest lucru se întâmplă dincauza zahărului”, spune dr. Bilic. Mai mult, pentru a evitacapcanele unui produs „light”, medicii spun că trebuie să citim cuatenție eticheta alimentelor. Astfel, conținutul de glucide trebuiesă fie de 0-2 grame/100 grame sau miligrame în produs. Aceeașicantitate trebuie să se regăsească și la conținutul de lipide. Deasemenea, niciun astfel de produs nu trebuie să conțină zahăr.”Acesta va fi înlocuit cu un îndulcitor sintetic precum aspartam,acesulfatan K, zaharină sau ciclamat de sodiu. Înlocuirea zahăruluicu fructoză nu modifică substanțial zahărul din fructe, care are oabsorbție mult mai lentă decât zaharoza din sfecla de zahăr”,completează nutriționistul.

•Sosurile și conservele: „Există în comerț sosuripentru salate și maioneză în care uleiul este înlocuit cu albuș deou. Ele pot fi consumate fără rețineri deoarece valoarea caloricăeste nesemnificativă. În cazul conservelor de pește, evitațivariantele cu sos tomat sau ulei de măsline. Alegeți numaiprodusele în suc propriu, adică apă sau sare. O singură lingură deulei are 50 de calorii”, spune dr. Mihaela Bilic.

•Cerealele dela micul dejun sunt contraindicate dacă conțin glazură deciocolată, miere sau adaos de zahăr pe lângă fructele uscate.Nutriționiștii recomandă persoanelor care obișnuiesc să mănâncecereale la prima masă a zilei să le aleagă pe cele integrale,deoarece acestea sunt sățioase. O altă alegere sănătoasă o potreprezenta fulgii de ovăz care asigură până la 20% din necesarulzilnic de energie. Fulgii de ovăz dau rapid senzația de sațietate,iar prin conținutul ridicat de vitamine și minerale sunt un buntonic al sistemului nervos. O sută de grame de fulgi de ovăzintegrali conțin 375 kilocalorii, 11 grame proteine, 9 gramegrăsimi de bună calitate, 66 grame carbohidrați și 3,5 gramefibre.

• Piațaalimentară este invadată de tot felul de chipsuripe eticheta cărora scrie că „0% conservanți, 100% natural”. Mediciinutriționiști atrag atenția că aceste alimente au un conținutridicat de sare, dincolo de conținutul ridicat de kilocalorii.

•Dulciurile „diet” nu sunt recomandate persoanelorcare vor să slăbească sau să își mențină silueta, deoarece acesteaîngrașă. Potrivit nutriționiștilor, aceste alimente reprezintăcapcana în care cad majoritatea celor care nu vor să renunțe laprăjituri. „Această categorie de alimente este creată specialpentru persoanele bolnave de diabet, al căror organism nu arecapacitatea de a metaboliza zahărul”, explică medicul MihaelaBilic.

Inchide