Lista alimentelor care încetinesc procesul de îmbătrânire a organismului

Redactor:
Mădălina Chițu
Lista alimentelor care încetinesc procesul de îmbătrânire a organismului
Dieta dezechilibrată, poluarea și nerespectarea orelor de odihnă își pun amprenta asupra întregului organism, secându-l de energie și accelerând procesul de îmbătrânire. "Dieta noastră este bazată pe alimente interns procesate

Dieta dezechilibrată, poluarea și nerespectarea orelor de odihnăîși pun amprenta asupra întregului organism, secându-l de energieși accelerând procesul de îmbătrânire. „Dieta noastră este bazatăpe alimente interns procesate. Practic oferim organismului caloriicare nu au nicio valuare nutritivă. Alimentele pocesate sunt săraceîn vitamine esențiale împotriva îmbătrânirii precoce. Pentru apreveni acest fenomen trebuie să includem în dieta zilnicăalimentele bogate în vitamina B12 și Omega 3”, spune dr. DavidKatz, de la Universitatea Yale.

Proteinele de origine animală țin ridurile ladistanță. Specialistul spune că alimente precum carneaslabă și produsele lactate sunt o sursă bogată de vitamina B12.”Această vitamină nu are efecte pozitive numai asupra tenului.Vitamina B12 oferă organismului energia necesară pentru a face fațăcu brio celor mai solicitante sarcini”, spune specialistul DanineFruge. Potrivit acestuia, atunci când în organism se produce undeficit de vitamina B12, senzația de oboseală este accentuată, deșiprogramul de somn este respectat. Carnea de pui, lactatele cu unconținut scăzut de grăsimi, stridiile, peștele și cerealeleintegrale reprezintă cele mai importante surse de vitamina B12.

Deficitul de mangan provoacă dureri insuportabile lanivelul articulațiilor chiar și în rândul tinerilor, fiind un semnal îmbătrânirii premature a organismului. Terapeutul DalePeterson spune că nucile, carnea de vită sau spanacul au unconținut ridicat de mangan. „Pentru ca durerile de articulații sădispară se recomandă o doză zilnică cuprinsă între două și cincimiligrame de cupru, pe o perioadă de două-trei luni”, recomandă dr.Peterson.

Stresul este responsabil de lipsa puterii de concentrare.Medicul Andrew Weil, de la Universitatea din Arizona, spunecă persoanele care uită diferite lucruri, mai ales în perioadeleagitate, au o dietă săracă în acizi grași Omega 3. „Aceștiacizi sunt responsabili cu memoria și cu buna funcționare asistemului nervos. Creierul nu poate funcționa la parametri normalidacă din regimul alimentar lipsesc astfel de nutrienți”, precizeazădr. Weil. Nucile, migdalele, peștele, fructele de mare și semințelede in reprezintă o sursă bogată de acizi grași Omega 3. „Pentru caorganismul să asimileze acești nutrienți, cantitatea de mâncareprocesată trebuie redusă considerabil”, spune Manuel Villacorta,reprezentant al Asociației de Diabetologie din San Francisco.Specialiștii recomandă ca peștele să fie inclus în dietă de treiori pe săptămână, migdalele pot fi mâncate în fiecare zi, cumențiunea că, deși sunt sănătoase, au un conținut caloricridicat.

Tensiunea arterială crește din cauza lipsei de potasiudin alimetație. Specialiștii spun că dieta zilnică are unconținut de sodiu (nr. sare) peste limita recomandată zilnic, dincauza alimentelor procesate care reprezintă 90% din dietă. Mediciiprecizează că sodiu este benefic organismului, dar nu în cantitățimari, deoarece acesta crește tensiunea arterială, iar sănătateainimii este compromisă de la vârste tot mai fragede. Potrivitexperților, potasiu ar reprezenta antidotul pentru scădereatensiunii. Fructele și legumele reprezintă surse bogate de potasiu.Acestea nu trebuie să lipsească din dieta zilnică.


Inchide