Lista alimentelor care ne fac fericiți

Redactor:
Mădălina Chițu
Lista alimentelor care ne fac fericiți
Bananele, ciocolata, carnea de curcan, dovleacul, alimentele bogate în acid folic - varza, broccoli, spanacul și sfecla se numără printre alimentele care îți dau o stare de bine, informează site-ul health.yahoo.net.

Bananele, ciocolata, carnea de curcan, dovleacul, alimentelebogate în acid folic – varza, broccoli, spanacul și sfecla senumără printre alimentele care îți dau o stare de bine, informeazăsite-ul health.yahoo.net.

Potrivit nutriționiștilor, aceste alimente conțin serotonină sautriptofan – substanțe care măresc nivelul „hormonului fericirii” înorganism. Cercetătorii americani spun că nu este o simplăcoincidență faptul că atunci când suntem supărați sau stresațisimțim nevoia să mâncăm dulciuri. „Mâncarea bogată în carbohidrațiproduce o creștere a concentrației de triptofan. Așadar, alimentelecare conțin carbohidrați induc un sentiment de calm, pace șisatisfacție, deoarece cresc producția de serotonină de la nivelulcreierului”, explică David Lykken, specialist la Universitatea dinEdinburgh.

• Medicii spun că,pentru o stare de bine, este important consumul de alimente careconțin carbohidrați, mai ales în cazul femeilor. Potrivitnutriționiștilor, organismul lor produce mai puțină serotoninădecât cel masculin. De aceea, femeile sunt mai predispuse ladepresie. La acest lucru se adaugă și vulnerabilitatea influențatăde schimbările hormonale, în special cele apărute în perioadapubertății, dar și după naștere sau după menopauză, precizeazăexperții. Fructele, legumele, orezul brun, biscuiții de ovăz,fasolea, lintea și cartofii sunt alimente bogate în carbohidrați -responsabili cu fericirea.

• Bananele. Acestefructe conțin triptofan, un tip de proteină pe care corpul nostru otransformă în serotonină – substanță care ne îmbunătățește stareade spirit și ne face să ne simțim mai fericiți. Nutriționiștiiatrag atenția că aceste fructe conțin și o cantitate importantă dezahăr, motiv pentru care ele sunt recomandate cu prudențăbolnavilor de diabet.

• Ciocolata. „Aceastaare proprietăți afrodisiace și este cel mai cunoscut antidepresivalimentar. În ciocolată, găsim trei substanțe responsabile pentrustarea de bine: feniletilamina – substanță similară amfetaminelorcare produce organismului o stare de bine inexplicabilă, anandamida- compus chimic ce determină euforie și triptofanul”, precizeazădr. Mihaela Bilic, medic nutriționist.

• Carnea de curcanreușește și ea să ne amelioreze dispoziția, deoarece conține multtriptofan. În plus, această substanță ajută și la scădereaapetitului.

• Dovleacul, varza,broccoli, spanacul și sfecla furnizează endorfine sistemuluinervos. În același timp, triptofanul din dovleac participă laprelucrarea de către organism a vitaminei B3, necesară pentrufuncționarea sistemului nervos și prevenirea tulburărilor dememorie.

Inchide