• Publicat:
  • Actualizat:
Magazin

Lista alimentelor care taie senzația de foame

Lista alimentelor care taie senzația de foame
Operațiunea „corp pentru plajă" a demarat, mai ales că sezonul estival a început de câteva săptămâni. Dar, odată aleasă soluția unei cure de slăbire, apar și restricțiile și asta pentru că suntem tentați să mâncăm mai mult, date fiind ispitele.

Operațiunea „corp pentru plajă” a demarat, mai ales că sezonulestival a început de câteva săptămâni. Dar, odată aleasă soluțiaunei cure de slăbire, apar și restricțiile și asta pentru că suntemtentați să mâncăm mai mult, date fiind ispitele. Astfel, potrivitspecialiștilor, un lucru esențial într-o dietă este păstrareasenzației de sațietate pentru mai mult timp. În acest fel, numărulkilocaloriilor se reduce, subli­niază nutri­ționiștii. Potrivithealth.com, există câteva alimente care ajută organismul să sesimtă sătul pentru o perioadă mai lungă.

Ouăle au un conținut scăzut de calorii și,potrivit medicului nutrițio­nist Mihaela Bilic, un ou are maximum80 de kilocalorii. Acest aliment este nutri­tiv, bogat în proteineși are capacitatea de a oferi rapid senzația de sațietate.Nutriționiștii recomandă la micul dejun un ou, aliment care vadiminua pofta de mâncare pe parcursul zilei. „Persoanele care nu aualte afecțiuni cronice este indicat să mănânce mai mult de patruouă pe săptămână. Persoanele cu afecțiuni trebuie să urmeze sfatulmedicului, pentru a nu agrava boala”, spune dr. Bilic.

Ciocolata neagră conține diferiți compuși careîncetinesc digestia, iar senzația de foame va fi întârziată.Nutri­ționiștii precizează că aceasta are un conținut ridicat decalorii, astfel că 28 de grame de ciocolată conțin până la 170 dekilocalorii. Astfel, se recomandă o singură tabletă atunci cândorganismul cere de mâncare. Mai mult, ciocolata neagră este amăruieși taie pofta pentru mâncăruri dulci, sărate sau grase.

Brânza de capră sau fetacreează rapid senzația de sațietate și ajută la arderea grăsimilor,spun nutriționiștii. „Cașcavalul, parmezanul și telemeaua au unconținut caloric ridicat”, subliniază dr. Bilic. În plus,specialiștii adaugă că brânza proaspătă de capră și cea de tip fetaconțin acid linoleic, care ajută organismul să se simtă sătulpentru o perioadă lungă de timp.

De asemenea, laptele este și el con­si­derat unaliment esențial atunci când vrem să scăpăm de kilogramele înexces. Potrivit experților, proteinele din lapte, cum ar ficazeina, te pot face să te simți mai sătul decât băuturile dulci.În plus, și acesta conține acid linoleic conjugat.

Portocala este unul dintre cele mai sățioasefructe. Citricele ajută la accelerareametabolismului, mai ales în timpul regimurilor alimentare.Nutriționiștii spun că fructul are un conținut bogat de vitamina C,element esențial atunci când vrem să slăbim.

Cartofii conțin 85 de kilocalorii la suta degrame, precizează medicii nutriționiști. Amidonul conținut încartofi este un carbohidrat complex a cărui digerare elibereazălent glucide din organism, care nu vor duce la o creștere abruptă aglicemiei. Nutriționiștii spun că un avantaj al acestui alimenteste faptul că reprezintă o sursă de energie și favorizeazăprelungirea senzației de sațietate. De asemenea, un cartof asigură12 la sută din necesarul zilnic recomandat de fibre, care auproprietatea de a accelera tranzitul intestinal lent.

Inchide