O persoană din trei suferă de insomnie. Trucuri pentru un somn liniștit

Redactor:
Mădălina Chițu
O persoană din trei suferă de insomnie. Trucuri pentru un somn liniștit
În ultimii ani insomnia a cunoscut o răspândire mare în rândul populației, indiferent de vârstă. Potrivit statisticilor internaționale, o persoană din trei suferă de insomnie la un moment dat în viață, femeile fiind de două ori mai expuse riscului de a dezvolta această afecțiune

În ultimii ani insomnia a cunoscut o răspândire mare în rândulpopulației, indiferent de vârstă. Potrivit statisticilorinternaționale, o persoană din trei suferă de insomnie la un momentdat în viață, femeile fiind de două ori mai expuse riscului de adezvolta această afecțiune.

Dereglările de somn nu îi ocolesc nici pe cei mici, arată unstudiu din Statele Unite ale Americii, potrivit căruia aproximativdouă milioane de copii suferă de tulburări ale somnului. Potrivitspecialiștilor, persoanele care suferă de insomnii prezintă un riscde șase ori mai mare de a suferi de depresie.

Specialiștii recomandă câteva trucuri pentru a avea parte de unsomn liniștitor. Astfel, este indicat să evităm cofeina, alcoolulși nicotina, deoarece acestea sunt stimuli ai sistemului nervos. Unefect excitant asupra sistemului nervos îl mai au condimentele șiprodusele rafinate din zahăr.

Specialiștii spun că cina trebuie să includă proteine și glucidecomplexe, pentru că acestea ne ajută să ne relaxăm și să avem unsomn liniștit. Astfel, lactatele sunt alimente bogate în triptofan,o substanță care ajută la instalarea stării de somnolență. La fel,carnea de pasăre, bananele, ovăzul și mierea sunt și ele alimentecare conțin triptofan.

Este indicat ca înainte de culcare să mâncăm doar porții mici,deoarece o masă consistentă tulbură sistemul digestiv și neafectează confortul necesar somnului.

În același timp, se recomandă să bem ceaiuri care au efect derelaxare, precum cel de mușețel sau valeriană. Aceste plante auefect sedativ, calmează sistemul nervos și echilibrează stărilesufletești. Alte plante cu efect de calmare sunt levănțica, hameiulși talpa gâștei.

Inchide