Oamenii cavernelor cultivau orez „modificat genetic” acum mai bine de 10.000 de ani

Redactor:
Aura Stan
Un studiu realizat de un grup de cercetători japonezi arată că, încă de acum 10.000 de ani, oamenii cultivau orez modificat genetic, obținut prin încrucișarea unor soiuri diferite ale plantei.

Un studiu realizat de un grup de cercetători japonezi arată că,încă de acum 10.000 de ani, oamenii cultivau orez modificatgenetic, obținut prin încrucișarea unor soiuri diferite aleplantei.

Dr. Masanori Yamasaki și colegiisăi de la Universitatea din Kobe (Japonia) au demonstrat că oameniidin vechime selectau diferite soiuri de orez și le combinausemințele pentru a obține o recoltă mai bună. Rezultatelecercetării au fost deja publicate în „Proceedings of the NationalAcademy of Sciences”. Descoperirea japonezilor a fost făcută după oanaliză a genomului orezului sălbatic și a două subspecii aleacestuia, precizează Daily Mail. În urma unei analize, japonezii audemonstrat ca lungimea tulpinii s-a scurtat prin variațiile care auapărut la nivelul unei gene, numită SD1, aceasta fiind una dintrecele mai importante gene existente în culturile de orez din ultimii50 de ani. În timp, mutațiile lui SD1 au dus la obținerea unui orezcu tulpini mai scurte și mai rezistente, precum și la oproductivitate mai mare de boabe.

Echipa niponă a ajuns la concluziacă oamenii cavernelor erau interesați de înălțimea orezului șiselecționau plante mai scunde, cu trăsături specifice ale geneiSD1. Experții cred că „domesticirea” plantelor implică modificareagenetică a speciilor sălbatice de orez, pentru a crea specii noiconforme cu nevoilor umane. „În timpul procesului de domesticire adiverselor plante, oamenii din vechime foloseau selecțiaartificială, pentru a obține semințe mai bune și fructe de mărimemai mare, sincronizarea creșterii și înfloririi plantelor șireducerea pe cât posibil a risipirii semințelor. Toate acestea audus la schimbarea aspectului plantelor și a altor trăsăturicaracteristice „sindromului de domesticire”, explică cercetătoriide la Universitatea Kobe, din Japonia. Aceste particularități audus la o cultivare mai eficientă, la o productivitate mult mai mareși recolte de orez destinate consumului.

În concluzie, rezultatelecercetării întreprinse de japonezi indică faptul că oamenilor dinvechime nu le erau străine selecția artificială și culturile deorez modificate genetic, deși aceasta este considerată o practicămodernă.

Medicul care a prezis pandemia de COVID-19 în 2017 a anunţat că urmează un nou...