Pâinea neagră și cerealele integrale previn cancerul intestinal

Redactor:
Mădălina Chițu
Pâinea neagră și cerealele integrale previn cancerul intestinal

Fructele și legumele nu au efect în prevenirea cancerului intestinal, cum se credea până în prezent. La această concluzie au ajuns oamenii de știință de la Imperial College London și de la University of Leeds.

Potrivit cercetătorilor britanici, pâinea neagră și cerealele integrale sunt singurele care diminuează predispoziția la această boală. Pentru a scădea riscul apariției cancerului intestinal, este indicat să mâncăm pâinea neagră sau cerealele integrale de trei ori pe zi, se arată în cercetare.

Același studiu susține că dacă respectăm această regulă, scădem predispoziția la această afecțiune cu o cincime. Persoanele care mănâncă zilnic 10 grame de astfel de alimente își pot diminua predispoziția cu 10%.

Cerealele integrale reprezintă o alegere benefică pentru o alimentație echilibrată deoarece sunt o sursă importantă de nutrienți, precum fibre, vitamine, minerale, antioxidanți, esențiali în alimentația tuturor persoanelor, indiferent de vârstă. În plus, ele sunt bogate în nutrienți cu proprietăți antioxidante, precum vitamina E și seleniu, care se găsesc în germenul bobului de grâu, informează Daily Mail.

Studiile științifice au demonstrat că un consum zilnic de cereale integrale, alături de o alimentație echilibrată, ajută la protejarea organismului împotriva radicalilor liberi. De asemenea, in vitro s-a observat că antioxidanții din produsele pe bază de cereale integrale au o activitate similară cu cea a unor fructe sau legume. Antioxidanții din plante sunt asociați cu reducerea riscului de apariție a anumitor boli, inclusiv a celor cardiace și a cancerului, precizează specialiștii în nutriție.

„Studiu nostru confirmă încă o dată efectele benefice pe care cerealele integrale le au asupra organismului și în special asupra tractuljui intestinal lent. Includerea în dieta zilnică a cerealelor integrale va ajuta la prevenirea cancerului intestinal”, spune dr. Dagfinn Aune, de la Imperial College London.

Fulgii de ovăz sunt cei mai hrănitori dintre toate cerealele integrale, iar un astfel de mic dejun ne poate asigura până la 20% din necesarul zilnic de energie. Acești fulgi dau foarte rapid senzația de sațietate, iar prin conținutul ridicat de vitamine și minerale, fulgii de ovăz sunt un bun tonic al sistemului nervos. O sută de grame de fulgi de ovăz integrali conțin 375 kilocalorii, 11 g proteine, 9 g grăsimi de bună calitate, 66 g carbohidrați și 3,5 g fibre.

Inchide