• Publicat:
  • Actualizat:
Magazin

S-a dovedit științific: berea nu îngrașă. 10 efecte benefice pe care le are asupra organismului

S-a dovedit științific: berea nu îngrașă. 10 efecte benefice pe care le are asupra organismului
Efectele benefice pe care berea le are asupra organismului au fost dovedite științific

Efectele benefice pe care berea le are asupra organismului aufost dovedite științific. „Este o băutură diuretică, care nuîngrașă, pentru că, spre deosebire de celelalte băuturi alcoolice,are un conținut caloric scăzut. În plus, reduce stresul acumulatpeste zi și asigură o mai bună odihnă în timpul nopții”, susținedr. Alin Popescu, medic primar medicină sportivă, consultant înprobleme de nutriție. Gândul vă prezintă 10motive pentru a include berea în dieta zilnică.

● Nu îngrașă. Cu un conținut caloric mult maimic decât al altor băuturi alcoolice ( 43 kilocalorii la 100mililitri în cazul celei cu alcool și doar 17 kilocalorii la 100mililitri în cazul celei fără alcool), berea este acuzată penedrept de creșterea în greutate. Cercetătorii spanioli de laConsiliul Superior de Cercetări Științifice din Madrid susțin căberea, cu sau fără alcool, nu îngrașă și nici nu provoacămodificări în masa corporală, precum apariția burții.

● Rehidratează organismul după efort fizic.Oamenii de știință de la Facultatea de Medicina a Universității dinGranada și cei din cadrul Consiliului Superior de CercetăriȘtiințifice din Madrid au constatat că un consum responsabil debere, cu și fără alcool, este o modalitate de a ne rehidrata dupăefort fizic. „Berea aduce substraturi metabolice care înlocuiescpierderile ocazionate de exercițiile fizice cum sunt amidonul,diverse minerale, vitaminele din grupa B și antioxidanți. Incluzandîn compozitia sa 93% apa, berea se caracterizează prin efectulrăcoritor și puterea de reducere a senzației de sete. Este obăutură rehidratantă ideală, dacă este băută responsabil”,completează dr. Popescu.

● Reduce riscul formării pietrelor la rinichi.Berea are un conținut redus de calciu și este bogată în magneziu,ceea ce ajută la protejarea împotriva formării pietrelor la bilă șila rinichi, datorită efectului diuretic și conținutului mare deapă. Alte studii au arătat că anumite substanțe din hamei ar puteaîncetini pierderea calciului din oase, prevenind formarea depietre. Acesta ar putea fi unul dintre motivele pentru care a fostrecomandat consumul unui pahar de bere pe zi pentru reducereariscului de formare a pietrelor la rinichi.

● Reduce riscul de apariție a bolii Parkinson,boală neurodegenerativă care afectează persoanele trecute de 50 deani. Studiile de specialitate au arătat că berea băută în cantitățimoderate previne apariția acestei boli.

● Crește nivelul colesterolului „bun”(colesterol HDL). Deși un sondaj a arătat că suntem tentați săpreferem vinul în detrimentul berii pentru că scade nivelul decolesterol ” rău”, analizele de laborator au arătat că berea estemult mai bună pentru creșterea colesterolului HDL. În plus,studiile de specialitate au arătat că această băutură subțiazăsângele, scade riscul de infarct și atac cerebral.

● Asigură protecție împotriva bacteriei Helicobacterpylori. Unele cercetări au demonstrat că persoanele careinclud în dietă bere beneficiază de un grad de protecție împotrivabacteriei Helicobacter pylori, cunoscută ca fiind cauza majoritățiiulcerelor de stomac și un posibil factor de risc pentru cancerul destomac. Consumul de bere facilitează eradicarea acestui organismdatorită unui efect antibacterian.

● Este bogată în antioxidanți. Berea conțineantioxidanți naturali, proveniți din malț și hamei. Analizele delaborator au arătat că numărul antioxidanților din sânge crește caurmare a consumului de bere.

● Are un conținut ridicat de siliciu. Acestmineral este important pentru sănătatea oaselor, îmbunătățind chiardensitatea minerală a oaselor la femeile care primesc suplimente desiliciu prin dietă. În plus, siliciul din bere ar putea contribuila reducerea riscului bolii Alzheimer.

● Conține vitamina B12. Persoanele care urmeazăun regim vegetarian se pot confrunta cu un deficit de vitamina B12,deoarece aceasta este asimilată de organism din preparatele deorigine animală. Vitamina B12 are un rol decisiv în bunafuncționare a sistemului nervos, fiind supranumită vitamina buneidispoziții. Preparată din cereale, berea este o sursă bună devitamine esențiale vieții, cercetări recente demonstrând oabsorbție ridicată de vitamine de tip B la introducerea în dietă aconsumului responsabil de bere.

● Este o sursă de fibre. Două pahare de bereconțin în medie 10% din doza zilnică recomandată de fibre solubile,unele beri putând furniza până la 30%.

„Foarte important de menționat este faptul că efectelele beneficeasupra organismului se produc doar în cazul unui consum de bereresponsabil, ceea ce echivalează cu o sticlă de bere în cazulfemeilor și nu mai mult de două sticle în cazul bărbaților”,conchide dr. Popescu.

Inchide