Unu din trei oameni nu doarme. Care sunt cele mai bune remedii pentru un somn liniștit

Redactor:
Mădălina Chițu
Unu din trei oameni nu doarme. Care sunt cele mai bune remedii pentru un somn liniștit
Tulburările de somn sunt afecțiuni care apar odată cu înaintarea în vârstă, din cauza modificărilor hormonale produse în organism sau ca efect al diferitelor tratamente pe care vârstnicii le urmează, după cum arată tratatele de specialitate în psihologie.

Tulburările de somn sunt afecțiuni care apar odată cu înaintareaîn vârstă, din cauza modificărilor hormonale produse în organismsau ca efect al diferitelor tratamente pe care vârstnicii leurmează, după cum arată tratatele de specialitate în psihologie.Specialiștii atrag atenția că vârsta persoanelor care acuzăinsomnii este în continuă scădere. „Stresul și ritmul alert în caretrăim sunt principalii factori care duc la apariția insomniilor înrândul persoanelor tinere. Tulburările de somn îi afectează chiarși pe copii, care, teoretic, sunt feriți de problemele cotidiene”,afirmă Keren Rosner, psihoterapeut. Potrivit statisticilorinternaționale, o persoană din trei suferă de insomnie la un momentdat în viață, femeile fiind de două ori mai expuse riscului de adezvolta această afecțiune.

Insomniile – simptom al depresiei

„Tulburările de somn mai pot fi determinate de diferite problememedicale, de pierderea unei persoane dragi față de care pacientul adezvoltat o relație de dependență, de pierderea slujbei, degândurile pesimiste, de programul încărcat de la serviciu, dar șide consumul exagerat de cafea sau de lichide care au un conținutridicat de cofeină”, enumeră specialistul Rosner. Atunci când vinevorba de copii, psihologul menționează că lipsa unui program strictde somn și filmele de groază sunt factorii care provoacă insomniiîn rândul celor mici. „Insomniile pot reprezenta simptome aledepresiei, așa că persoana în cauză trebuie să apeleze la unspecialist pentru a identifica factorul care a dus la aparițiatulburărilor de somn”, spune Keren Rosner.
Ceaiul de tei, terapia și sportul – remedii împotriva insomniei

Specialiștii recomandă să evităm somniferele înainte de aconsulta un specialist, deoarece acest tip de medicamente au efectdoar în cazul depresiei. „Pentru început, este indicat să apelăm laun psiholog, pentru a se identifica principala cauză care a dus laapariția tulburărilor de somn. Dacă insomnia nu a fost declanșatăde vreo problemă de sănătate, ci de stres, terapeutul va recomandapacientului mici artificii pentru a putea avea un somn liniștit”,precizează specialistul Rosner.
Ceaiurile care au efect de calmare asupra organismului suntrecomandate insomniacilor, ceaiul de tei și de sunătoare fiind celemai indicate. Potrivit psihoterapeutului, înainte de culcaretrebuie să evităm pe cât posibil certurile. De asemenea, cameratrebuie să fie una bine aerisită și fără televizor, pentru căacesta distrage atenția și perturbă somnul. „Există un mit carespune că, dacă îți planifici ziua de mâine înainte de somn, veidormi fără niciun fel de probleme. Total eronat. Există cazuri încare a doua zi te va aștepta un eveniment mai deosebit, o discuțieimportantă cu șeful, iar aceste planuri vor alunga somnul,deoarece, de regulă, scenariile pot fi pesimiste”, argumenteazăpsihologul. Keren Rosner completează că și sportul are efectebenefice împotriva somnului agitat.

Inchide