FLANCO

Redactor:
Adrian Popa
FLANCO este al doilea cel mai mare retailer electro-IT din România, cu o cotă de piață de 13%. BLACK FRIDAY la Flanco.
FLANCO este al doilea cel mai mare retailer electro-IT din România, cu o cotă de piață de 13%. BLACK FRIDAY la Flanco.

FLANCO este al doilea cel mai mare retailer electro-IT din România, cu o cotă de piață de 13%. Compania a fost fondată în 1996 de către Florin Andronescu. În acest moment Flanco are 900 de angajați și o rețea de 80 de magazine. În primele șapte luni ale acestui an, compania a investit 450.000 de euro în reamenajarea a 10 magazine.

Unicul acționar al Flanco este Iulian Stanciu, care mai are titluri și la un alt retailer important din România. Stanciu și-a desfășurat activitatea profesională în Canada începând cu anul 1995, întrorcându-se în România în anul 2003 unde s-a implicat în diferite proiecte de business.

Flanco a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 137 milioane de euro, în creștere cu 25% comparativ cu 2011, iar anul acesta veniturile s-ar putea ridica la aproximativ 157 milioane de euro.

Anul trecut, valoarea vânzărilor pe metru pătrat într-un magazin Flanco a fost de 3.200 de euro, în creștere cu 7% comparativ cu 2011.

Cu ocazia BLACK FRIDAY de anul trecut, Flanco a înregistrat vânzări de 12,1 milioane de euro. Cele mai căutate produse au fost televizoarele, notebook-urile, tabletele, aparatele foto, mașinile de spălat și produsele electrocasnice încorporabile.

Flanco este una dintre companiile care au reușit să se redreseze după ce și-au declarat insolvența în decembrie 2009. Managerul care a scos compania din procedura de reorganizare a fost Adrian Olteanu. Pe parcursul mandatului său veniturile companiei au ajuns la 114 milioane de euro în 2010, la momentul respectiv fiind a doua cea mai bună performanță a retailerului electro-IT din istoria sa.

Inchide