Producătorii de mașini îi păcălesc pe șoferi, trișând la teste. CÂT CONSUMĂ DE FAPT MAȘINA TA

Producătorii de mașini îi păcălesc pe șoferi, trișând la teste. CÂT CONSUMĂ DE FAPT MAȘINA TA
Publicat: 01/03/2015, 09:08
Actualizat: 13/03/2015, 19:22

Diferența dintre consumul de combustibil promovat de producătorii de mașini pentru modelele vândute și consumul real, obținut de șoferi în condiții de trafic cotidian a ajuns la o medie de 31% în 2013, față de doar 8% în 2001, arată cel mai recent raport anual al Transport&Environment, unul dintre cele mai importante ong-uri de transport și mediu de la Bruxelles. Acesta este rezultatul sistemului actual de testare a mașinilor pentru consum și emisii de dioxid de carbon, care este învechit și manipulabil, iar dacă nu se schimbă nimic, diferența poate ajunge la 50% în 2020.

Rezultatele testelor îi păcălesc pe șoferi, care ajung să plătească în fiecare an, în medie cu 500 de euro mai mult pe combustibil, în comparație cu cifrele promovate de producători. Raportul arată că această diferență se va traduce în 2030 cu o cheltuială de peste 1.000 de miliarde de euro pe combustibil în UE, precum și cu un import suplimentar de 6 miliarde de barili de petrol.

Buzunarele șoferilor nu sunt singurele jecmănite, efectele fiind mult mai periculoase pentru mediu. Instituțiile europene de control al mediului sunt de asemenea păcălite, scopul acestor teste fiind în primul rând de a controla emisiile de noxe în atmosferă. Producătorii de mașini încearcă să arate că modelele produse de ei emit din ce în ce mai puțin CO2, când de fapt acest lucru este prezentat deformat, țintele impuse de UE nefiind de fapt atinse. Dacă tendința se păstrează, până în 2030 vor fi emise în UE 1,5 miliarde de tone de dioxid de carbon, mai arată raportul.

Comisia Europeană și Parlamentul European au propus introducerea, din 2017, a unui nou sistem de testare a mașinilor pentru consum de combustibil și emisie de noxe, însă producătorii trag de timp și încearcă să se asigure că țintele impuse la emisiile de dioxid de carbon rămân aceleași, mai susține raportul.

Care sunt producătorii care trișează cel mai mult la testele de consum

Daimler, producătorul Mercedes, conduce în topul firmelor la care diferența între consumul de combustibil promovat și cel real este foarte mare, cu o discrepanță de aproape 40%. Media diferenței este de 31% în 2013. Mercedes este urmat de BMW și Ford, cu diferențe de peste 30%.

Topul este completat, în ordine, de General Motors, Volkswagen, Renault, Fiat, PSA (Peugeot și Citroen) și Toyota, diferențele fiind la toate peste 20%.

Pentru a înțelege miza acestor trișări la testele de fabrică, este util să privești și la cum stau producătorii respectivi în raport cu țintele impuse de UE la emisiile de CO2, pentru mașinile produse. Astfel, pentru țintele impuse până în 2015, General Motors stă cel mai prost, cu doar aproximativ 20% din obiectiv realizat. Urmează Daimler, Volkswagen și Ford, cu 40-50% din obiectiv realizat. Cu peste 80% din obiective realizate la emisii se află Renault, Toyota și BMW, singurul producător care și-a depășit deja țintele de mediu fiind PSA (Peugeot-Citroen). Aceste realizări se raportează însă la cifrele obținute de producători la testele de consum și emisii, care sunt viciate.

Recent, arată raportul, grupul Volkswagen a susținut că fiecare gram de CO2 redus la emisiile mașinilor produse de grup îi costă 100 de milioane de euro. Extrapolând, prin trișarea la teste, producătorul german a economisit 1,7 miliarde de euro, iar întreaga industrie auto a pus deoparte cel puțin 7 miliarde de euro.

Raportul dă exemple de manipulări ale testelor de consum în fabrică. Astfel, Renault vinde în Olanda un model Megane despre care susține că emite 88 de grame de CO2 la kilometru, în comparație cu cifra de 90, valabilă pentru modelele vândute în restul Europei. Acest lucru este făcut doar pentru a atrage clienții, pentru că o emisie de 90 ar însemna o taxă suplimentară de 600 de euro. La acest model, diferența dintre emisiile de noxe promovate de producător și cele reale este de 60%.

În 2013, modele la care această diferență a crescut semnificativ sunt Volkswagen Golf – de la 20% la 30% sau Ford Fiesta, de la 22% la 38%.

Trucuri. Cum trișează producătorii la testele din fabrică

La testele din fabrică menite să stabilească cifrele oficiale de consum de combustibil și de emisii de noxe, producătorii folosesc o serie de trucuri pentru a scoate scoruri cât mai bune, însă care nu pot fi replicate de șoferi, în condiții normale de condus, pe șosea.

– deconectarea alternatorului nu lasă bateria să se încarce, reducând astfel consumul de energie.

– setările motorului sunt manipulate pentru a emite cât mai puține noxe.

– sunt folosiți lubrifianți speciali

– sunt folosite rapoarte ale cutiei de viteză mai înalte, care permit motorului să opereze mai eficient decât în mod normal.

– este manipulată alinierea roților, pentru a reduce frecarea cu asfaltul.

– mașinile sunt echipate cu anvelope speciale, care au rezistență scăzută la rulare, deci scad frecarea.

– anvelopele sunt umflate mai mult decât e cazul, pentru a reduce rezistența la rulare.

– pe caroserie sunt create modificări care ajută aerodinamica.

– frânele sunt modificate de pentru a reduce rezistența la rulare – plăcuțele de frână sunt introduse la maximum în etriere.

– la teste simulatorul de șosea este setat la inerție și masă minime, instrumentele de laborator sunt manipulate, condițiile ambientale sunt optimizate, se profită de marjele de toleranță ale testelor.

Închisoare cu executare pentru un patron de televiziune din România: ”Avea o frică în oase...
HOROSCOP. Această zodie va fi părăsită astăzi de partenerul de viață
FOTO. Cum arată azi Simona Sensual, asistenta TV care a luat-o pe calea bisericii și...
Ce semne îți dă corpul când ai saturația de oxigen scăzută. E un simptom fatal...
Motivul real pentru care Roxana Nemeș s-a căsătorit cu Cătălin Hagima. A fost obligată să…
Simona Halep și Toni Iuruc au plecat în luna de miere! Destinația exotică aleasă de...
Horoscop joi, 23 septembrie 2021. O zodie își poate schimba locul de muncă
Măsuri adoptate de CMBSU după ce Capitala a trecut de incidenţa 3 la mie. Mai...
Cele mai bune SUV-uri mici. NOI sau RULATE, mașinile astea merită fiecare bănuț
BANCUL ZILEI – Sexul te face KO în box!
„China a răspândit Covid-19 cu bună știință și a anunțat restul lumii foarte târziu“. Acuzațiile...
HOROSCOP. Această zodie va fi părăsită astăzi de partenerul de viață
MISTERUL celebrului CRANIU cu urechi a fost în sfârșit ELUCIDAT după sute de ani. „Este...
Cele mai ciudate marcaje de pe șoselele României. Localnicii se minunează de apariția lor
Prințul Harry și Meghan Markle, decizie surpriză la final de 2021. Ce vor să facă...
PORTUL Constanța își REPARĂ șalupele, prin procedură SIMPLIFICATĂ, la Sorena S.A.
Secretul din spatele succesului „Așii Amanetului”. Ce avere avea „Bătrânul” înainte să moară
SCENARIUL ROȘU! Lista a fost actualizată și poate fi consultată aici. Ce devine STRICT INTERZIS
BOMBA DIMINEȚII despre PFIZER! Anunțul venit chiar ÎN MIEZ DE NOAPTE. Este răsturnare totală de...
Ioniță de la Clejani, lacrimi amare după ce a aflat că Viorica este bolnavă. „Ea...
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Are doar 27 de ani şi o companie de 5 miliarde de dolari pe care...