Anca Boagiu a anunțat ÎNTRERUPEREA CONTRACTULUI CU BECHTEL pentru 6 tronsoane de autostradă: „Economia pe care o face statul român este de 6 miliarde de euro”

Redactor:
Clarice Dinu
Anca Boagiu a anunțat ÎNTRERUPEREA CONTRACTULUI CU BECHTEL pentru 6 tronsoane de autostradă: „Economia pe care o face statul român este de 6 miliarde de euro”
Contractul cu Bechtel va fi reziliat pentru aproape 300 de kilometri din autostrada Transilvania la care compania americană nu a început lucrările.

UPDATE21.46 Ministrul Anca Boagiu a confirmat, în aceasăseară, informațiile prezentate azi de gândul:Bechtel va termina cele două tronsoane pe care le are înlucru la un preț redus cu 50 la sută față de valoareainițială iar statul român va avea libertatea săliciteze celelalte tronsoane cu oricine dorește. „CompaniaBechtel a înțeles că România nu e țara în care poți face chiar cevrei. Statul român va licita celelalte 6 tronsoane, fără ca Bechtelsă mai aibă nicio pretenție. Standardul de cost pentru tronsoanelerămase este de 6,9 milioane de euro per kilometru. Economia pe careo face statul român (prin renegocierea acestui contract, n.n.) estede 6 miliarde de euro”.

Premierul Emil Boc a susținut la rândul său că Bechtel nu vaprimi despăgubiri pentru modificarea contractului.

Potrivit ministrului Transporturilor, costul total alautostrăzii se va ridica la 3,8 miliarde euro, comparativ cu 9,9miliarde euro la cât s-ar fi ridicat investiția totală dacălucrarea ar fi fost derulată până la final cu Bechtel pe bazacontractului încheiat în 2004. Boagiu a precizat că înțelegerea cuconstructorul american Bechtel a putut fi modificată cu sprijinulambasadei americane la București și a președintelui TraianBăsescu.

Comunicatul Bechtel,remis imediat după declarațiile ministruluiBoagiu:

„Ministerul Transporturilor din România și Bechtel au ajuns laun acord preliminar privind reluarea lucrărilor la AutostradaTransilvania. Conform acordului, Bechtel va finaliza construcția aîncă 60 km de autostradă până la sfârșitul anului 2013. MinisterulTransporturilor va asigura finanțarea continuă pentru execuție pânăîn anul 2013. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționaledin România va asigura la timp autorizațiile corespunzătoarenecesare execuției.

„Acest acord cuprinde finalizarea altei secțiuni din AutostradaTransilvania, respectând prioritățile bugetare ale Guvernului”, adeclarat Walker Kimball, directorul de infrastructură al Bechtel.”Suntem mândri să fim parte din acest proiect important deinfrastructură de care beneficiază România, prin reducerea timpuluide călătorie și asigurarea de locuri de muncă. Vom continua săangajăm forță de muncă din România și să lucrăm cu antreprenori șifurnizori autohtoni pentru a crește la maxim efectele pe care acestproiect le are asupra economiei locale”.

Pe durata acestui proiect, Bechtel și partenerul său Enka auangajat aproximativ 5,500 de români și au pus în aplicare unprogram detaliat privind forța de lucru. Proiectul a organizatprograme de instruire pentru angajați, totalizând peste 171,000ore. Bechtel s-a angajat de asemenea să crească conținutul autohtoncu peste 80% din toate contractele acordate furnizorilor șifurnizorilor de servicii din România.

Bechtel a finalizat 52 km de autostradă în jurul orașului Cluj.Lucrarea a degrevat semnificativ aglomerarea de trafic din oraș șidin jurul acestuia, și a adus noi investiții industriale înregiune. Progresând, operațiunile de construcție se vor concentrape secțiunea de autostrada dintre Suplacu de Barcău și Borș, delângă orașul Oradea. După finalizare, noua secțiune va reduce șimai mult timpul de călătorie de la București la granița cuUngaria”.

Surse guvernamentaledeclaraseră, încă de dimineață, pentru gândul, care vor fi tronsoanelela care Bechtel renunță:

Contractul cu Bechtel va fi reziliat pentru aproape 300 dekilometri din autostrada Transilvania la care compania americană nua început lucrările, au declarat, pentru gândul, surse dinMinisterul Transporturilor . Practic, Bechtel va finaliza doarlucrările începute pe cele două secțiuni, 2B, Câmpia Turzii – Gilăuși 3 C, Suplacu de Barcău – Borș, reprezentând 118 kilometri dincei 415 ai autostrăzii.

„O parte din renegocierea contractului presupune ca Bechtel sărenunțe la loturile în care nu au început lucrul voluntar”, audeclarat, sursele citate.

Anunțul oficial urmează să fie făcut astăzi sau cel târziumâine. Reprezentanții Bechtel nu au vrut să comenteze, menționânddoar că lucrează la un comunicat oficial pe care-l vor dapublicității „un pic mai târziu”.

La ce tronsoane nu s-auînceput lucrările

Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărțit în 8 trosoanede construcție. Lucrările nu au fost începute pe 6 dintre ele,însumând 297 de kilometri, după cum urmează:

•Secțiunea 1A, Brașov-Făgăraș (53 km)
• Secțiunea1B, Făgăraș-Sighișoara (52 km)
• Secțiunea1C, Sighișoara-Ogra (56 km)

•Secțiunea 2A, Ogra-Câmpia Turzii (36 km)
• Secțiunea3A, Cluj Vest-Mihăilești (24 km)
• Secțiunea3B, Mihăilești-Suplacu de Barcău (76 km)

Negocierile au reduscosturile

„Sunt vești bune. S-a reușit scăderea costurilor. Mai multedetalii vor fi făcute publice mâine (miercuri-n-r)”, declaraseră,marți, pentru gândul, sursedin Ministerul Transporturilor.

Citeste si”Bechtel ar fi acceptat să construiască autostrada Transilvania lajumătate de preț. Vezi reacția oficială a companieiBechtel”

gândul arelatat săptămâna trecută că Ministrul Transporturilor, AncaBoagiu, a declarat, în timpul unei vizite în municipiul Arad, căeste în curs de renegociere contractul cu Bechtel, despre care aafirmat că nu a făcut onoare, iar cei care l-au semnat au fost „maidegrabă dușmani ai statului”, însă acum lucrurile sunt „pe caleacea bună”.

Întrebată de jurnaliști care este stadiul negocierilor cuBechtel pentru Autostrada Transilvania, Anca Boagiu a spus căacestea nu au fost finalizate.

„Suntem pe calea cea bună, este o negociere din care ministerulși compania (CNADNR – n.r.) trebuie să scoată maximum dintr-uncontact pe care îl știți cu toții: nu ne-a făcut nici cinste, nicionoare, nu ne-a adus nici câștiguri și cei ce l-au semnat nu așputea să spun că au fost români adevărați, prieteni ai României, cimai degrabă dușmani ai statului”, a spus Boagiu.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, în mai multerânduri că negocierile cu Bechtel vizează „intrarea în normalitatea prețurilor”.

Inchide