Băsescu se duce la Tokyo să ia bani pentru metrou. Când va fi gata legătura cu aeroportul Otopeni

Redactor:
Adrian Bărbulescu
Băsescu se duce la Tokyo să ia bani pentru metrou. Când va fi gata legătura cu aeroportul Otopeni
Președintele Traian Băsescu se va afla la finele săptămânii viitoare într-o vizită la Tokyo, prilej cu care va participa la semnarea acordului de împrumut dintre Banca Japoniei pentru Cooperare Internațională (JICA) și Metrorex, pentru construcția magistralei de metrou Piața Victoriei - Aeroportul Internațional Henri Coandă-Otopeni, au declarat pentru Gândul surse din Ministerul Transporturilor.

Președintele Traian Băsescu se va afla la finele săptămâniiviitoare într-o vizită la Tokyo, prilej cu care va participa lasemnarea acordului de împrumut dintre Banca Japoniei pentruCooperare Internațională (JICA) și Metrorex, pentru construcțiamagistralei de metrou Piața Victoriei – Aeroportul InternaționalHenri Coandă-Otopeni, au declarat pentru Gândul surse dinMinisterul Transporturilor.

Pentru ca acordul să poată fi semnat în timpul viziteipreședintelui, Guvernul a urgentat procedurile și a hotărât, ieri,să lanseze procedurile de contractare a împrumutului, în valoare de340 milioane de euro. Totodată, în cel mai scurt timp vor fiaprobați și indicatorii tehnico-economici ai proiectului, auprecizat sursele.

Memorandumul aprobat de Executiv prevede încheierea unui acordîn formă simplificată, prin schimb de note, între guverneleRomâniei și Japoniei privind acordarea creditului de 41,87 miliardede yeni (338,9 milioane de euro).

Lucrările pot începe la sfârșitul anului

Împrumutul acordat de japonezi are o perioadă de rambursare de25 de ani, cu 7 ani termen de grație și o dobândă de 1,7% pe an.Primele lucrări vor începe chiar la finele anului în curs, cel maitârziu la începutul lui 2011, după cum declara recent directorulgeneral al Metrorex, Gheorghe Udriște. Imediat după semnareaacordului de împrumut, se poate trece la selectarea firmei deconsultanță care va revizui proiectul. Udriște înclină spre soluțiaca magistrala să plece de la stația 1 Mai, și nu de la PiațaVictoriei pentru că astfel costurile, estimate acum la 1,2 miliardede euro, ar mai putea scădea.

De asemenea, s-ar putea ca, într-o primă fază, stațiile să fiemai rare, urmând ca celelalte să fie construite ulterior.

Vom merge cu metroul la Otopeni abia în2019

Potrivit proiectului actual, magistrala va avea 15,79kilometri,19 stații și un depou. Noua linie urmează să fiestrăbătută de 21 de trenuri cu câte șase vagoane și va avea ocapacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singursens. Termenul de finalizare este de șapte ani, adică putem sperasă mergem cu metroul la Otopeni abia în 2019.

În momentul de față, legătura dintre București și AeroportulOtopeni este asigurată de două linii de autobuz și de un tren carecirculă din oră în oră. Proiectul prevede ca la aeroport să seconstruiască o stație subterană comună, pentru metrou și tren.Acesta din urmă nu ajunge deocamdată chiar la aeroport, ci la unperon amenajat în urmă cu un an la 3 km depărtare, de undecălătorii sunt preluați cu microbuzele.

În prezent, rețeaua de transport a metroului bucureștean seîntinde pe 66,95 km de cale dublă, există patru magistrale cu 49 destații, iar distanța medie între două stații este de 1,5 km.

Inchide