Cum a mâncat GENERAȚIA FAST-FOOD 2 miliarde de euro – SPECIAL

Redactor:
Simona Simionescu
Cum a mâncat GENERAȚIA FAST-FOOD 2 miliarde de euro – SPECIAL
Românii cheltuie anual în jur de 2 miliarde de euro pe produse de tip fast-food, potrivit estimărilor pieței, din care numai șaormele ocupă 10% din totalul vânzărilor.

Românii cheltuie anual în jur de 2 miliarde de euro pe produsede tip fast-food, potrivit estimărilor pieței, din care numaișaormele ocupă 10% din totalul vânzărilor. Pofta de hamburgeri,cartofi prăjiți, șaorme, falafel și kebab a românilor nu este însădublată și de dorința de a arde caloriile acumulate. Într-un an,iubitorii de sport din România plătesc cam 270-300 de milioane deeuro pe abonamentele în sălile de fitness, respectiv 25-30 de europe lună, în medie, conform calculelor realizate de ZiarulFinanciar.
Tradus în produse fast-food, de exemplu, un abonament lunar la salăcostă cât 50 de hamburgeri de 2,5 lei și cât 13 șaorme de 10 lei.Cu alte cuvinte, pe piața fast-foodului se cheltuie anual sume de15 ori mai mari comparativ cu sportul.

KFC România: vânzări de peste 131.000 deeuro/zi

Pofta de mâncare fast-food a românilor are un corespondent învânzările restaurantelor de profil, care anunță cifre în creștere.Numai încasările lanțului KFC România – operat în sistem defranciză de către firma US Food Network, controlată de omul deafaceri Puiu Popoviciu -, au depășit 100 milioane de lei(aproximativ 24 milioane de euro) în primele șase luni, potrivitdatelor oficiale. Adică un plus de 12,8% față de primul semestru alanului trecut. Un calcul simplu arată că, în medie, românii aucumpărat zilnic produse pregătite după rețetele Kentucky FriedChicken în valoare de aproximativ 556.000 lei (peste 131.000 euro).Asta în condițiile în care veniturile angajaților s-au diminuat,iar prețurile produselor au rămas la nivelul din 2008. Dacă și în adoua parte a acestui an lucrurile vor merge la fel ca în primeleșase luni, oficialii lanțului de restaurante au motive să fiemulțumiți.În martie, ei estimau pentru 2010 o cifră de afaceri deaproximativ 162 milioane de lei, în creștere cu 10% față de anultrecut. Nu toate restaurantele din rețeaua care cuprinde 38 deunități pe plan local au vânzări la fel de bune. În prima parte aanului, clasamentul a fost condus de cele din București -Cotroceni, Magheru, Unirea, Plaza, Băneasa Mall -, urmate deCluj-Napoca și de cele două unități din Timișoara.

Ce mai mănâncă românii

Pe piața restaurantelor fast-food se mai află Burger King, careanul trecut a avut vânzări de 3 milioane de euro. Cu alte cuvinte,fiecare din cele șase unități deschise până la sfârșitul anului2009 au încasat în medie câte 500.000 de euro anual. Asta înseamnăcă românii au mâncat zilnic, în fiecare restaurant din acest lanț,produse în valoare de 1.400 de euro, potrivit unor calcule recentefăcute de Ziarul Financiar. Sumă de peste trei ori mai mică decâtvânzările zilnice, de 4.600 de euro, înregistrate de cele 60 deunități din România ale McDonald’s. Lanțul are 62 de restaurante pepiața locală, în care intră zilnic 15.000 de clienți.
Nu sunt singurele rețete după care românii se dau în vânt. Dinpiața totală de fast-food din România, estimată la circa douămiliarde de euro anual, cele aproximativ 1.000 de șaormerii, dintrecare jumătate în Capitală, dețin 10%, cu vânzări de 200 de milioanede euro, conform unei analize a săptămânalului BusinessMagazin.

Inchide