Două COMPANII CHINEZEȘTI, care au construit cele mai lungi poduri din lume, AR PUTEA CONSTRUI AUTOSTRĂZI ÎN ROMÂNIA

Reprezentanți ai companiilor chinezești China State Grid și Shanghai Construction Group vor reveni în România, în cursul lunii martie, pentru a stabili care vor fi proiectele în care se vor implica, a declarat, pentru gândul, Liu Qiwei, consilier comercial al Ambasadei Chinei, la București

Reprezentanți ai companiilor chinezești China State Grid șiShanghai Construction Group vor reveni în România, încursul lunii martie, pentru a stabili care vor fi proiectele încare se vor implica, a declarat, pentru gândul, Liu Qiwei, consiliercomercial al Ambasadei Chinei, la București. MinisterulEconomiei a confirmat, deja, oficial, existența negocierilor cucele două companii (prima vizită, de tatonare, a oficialilorchinezi s-a consumat în luna ianuarie). Primăria Capitaleipăstrează discreția, dar există suficiente elemente care arată cădiscuțiile se vor purta asupra unor proiecte majore, precum celebraautostradă suspendată.

„Negocieri avansate” cu chinezi șisud-coreeni

Liu Qiwei susține că, în acest moment, nu se pot precizaproiectele ce vor fi discutate.
Totuși, întrebat dacă autostrada suspendată, una dintrepromisiunile de campanie ale primarului Sorin Oprescu, este unuldintre proiectele vizate, Qiwei a păstrat un moment de tăcere, apoia replicat: „Nu pot să spun. Vom vedea”. Nici Sorin Oprescu nu avrut să dea un răspuns tranșant: „Când va exista ceva concret, seva da un comunicat oficial”, a declarat edilul Bucureștiului,pentru gândul.

În luna septembrie 2009, Sorin Oprescu îl informa pevicepreședintele Comitetului Municipal din Beijing, Zhao Wenzhi,despre începerea discuțiilor cu firma Shanghai Construction Group(SCG), pentru construcția în București a autostrăzii suspendate, înparteneriat public-privat. SCG și-a arătat atunci disponibilitateade a investi în proiect 850 de milioane de euro. Zilele trecute,surse din Primăria Capitalei susțineau că negocieri avansate sepoartă atât cu SCG (pentru tronsonul 2 al autostrăzii suspendate),cât și cu o companie sud-coreeană (pentru tronsonul1).

Cele mai lungi poduri, cele mai înalte clădiri dinlume

â–º Shanghai Construction Group (SCG) este una dintre companiilecare au construit unul dintre cele mai lungi poduri din lume (afost locul I, la inaugurare, dar este locul 12, în prezent)

â–º Donghai / East China Sea Bridge (Podul Maritim al Chinei deEst), de 32,5 km, început în octombrie 2002 și finalizat în iunie2005, face legătura dintre Shanghai și insula-port Yangshan.

â–º Grupul a mai construit și câteva dintre cele mai înalteclădiri din lume.

â–º Între acestea, Shanghai World Financial Center (CentrulFinanciar Mondial Shanghai), de 492 de metri – locul 3 întrezgârie-norii planetei, după Dubai Tower, de 828 m și Taipei Tower,de 509 m.

â–º Clădirea a fost terminată în 15 luni, fiind inaugurată înaugust 2008.

â–º Un alt record a fost doborât cu cel mai lung (la inaugurare,în 2003) pod de oțel cu segmente în formă de arc de cerc: Lu PuBridge Shanghai, 3,9 kilometri, depășit doar de un alt pod dinChina (Chaotianmen).

â–º Cu afaceri în Statele Unite, Rusia și Singapore, SCG ocupăconstant una dintre primele 50 de poziții în topul „225 deAntreprenori Internaționali”.

Cine e locul 8 în topul Fortune Global 500

Înființată la sfârșitul anului 2002, China State Grid (CSG) estecompania de stat a Chinei în domeniul electricității. Având peste1,5 milioane de angajați (mai mulți decât toți bugetarii României),CSG a realizat, anul trecut, venituri de 1,26 de triliarde de yuani(135 de miliarde de euro – peste PIB-ul României), poziționându-sepe locul 2 în China, după Sinopec, compania petrolieră de stat. Cuafaceri în Brazilia, Filipine, Rusia și, în curând, Venezuela, CSGocupă poziția a opta în topul Fortune Global 500 și poziția 87 întopul World’s 500 Most Influential Brands în 2010 (cele maiinfluente mărci în 2010), întocmit de World Brand Lab (un grup deevaluare constituit din economiști de la cele mai prestigioaseuniversități americane și britanice – Harvard, Yale, Oxford,Cambridge). China și-a manifestat cu numeroase ocaziidisponibilitatea de a investi în proiecte energetice din România,inclusiv în domeniul nuclearelectric, deci nu sunt excluse discuțiicu privire la implicarea în finalizarea reactoarelor 3 și 4 alecentralei de la Cernavodă.

Polonezii au spart gheața

Colaborarea cu China în domenii-cheie, cum sunt energia șiinfrastructura, este privită cu reticență în Uniunea Europeană,care a căutat să limiteze pe cât s-a putut „tăvălugul asiatic”,pentru a nu fi scoase de pe piață companiile locale.
Cu toate acestea, criza economică a constrâns statele europene săaccepte infuziile de capital din China, iar în decembrie 2009,Polonia a spart gheața: grupul China Overseas Engineering Group(Coveg) va construi 49,2 kilometri din autostrada ce va legaVarșovia de Berlin. Răspunzând criticilor venite din parteacompetitorilor (Strabag din Austria, Skanska din Suedia șiFerrovial din Spania, companii ce își împărțiseră, până atunci,afacerea infrastructurii din Polonia), care i-au acuzat pe chinezide dumping, oficialii polonezi susțin că prețurile „corecte”ofertate de Coveg au decis câștigătorul. Coveg a propus construcțiaa 49,2 kilometri de autostradă pentru 754,5 milioane de zloți (185milioane euro), cu 44% sub nivelul prevăzut în devizul inițial, de1,7 miliarde zloți (417 milioane euro). Conform standardelor decost impuse de Ministerul Transporturilor din România, 29,2kilometri de autostradă ar putea fi construiți cu maximum 366 demilioane de euro, inclusiv TVA.

„Chinezii se mulțumesc cu un profit onest”

Conform Mediafax, Jerzy Frenkiel, director general al companieiDecoma, partenerul polonez al Coveg, a acuzat Strabag, Skanska șiFerrovial că „sunt prea avide de câștig, chinezii se mulțumesc cuun profit onest”.
Pentru a ajunge, însă, la performanța respectivă, Coveg lucrează cuangajați chinezi în bună parte.
Până la aderarea la UE în 2004, în Polonia nu existau practicautostrăzi, dar de atunci au fost construiți 837 de kilometri. În2012, se va ajunge la peste 1.800 de kilometri de autostrăzi,potrivit planurilor guvernamentale.

Inchide