EXCLUSIV Ministrul Mediului, pentru Gândul: RENAULT ESTE INTERESAT SĂ FABRICE AUTOMOBILE ELECTRICE ÎN ROMÂNIA

Redactor:
Robert Veress
EXCLUSIV Ministrul Mediului, pentru Gândul: RENAULT ESTE INTERESAT SĂ FABRICE AUTOMOBILE ELECTRICE ÎN ROMÂNIA
Producătorul francez Renault este interesat de fabricarea unor autovehicule electrice la Mioveni, susține ministrul Mediului, Laszlo Borbely. „Mă întâlnesc, mâine (marți), cu reprezentanții Dacia și vom discuta mai multe subiecte''

Producătorul francez Renault este interesat de fabricarea unorautovehicule electrice la Mioveni, susține ministrul Mediului,Laszlo Borbely. „Mă întâlnesc, mâine (marți), cu reprezentanțiiDacia și vom discuta mai multe subiecte, inclusiv pachetul deviitoare facilități pe care le pregătim pentru constructorii deautomobile electrice. Cei de la Renault sunt interesați să fabriceautovehicule electrice în România”, a declarat Borbely, pentrugândul.
Singura facilitate oferită, în prezent, la achiziția deautovehicule electrice sau hibride este scutirea de la plata taxeide primă înmatriculare, dar Borbely susține că acest lucru este pecale să se schimbe: „Avem un proiect de lege prin care propunem maimulte facilități importante. Nu pot da detalii, în acest moment,înainte de a le agrea cu Ministerul Transporturilor și Ministerulde Finanțe”.

Stroe: „Automobilele cu carburanți vor face legea celpuțin 25 de ani de acum înainte”

Constantin Stroe, vicepreședintele Dacia, a confirmat întâlnireacu Borbely: „Confirm întâlnirea cu ministrul Mediului, dar nu potda detalii despre subiectele ce le vom discuta”, a declarat Stroe,pentru gândul.
Cu un an în urmă, după ce Guvernul Boc tocmai înființase „Grupul delucru interministerial pentru stabilirea unei strategii deîncurajare a fabricării autovehiculului electric în România”, Stroea exclus posibilitatea ca Dacia să fabrice autovehicule electrice:”Renault nu are în vedere construirea unui autoturism electric înRomânia, în condițiile în care autoturismele cu carburanți vor facelegea cel puțin 25 de ani de acum înainte”, declaravicepreședintele Dacia, pentru gândul.
Dan Lazăr, președintele Grupului interministerial pentru automobilelectric, declara, pentru gândul, că are învedere „o strategie referitoare la infrastructura ce trebuiecreată, în primul rând montarea de prize de alimentare în orașelemari”. Fost consilier la municipalitatea Cluj-Napoca, Lazăr esteeconomist și, după cum a recunoscut în discuția cu reporterulgândul, nu știamai multe decât majoritatea șoferilor români despre automobilulelectric. „Am început și eu să caut mai multe informații despresubiect. Nu avem o viziune – la asta lucrăm. O să adun în jurul meuspecialiști și o să punem la un loc informații pe acest subiect”,spunea Lazăr.
Dan Lazăr nu a putut fi contactat pentru a ne preciza progresele pecare Grupul interministerial condus de el le-a făcut, într-un an dezile, în sensul îndeplinirii obiectivelor propuse.

Ne-o iau bulgarii înainte?

Agenția de presă bulgară Novinite relatează că Zero Carbon 2020,o companie britanică, va începe să producă mașini electrice înBulgaria, în apropierea orașului Stara Zagora, în trimestrul aldoilea sau cel de-al treilea din 2011.
Fabrica va avea inițial o capacitate de numai 100 de mașini, darproducția ar putea ajunge până în 2015 la 5.000 de unități.Investiția inițială este estimată la 6,5 milioane de leva (3,35milioane euro), dar, dacă piața va reacționa bine, ar putea ajungela 10-12 milioane leva (5-6 milioane euro).
Directorul general al Zero Carbon, Jamie Roberts, a declarat că lafabrica din Bulgaria va fi asamblat un model de oraș, dezvoltat încolaborare cu producătorul elvețian de mașini electrice Rinspeed,și un vehicul sport.
Zero Carbon colaborează cu o altă companie britanică, Liberty ECars, care ar putea să investească în Bulgaria pentru fabricarea decomponente auto, precum baterii și electronice, se mai spune înștirea Novinite.
Laszlo Borbely are îndoieli cu privire la fezabilitatea proiectuluiZero Carbon 2020. „Nu poți începe fabricarea unui autovehiculelectric așa, de pe azi pe mâine. Pentru fabricarea unui automobilelectric sunt necesare investiții mari, pe care doar mariiproducători și le permit”.
Pe site-ul companiei Zero Carbon 2020 este furnizată pentru contactdoar o adresă de email. Nu sunt prezentate niciun fel de schițe saufotografii cu prototipuri ale mașinilor pe care le va fabricacompania britanică.

Inchide