• Publicat:
  • Actualizat:
Știri

Folosirea în România a mașinilor înmatriculate în Bulgaria ar putea fi limitată la 90 de zile. Vezi argumentele Poliției Române

Folosirea în România a mașinilor înmatriculate în Bulgaria ar putea fi limitată la 90 de zile. Vezi argumentele Poliției Române
Autoritățile vor să introducă noua lege din cauza numărului mare de mașini care circulă în România, dar sunt înmatriculate în Bulgaria. Poliția spune că aceste autovehicule sunt greu de identificat în accidente

Poliția Română pregătește un proiect legislativ prin care sălimiteze la 90 de zile pe an folosirea pe teritoriul României amașinilor înmatriculate în Bulgaria.

După expirarea acestei perioade, șoferii ar urma să fie nevoițisă-și înregistreze autovehiculele în țara noastră.

Autoritățile vor să introducă noua lege din cauza numărului marede mașini care circulă în România, dar sunt înmatriculate înBulgaria. Este vorba despre 18.791 de autoturisme, potrivitestimărilor Poliției Române.

Românii preferă să-și înregistreze mașinile în țara vecină dincauza taxei foarte mari de poluare din România.

Florin Catană, subcomisar al Poliției Rutiere, spune că existădeja în lege restricționarea înmatriculării în altă țară, dareficiența este scăzută pentru că România este în UE, deci are”granițele deschise”. „Până la integrarea în UE, România aveagranițele închise, iar mașinile puteau fi verificate la graniță.Textul actual prevede aceeași interdicție, numai că se raporteazăla un termen de 90 de zile de la data intrării autovehiculului înRomânia. Întrând în comunitatea europeană, nu mai avem supravegherela granițe și nici control pentru fiecare vehicul. În consecință,s-a dorit modificarea normei existente, astfel încât să fieadaptată condițiilor sociale prezente”, a explicat Catană.

Restricția s-ar aplicași pentru mașinile înmatriculate în alte țări

Restricția ar urma să nu se refere numai la mașinileînmatriculate în Bulgaria, ci la toate autoturismele deținute decetățenii români și înmatriculate în alte state europene. „Oexcepție este cazul în care șoferul este proprietarul mașinii șiare, de exemplu, rezidența în Franța. Nu li se interzic acelorpersoane să circule în România cu mașina înmatriculată în loculunde stă în Franța”, a explicat Florin Catană.

Potrivit unor alte surse din poliție, autoturismele cu numerebulgărești sunt foarte greu de identificat, în cazul în care suntimplicate în accidente rutiere, fiind dificil de verificatasigurarea mașinii respective. Acesta este un alt motiv pentru careautoritățile doresc schimbarea legii. „Această măsură ne ajută săavem și un control asupra legalității documentelor, un controlasupra autovehiculului în sine, dacă îndeplinește condițiiletehnice”, a precizat Florin Catană.

Inchide