Guvernarea Boc în metri de AUTOSTRADĂ. A făcut 62 de metri pe zi. Boc mai trebuie să stea la PUTERE încă 35 de ani ca să-și onoreze PROMISIUNILE electorale

Redactor:
Ionuț Morariu
Investițiile record în infrastructura rutieră din România promise de către reprezentanții Guvernului Boc s-au concretizat, în tot mandatul de până acum, în 53 de kilometri de autostradă și circa 630 de kilometri de drumuri naționale (DN) reabilitați

Investițiile record în infrastructura rutieră din Româniapromise de către reprezentanții Guvernului Boc s-au concretizat, întot mandatul de până acum, în 53 de kilometri de autostradă șicirca 630 de kilometri de drumuri naționale (DN) reabilitați, încondițiile în care bugetele de investiții ale Companiei Naționalede Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) au însumat,în 2009 și 2010, circa 3,4 miliarde de euro în total.

Asta înseamnă, în medie, câte 62 de metri de autostradăconstruiți în fiecare zi de mandat a premierului Emil Boc. În acestritm, pentru a putea onora promisiunea electorală din 2008, de1.000 de kilometri de autostradă, actualul Executiv ar avea nevoiede circa 35 de ani.

Anul de vârf, când vine vorba despre fondurile disponibile, afost 2009, în mandatul lui Radu Berceanu, când CNADNR a alocatinvestițiilor 2,1 miliarde de euro. În această perioadă au fostinaugurați 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Turdași Gilău, și au fost reabilitați circa 400 de kilometri de drumurinaționale. Bilanțul pe 2010 este și mai dezamăgitor: s-au inauguratnumai 11 kilometri de autostradă, respectiv tronsonul Turda -Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania și s-au modernizataproximativ 230 de kilometri de drumuri naționale, potrivit datelorINS.

De asemenea, este o certitudine că 2011 nu va aduce nicio tăierede panglică pentru inaugurarea unui tronson de autostradă. „Anulăsta nu se termină neapărat ceva. Toată lumea trebuie să înțeleagăun lucru: nu e dezamăgitor că se lucrează și nu se termină,important e să se lucreze, pentru că numai în acest fel se vatermina”, declara recent pentru gândul fostul șef de laTransporturi, Radu Berceanu.

Așteptările și promisiunile se mențin însă la cote înalte. „Netrebuie în primul rând investiții, dezvoltare și locuri de muncă,pentru că așa putem plăti salariile și pensiile. ObiectivulGuvernului este de a direcționa mai mulți bani pentru investiții”,spunea cu ocazia semnării contractului pentru stația de metrouDrumul Taberei, Emil Boc. Premierul a ținut să precizeze și căfondurile alocate pentru investiții se ridică anul acesta la 35miliarde de lei (circa 8,3 miliarde de euro), urmând ca, anulviitor, suma să ajungă la 45 miliarde de lei (aproximativ 10,7miliarde de euro).

Despre „cel mai mare program de construcții de autostrăzidemarat în România” vorbește și actualul ministru alTransporturilor, Anca Boagiu, care afirma recent că sunt înexecuție 243 de kilometri de autostradă. Acest megaprogram, chiardus la bun sfârșit, ar fi doar o realizare modestă, la scarăeuropeană. În perioada 1990-2009, spaniolii au dat în folosințăcirca 8.800 de kilometri de autostrăzi. Dacă în 1990 rețeauaiberică de astfel de drumuri totaliza circa 4.700 de kilometri, în2009 statisticile Eurostatului consemnau un nivel de 13.500 dekilometri.

Peste jumătate dintredrumurile publice românești au durata de serviciudepășită

Drumurile publice însumau, la sfârșitul anului trecut, 82.386kilometri, potrivit INS. Din acest total, 16.552 kilometri (20,1%)erau drumuri naționale, 35.221 km (42,8%) drumuri județene și30.613 km (37,1%) drumuri comunale. În ceea ce privește stareatehnică a drumurilor publice, 47,2% din lungimea drumurilormodernizate și 59,6% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoarerutiere aveau durata de serviciu depășită.

Electrificăm 18kilometri de cale ferată, dar închidem alți1.000

Una din puținele realizări din domeniul infrastructuriiferoviare, relevate de Statistică, este electrificarea a 18kilometri. Asta, în condițiile în care la finele lui 2010 lungimealiniilor de cale ferată electrificată în exploatare era de 4.020 dekilometri și reprezenta 37,3% din rețeaua de cale ferată dinRomânia.

Cifrele INS privind calea ferată nu vor mai fi însă valabilepentru prea mult timp, circa 5% din cei peste 20.000 de kilometride cale ferată urmând să fie dezafectați, conform unui angajamentasumat recent de Guvern în negocierile cu Fondul MonetarInternațional (FMI). Astfel, 1.000 de kilometri de cale ferată vorfi închiși și alți 4.000 vor fi închiriați operatorilor privați.”Vom avea 5.000 de kilometri, din care 1.000 kilometri se închid șirestul vor fi scoși la licitație, iar firmele private vor opera șise vor ocupa de întreținerea liniilor”, a declarat în acel momentBoagiu.

Vestea care zguduie scena politică! Președintele ar fi divorțat în mare secret de soția lui
FOTO. Alina Eremia, imagini fără perdea în costum de baie! Cum s-a pozat pe o...
A vrut să facă o glumă și a intrat la duș peste soția lui cu...
Fosta soție a lui Mădălin Ionescu face senzație pe internet. Fotografiile care șochează
Mama lui Gigi Becali s-a infectat cu coronavirus! Ce a făcut patronul lui FCSB, după...
Ultimul sondaj înainte de alegeri! Cum stau Nicușor Dan și Gabriela Firea. Asta e diferența!
Ţară care anunţă oficial că se confruntă cu al treilea val al pandemiei de coronavirus:...
Vestea care zguduie scena politică! Președintele ar fi divorțat în mare secret de soția lui
A vrut să facă o glumă și a intrat la duș peste soția lui cu...
Supriză de PROPORȚII după ce a fost reconstruită fața unui CĂLUGĂR medieval. „Seamănă mult prea...
EXCLUSIV: Ce i se întâmplă acum primarului PNL, după ce și-a filmat fiica dezbrăcată, în...
Divorțul anului în showbiz! După 3 ani au pus punct
Ce simtome are bruceloza, noua epidemie izbucnită în China. Bacteria a scăpat dintr-un laborator
Alimentul care îți otrăvește ficatul. TOP 15 mâncăruri de evitat dacă ai ficatul gras
Descoperă România cum nu ai mai văzut-o. Destinaţii de vacanţă magice la doi paşi de...
Este oficial: Românii pot lua 50.000 de euro gratis de la stat pentru a-şi deschide...
Inchide