Construcția părții românești de autostradă aCoridorului IV paneuropean s-a oprit chiar înainte de a începe.Șapte dintre cei nouă câștigători de pe autostrada Arad-Sibiu suntcontestați în instanță de concurenți, potrivit știrilorProTV.
Pentru cei aproape 1 miliard de euro, la cât seridică valoarea contractelor pe care statul român urmează să leplătească pentru cei 183 de kilometri de autostradă, s-au luptat 64de constructori.
Printre câștigători se numără și unele dintre cele mai maricompanii locale de construcții: Romstrade, controlată de omul deafaceri Nelu Iordache, Spedition UMB și Tehnostrade (ambelecompanii fiind deținute de Dorinel Umbrărescu), Straco Grup(Alexandru și Traian Horpos) sau Euroconstruct Trading ’98 (DanBesciu și Sorin Vulpescu).
Contestațiile vor fi soluționateîntr-o lună
Licitația s-a încheiat, însă contractele nu potfi semnate pentru că există contestatari, așa că este puținprobabil ca lucrările (al căror termen de finalizare este 2013) sădemareze până la toamnă. Printre companiile care contestă modul încare s-a desfășurat licitația se numără și francezii de la Colas(al căror contract pe tronsonul Cernavodă-Medgidia a fost reziliatde statul român), dar și compania românească Tehnologica Radion,controlată de omul de afaceri Theodor Berna. Conform legii,contestațiile urmează să fie soluționate în cel mult 30 dezile.
Coridorul IV paneuropean începe în Germania laNurnberg și se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta.În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăștie, Sibiu,București, Fetești și Constanța.
În același timp, vecinii maghiari lucrează intens la porțiunea lorde autostradă, parte a coridorului IV. Au inaugurat săptămânatrecută 31,6 kilometri de autostradă, între Szeged și Mako, șianunță că anul viitor ajung la Nădlac.